Page 95 - ÇALGI EĞİTİMİ VİYOLA 10
P. 95
Ders İçi Çalışma
Aşağıda verilen Nihâvend Ezgi’nin makamsal özelliğini hissetmeye çalışarak solfejini yapınız ve
eseri çalgınızla seslendiriniz
NİHÂVEND EZGİ
q=136
Salih Aydoğan
≥ ≤ ≥ ≤ ≥≤ œ œ
B b b 3 . œ œ œ œ . œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ n œ
4
J
J
by üy ay
5 ≤ ≥
B b b . œ œ œ œ . œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
J J œ
üy
9 ≥ œ œ . ˙ ≥ œ œ œ œ œ
B b b . œ œ œ œ ˙ ˙ œ
J
ay
14 œ œ œ ≤ ≥
B b b ˙ # œ œ œ # œ . ˙ . œ œ n J œ œ . œ œ œ œ
J
19 ≤ ≥
b
B b œ . œ j œ œ œ # œ ˙ œ œ n œ œ ˙ œ œ œ œ # . ˙
ay
3.5.5. Nihâvend Makamında Eserler
3.5.5. Nihâvend Makamında Eserler
Nihâvend makamında eserleri nitelikli şekilde yorumlayabilmek için makamla ilgili teorik bilgilere,
dizi ve etütlere yeteri kadar çalışılmalıdır. Makamın özelliklerini hissedebilmek için çok sayıda eser
dinlenmeli, seslendirme aşamasında çalma tekniklerine özen gösterilmelidir.
Ders İçi Çalışma
Aşağıda Batı müziği ses sistemine göre verilen Hatırla Sevgilim O Mes’ud Geceyi adlı eseri
çalıştıktan sonra yerinden ve 4 ses transpoze edilmiş biçimlerini müzikal yeterliliğe ulaşana kadar
çalınız.
HATIRLA SEVGİLİM O MES'UD GECEYİ
Muhlis Sabahaddin Ezgi
B b b 3 œ œ œ ˙ œ . ˙ ˙ Œ œ œ œ ˙ œ . ˙ ˙ Œ
4
9
B b b œ œ œ ˙ œ . ˙ . ˙ œ œ œ œ œ œ . ˙ ˙ Œ . .
Diziler ve İlgili Dağarcık II 93
17 œ œ
b
B b . . œ # . œ # œœ œ ˙ . ˙ Œ ˙ œ œ œ œ . ˙ ˙ Œ
J
25
B b b ˙ œ œ œ œ ˙ œ œ œ œ œ œ œ ˙ œ . ˙ ˙ . .
TRT Arşiv No: 6096