Page 58 - ÇOK SESLİ KORO 10
P. 58

4. ÜNİTE



                      ARAŞTIR-PAYLAŞ


                 Orta Çağ’da Gotik Dönem ile ilgili araştırma yapınız. Edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.




                4.1.3. Orta Çağ Koro Müziği Eserleri



                      BUNLARI BİLİYOR MUYDUNUZ ?

                  Günümüz nota isimlerinin aşağıdaki eserin sözlerinden geldiğini biliyor muydunuz?

                  Aşağıda  verilen  Orta  Çağ’a  ait  ilahinin  ilk  heceleri  günümüzde  kullandığımız  notaları  oluşturmuştur.
                                           UT QUEANT LAXIS
                Başlangıçta kullanılan “ut” hecesi “do” olarak değiştirilmiştir.

                                                     Ut Queant Laxis
                  edited by Andrew Henderson                                    Guido d'Arezzo (c991-1033)
                                                                                   Söz-Müzik: Guido d’Arezzo
                                                                 Düzenleme: Andrew Henderson  (Endru Hendırsun)
                          &          Ï      Ï                       Ï Ï     Ï   Ï   Ï      Ï
                             Ï   Ï       Ï      Ï    Ï Ï    Ï   Ï                       Ï      Ï   Ï
                                   -
                             Ut  que ant  la  -  xis,  Re -  so -  na -  re  fi -  bris,  Mi  -  ra  ge -  sto  -  rum,
                   4
                    &  Ï    Ï     Ï    Ï    Ï    Ï     Ï     Ï    Ï    Ï     Ï    Ï    Ï    Ï    Ï

                       Fa -  mu -  li  tu  -  o  -    rum,  Sol      -      ve    -   pol -  lu  -  ti,
                   6
                    &  Ï     Ï    Ï     Ï    Ï     Ï    Ï      Ï     Ï    Ï     Ï    Ï     Ï    Ï

                       La  -  bi  -  i  re  -  a   -    tum,  Sanc    -   te    -    Jo -  han -  nes.


                   8
                    &           Ï       Ï                        Ï Ï      Ï   Ï   Ï       Ï
                        Ï   Ï       Ï       Ï    Ï Ï     Ï   Ï                        Ï       Ï   Ï
                        II -  le  pro -  mis  -  si  du -  bi -  us  su -  per -  ni  per  -  di -  dit  prom  -  ptae
                   11
                    &  Ï    Ï     Ï    Ï    Ï    Ï    Ï      Ï    Ï    Ï    Ï     Ï    Ï    Ï    Ï

                       mo -  du -  los  lo  -  que  -  lae;  sed     -      re    -    for -  ma -  sti
                   13
                    &  Ï     Ï    Ï     Ï    Ï     Ï    Ï      Ï     Ï    Ï     Ï    Ï     Ï    Ï

                       ge  -  ni  -  tus  per  -  em  -  ptae  or    -    ga    -    na    vo -  cis.


                   15
                    &           Ï                                             Ï
                        Ï   Ï       Ï   Ï   Ï    Ï Ï     Ï   Ï   Ï Ï      Ï       Ï   Ï   Ï   Ï   Ï
                       Sit  de -  cus  Pa  -  tri,  ge -  ni -  tae -  que  pro -  li  et  -  ti -  bi,  com  -  par
                   18
                    &  Ï    Ï     Ï    Ï    Ï    Ï    Ï      Ï    Ï    Ï    Ï     Ï    Ï    Ï    Ï

                       u  -  tri -  us -  que  vir  -  tus,  Spi     -      ri    -   tus  sem -  per,
                   20
                    &  Ï   Ï   Ï   Ï   Ï   Ï Ï      Ï   Ï   Ï   Ï   Ï   Ï   Ï     Ï   Ï   Ï   Ï   Ï
          56  ÇOK SESLİ KORO 10 us  u -  nus  om  -  ni  Tem  -  po  -  ris  ae -  vo  A  -  men
                       De -
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63