Page 234 - ÜÇ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 11
P. 234

Cevap Anahtarı

            1. ÜNİTE
            A)
            1. seramik
            2. gerçeklik
            3. balbal
            4. heykel
            5. heykeltıraş
            B)
            6. 1.C 2.Ç 3.A
            7. 1.Ç 2.D 3.F
            C)
            8. Biçimi oluştururken sanatçı renk, çizgi, doku, form, mekân ilişkileri üzerinde düşünerek ve bu ilişkileri birbiri
            ile uyumlu bir bütün oluşturarak gerçekleştirir. Mekâna dönüştürülmüş boşluğun daha belirgin biçimde tanım-
            lanması ışık kullanarak sağlanabilmektedir. Bu, mimari ve heykelde yapıya devingen bir görünüş kazandırmakta-
            dır.
            9. Üç boyutlu çalışmalar her yönüyle algılanabilen, dokunulabilen ve hacmi olan ürünlerdir. İki boyutlu çalışma-
            larda olduğu gibi bir yanılsama değildir.  Biçim, iki boyutluluğu ifade eder, sadece en ve boy vardır. Formlar ise üç
            boyutluluk ve hacimselliği ifade eder. İki boyutlu cisimler eni ve boyu olan şekillerdir.
            10. Anadolu Selçukluları insan ve hayvan figürlerini, bitki motifleri ve birbirinin devamı gibi görünen sonsuzluk
            tekrarları ile oluşturulmuş sade geometrik kabartmaları yapılarda süsleme aracı olarak kullanmışlardır. Devlet
            sembolü olan çift başlı kartal kabartmalarına mimari yapılarda sıkça rastlanır. Kabartmalarda savaşçı betimleme-
            leri ve yer yer grifon adı verilen mitolojik hayvan figürleri de tasvir edilmiştir. İleri seviyedeki taş işçiliği ve tuğla kul-
            lanma geleneği mimari yapıların vazgeçilmez unsurudur. Bu gelenekle yapılmış birçok medrese, türbe, han, saray
            ve camiden günümüze kadar ulaşan örnekler mevcuttur. Taş işçiliğinin en güzel örneğini Divriği Ulu Cami'nin taç
            kapılarında görebilmek mümkündür.
            11. Modelasyon yöntemi bir çeşit ekleme yöntemidir. Çeşitli modelaj araç-gereçleri ve kimi zaman da çıplak elle
            kil, bal mumu, plastilin, kâğıt hamuru gibi yumuşak malzemelere şekil verilerek uygulanır. Sağladığı plastik değer-
            ler açısından en yaygın olarak kullanılan malzeme ise kildir. Modelasyon yöntemi eksilterek form oluşturmanın
            aksine, üç boyutlu çalışmanın içten, organik olarak büyüdüğü bir inşa sürecidir.
            12. İnşa etme (ekleme, kesme, birleştirme) yöntemi 20. yy.ın ilk çeyreğinde ortaya çıkmıştır. Bu yöntemin temelleri
            resim sanat akımı olan Kübizm ile atılmıştır. Günlük hayatta kullanılan hazır her türlü malzeme üç boyutlu biçim-
            lendirme yapmak için kullanılabilir. Üç boyutlu uygulamalarda, kimi zaman  deneysel tavır ve  rastlantılar  sanat-
            çının amaçları doğrultusunda kullanımına olanak tanır. Malzemeleri birbiri üstüne ekleyip kaynak ile birleştirerek
            kesip birbirine geçiren yani inşa yöntemiyle üç boyutlu biçimlendirme yapan sanatçı, aynı zamanda bir mühendis
            ve teknisyen gibi çalışmaktadır.
            D)
            13. E
            14. D
            15. B
            16. B
            17. C
            18. E



            2. ÜNİTE
            A)
            1. formlar
            2. inorganik
            3. sanat
            4. işlevsel
            B)
            5. 1.C 2.A 3.D
            6. 1.A 2.C 3.D









                                                                                                         231
   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239