Page 135 - ÇALGI EĞİTİMİ KLARNET 10
P. 135

OKUMA P ARÇASI




                      Atatürk'ün Türkiye'de Müzik Devrimi Kültürü Üstüne Düşünceleri
                      “Atatürk genel olarak Türk müzik devriminin 1920’lerdeki birinci aşama-
                      sının başlarında müzik alanında sanatçı yetiştirmek için Konservatuar-
                      dan, eğitimci-öğretmen yetiştirmek için Müzik Öğretmen Okulundan, iz-
                      lenecek yöntem olarak da batı müzikçiliğini almaktan ve bu müzikçiliğin
                      gerektirdiği ilke ve kuralları Türk müziğine uygulamaktan söz ediyordu.
                      Bunları  yaparken  ‘Dünyanın  her  türlü  biliminden,  buluşlarından,  ilerle-
                      melerinden yararlanalım, lakin (ama) unutmayalım ki, asıl temeli kendi
                      içimizden çıkarmak zorun(luluğun)dayız’ diyordu. Türk müzik devriminin
                      1930’lardaki ikinci aşamasının başlarında ise müzik alanında sanatçı, bi-
                      limci ve eğitimci-öğretmen yetiştirmek için ilgili kurumların tümünü içine
                      alan Müzik Akademisinden (Milli Mûsiki ve Temsil Akademisi’nden), iz-
                      lenecek yöntem olarak da genel son müzik kurallarından ve Türk ulusal
                      müziğini bu kurallara göre işlemekten söz ediyordu. Bununla Türk ulusal
                      müziğinin yükselmesini ve evrensel müzikte yerini almasını amaçlıyordu.
                      Bütün bunlarla Türk ulusal müzik kültürünün çağdaş uygarlık düzeyine
                      erişmesini ve üstüne çıkmasını erekliyordu.” (Uçan, 2012: 33).







































                                                            133
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140