Page 95 - ÇALGI EĞİTİMİ VİYOLA 10
P. 95

Ders İçi Çalışma

                    Aşağıda verilen Nihâvend Ezgi’nin makamsal özelliğini hissetmeye çalışarak solfejini yapınız ve
                  eseri çalgınızla seslendiriniz

                                                        NİHÂVEND EZGİ
                 q=136
                                                                                                      Salih Aydoğan
                           ≥           ≤ ≥     ≤           ≥≤          œ œ
                 B   b b 3   . œ   œ   œ  œ      . œ   œ   œ   œ    œ          œ œ    œ    œ   œ œ     œ n  œ
                        4
                                                       J
                                   J
                           by         üy                   ay

                 5      ≤                    ≥
                 B   b b  . œ   œ   œ   œ      . œ    œ   œ  œ     œ   œ œ    œ œ     œ    œ   œ œ     œ
                                J                     J                                                    œ
                                                                  üy


                 9      ≥                            œ                œ        . ˙         ≥   œ  œ   œ   œ  œ
                 B   b b  . œ   œ  œ   œ    ˙               ˙                              œ
                                J
                                                                                           ay


                 14                          œ   œ  œ                        ≤                  ≥
                 B   b b  ˙ #      œ      œ             œ #  œ    . ˙          . œ  œ n J  œ  œ  . œ   œ  œ  œ
                                                                                                       J




                 19      ≤                                                             ≥
                     b
                 B   b œ  .    œ j  œ  œ  œ #  œ  ˙      œ    œ n  œ     œ   ˙        œ  œ  œ    œ #    . ˙
                                                                                      ay

                   3.5.5. Nihâvend Makamında Eserler
                   3.5.5. Nihâvend Makamında Eserler
                   Nihâvend makamında eserleri nitelikli şekilde yorumlayabilmek için makamla ilgili teorik bilgilere,
                 dizi ve etütlere yeteri kadar çalışılmalıdır. Makamın özelliklerini hissedebilmek için çok sayıda eser
                 dinlenmeli, seslendirme aşamasında çalma tekniklerine özen gösterilmelidir.

                     Ders İçi Çalışma
                     Aşağıda Batı müziği ses sistemine göre verilen Hatırla Sevgilim O Mes’ud Geceyi adlı eseri
                  çalıştıktan sonra yerinden ve 4 ses transpoze edilmiş biçimlerini müzikal yeterliliğe ulaşana kadar
                  çalınız.

                                                HATIRLA SEVGİLİM O MES'UD GECEYİ
                                                                                              Muhlis Sabahaddin Ezgi
                 B   b b 3  œ  œ  œ    ˙     œ      . ˙     ˙     Œ    œ  œ   œ    ˙     œ     . ˙     ˙     Œ
                        4




                 9
                 B   b b  œ  œ  œ    ˙     œ     . ˙       . ˙     œ   œ  œ    œ   œ   œ      . ˙    ˙     Œ   . .



                                                                                          Diziler ve İlgili Dağarcık II 93
                 17            œ  œ
                     b
                 B   b . .  œ #           . œ #  œœ  œ ˙ .    ˙    Œ    ˙     œ    œ  œ   œ     . ˙     ˙    Œ
                                             J




                 25
                 B   b b ˙    œ    œ  œ   œ    ˙     œ    œ  œ   œ    œ  œ   œ    ˙     œ     . ˙     ˙        . .








                   TRT Arşiv No: 6096
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100