Page 238 - ÜÇ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 11
P. 238

7. 1. A, C, Ç 2.D, B 3.D, C 4. A, C, Ç 5.B, C, D
             8. 1.A 2.C, E 3.C, Ç, D, E 4.C, E 5.A, D
             9. Zıtlık ve ardıllık ilkesi ile ritim oluşturulmuştur. Büyükten küçüğe ardıllık ilkesi ile yön oluşturulmuştur. Ritim
             ile derinlik etkisi verilmiştir. Farklı malzemelerden birim ve modüller oluşturularak tasarım yapılmıştır. Açık koyu
             değerleri ile zıtlık oluşturulmuştur.
             C)
             10. Bir nesnenin yön, büyüklük, uzaklık gibi özelliklerinin algılanması mekân algısı ile gerçekleşir. Mekân kavramı;
             espas, derinlik, uzay, alan, perspektif gibi kavramların karşılığına da kullanabilir. Perspektif, bir nesnenin, insanın
             veya mekânın kompozisyon elemanları araçlarıyla derinlik duygusu uyandıracak şekilde biçimlendirme yöntemi-
             dir. Perspektif, boyutları hakkında bilgi sahibi olduğumuz yapıların arka plana yerleştirilmesi ile gözden uzaklaşan
             nesnelerin, oran dahilinde küçüldüğünü kabul eder. Bu biçimlerin ölçekli bir biçimde birim tekrarına uğradığı du-
             rumlarda da strüktür yapının ortaya çıktığı görülür.
             11. Mimarlık, endüstri tasarımı, sanat, teknoloji , tekstil.
             12. Başta mekân üretme sanatı olan mimarlık olmak üzere, endüstri ürünleri tasarımında, sanatın dallarında,
             fonksiyonel ve işlevsel yaşamın her alanında kullanılmaya başlanmıştır.
             13. Dayanıklı ve hafif olmalıdır. Kolay şekil alabilir olmalıdır. Fonksiyonun işlevselliğine hizmet etmelidir.
             14. Renk, yön, boyut, zıtlık, tekrar, ritim, simetri, perspektif gibi kompozisyon eleman ve ilkeleridir.
             15. Aydınlık ve karanlık değerler, ışığın şiddeti, renklerin ışıklılık dereceleri  görsel algı ile ayırt edilir. Işığın de-
             receleri bir yüzeyde, yüzeyin özelliğine göre farklı etkiler bırakır. Yüzeyin girinti ve çıkıntıları, dokusu, eğriler ve
             kırıklar ışığın geliş açısına bağlı olarak faklı görünümler oluşturur. Işık ve gölgenin mekânda kullanım farklılığı
             mekânı sınırlandırır. Denge ve birliği sağlar. Tasarımda ışığın, istenen görsel etkiyi oluşturacak şekilde kullanılması
             sayesinde ( büyük-küçük, dar-geniş, uzun-kısa)  formun boyutu, kütle değeri, mekânda kapladığı alan ve derinlik
             etkisi sağlanır. Tasarımın oluştuğu malzemenin özelliklerinin (saydam, opak, pürüzlü) algılanması ışığa bağlıdır.
             Yüzey üzerine düşürülen ışık etkisi strüktür yapının gücünü arttırır. Bir tasarımda sürekliliği ve bütünlüğü sağlayan
             eleman ışıktır.
             D)
             16. C
             17. D
             18. B















































                                                                                                         235
   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243