Page 184 - ÇOK SESLİ KORO | 10
P. 184

5. ÜNİTE



                      ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME                                                    5. ÜNİTE



                 Performans Görevi
                 Çalışmanın Adı          : Eser Çalışması

                 Performansın Konusu   : İki, üç veya dörtlü gruplardan oluşan öğrencilerin seçti kleri çok sesli bir eserin özel-
               likleri, yöresi, bestecisi, varsa hikâyesi hakkında bilgi toplayarak sınıf ortamında sunum yapmaları ve eseri seslen-
               dirmeleri
                 Performans çalışmasını yaparken
                  •  Seslendirilecek eser kaç sesli ise o sayıda grup oluşturmalısınız.
                  •  Seslendirilecek eserin türüne karar vermelisiniz.
                  •  Çeşitli kaynaklardan araştı rma yaparak konunuzun içeriğini zenginleşti rebilirsiniz.
                  •  Eserin seslendirilmesinde bir çalgıya ihti yaç duyabilirsiniz.
                  •  Varsa eserin video kayıtlarından ve ses dosyalarından yararlanabilirsiniz.


                 Amacı                   : Seçilen bir eserin sunumunun yapılarak seslendirilmesi
                 Beklenen Beceriler       : Literatür tarama, sunum ve icra becerisi
                   Kaynaklar               : Kitaplar, nota ve eser arşivleri
                   Değerlendirme          : Puanlama anahtarı


                                                                                                  104
                                                 Sunum Değerlendirme Ölçeği

                 Kriter Bölümleri          Kriterler                                        Puanlama


                 Araştı rma/Literatür Tarama  Araştı rılan kaynakların konuyla ilişkisi     20


                 Grup Çalışması            Üyelerin birbirleriyle uyumu                     20

                                           Çalışmanın verilen sürede tamamlanması           10
                 Sunum
                                           Sunumun amacına uygun hazırlanması ve ilgi çekici olması  50



                                                  Eser Değerlendirme Ölçeği

                 Kriter Bölümleri          Kriterler                                        Puanlama
                                           Seslerin doğru frekansta verilmesi ve ses uyumu
                 Entonasyon                                                                 40
                                           oluşturulması

                 Arti külasyon             Kelimelerin doğru telaff uzunun sağlanması        20

                 Ses ve Nefes              Ses ve nefes egzersizlerinin yapılması           20


                 Nüans                     Nüans terimlerinin uygulanması                   10

                 Tempo                     Eserin hızına uygun seslendirilmesi              10






                                                                                           ESER UYGULAMALARI I 183
   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189