Page 134 - ÇALGI EĞİTİMİ KLARNET | 10
P. 134

O KU MA PAR ÇA S I




                      Atatürk'ün Türkiye'de Müzik Devrimi Kültürü Üstüne Düşünceleri
                      “Atatürk genel olarak Türk müzik devriminin 1920’lerdeki birinci aşamasının
                      başlarında müzik alanında sanatçı yetiştirmek için Konservatuardan, eğitim-
                      ci-öğretmen yetiştirmek için  Müzik Öğretmen Okulundan, izlenecek yöntem
                      olarak da batı müzikçiliğini almaktan ve bu müzikçiliğin gerektirdiği ilke ve ku-
                      ralları Türk müziğine uygulamaktan söz ediyordu. Bunları yaparken ‘Dünyanın
                      her türlü biliminden, buluşlarından, ilerlemelerinden yararlanalım, lakin (ama)
                      unutmayalım ki, asıl temeli kendi içimizden çıkarmak zorun(luluğun)dayız’
                      diyordu. Türk müzik devriminin 1930’lardaki ikinci aşamasının başlarında ise
                      müzik alanında sanatçı, bilimci ve eğitimci-öğretmen yetiştirmek için ilgili ku-
                      rumların tümünü içine alan Müzik Akademisinden (Milli Mûsiki ve Temsil Aka-
                      demisi’nden), izlenecek yöntem olarak da genel son müzik kurallarından ve Türk
                      ulusal müziğini bu kurallara göre işlemekten söz ediyordu. Bununla Türk ulusal
                      müziğinin yükselmesini ve evrensel müzikte yerini almasını amaçlıyordu. Bütün
                      bunlarla Türk ulusal müzik kültürünün çağdaş uygarlık düzeyine erişmesini ve
                      üstüne çıkmasını erekliyordu.” (Uçan, 2012: 33).









































                                                            133
   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139