Page 11 - ÇALGI TOPLULUKLARI TSM 11
P. 11

KİTABIN TANITIMI





                                                               ÇALGI TOPLULUKLARI (TÜRK SANAT MÜZİĞİ)
                                        C- HÜSEYNİ MAKAMINDA ESERLER
                                        Yerinde hüseyni beşlisine hüseynide uşşak dörtlüsünün eklenmesiyle meydana gelmiştir.
                                       Seyri inici çıkıcıdır.
                                              Dügah (la) perdesidir.
                                              Hüseyni (mi) perdesidir.
                                              Rast(sol) perdesidir.
                                              Donanıma si için koma bemolü, fa için bakiye diyezi yazılır.
             Konuyla ilgili             Hüseyni Makamı Dizisi
             etkinlik çalış-
             malarını içeren
             bölümdür.                        Hüseyni  beşlisi  Uşşak dörtlüsü

                                                       ETKİNLİK
                                        Hüseyni makamı dizisini notalarıyla okuduktan sonra çalgınızla çalınız.

                                                       ETKİNLİK
                                        Sayfa 52’deki “Çeçen Kızı” adlı eserin ritmik okumasını yaparak usulünu vurunuz.
                                       Nim Sofyan Usulü
                                            Düm


                                               tek
                                                       ETKİNLİK
                                       A)  Sayfa 52’deki “Çeçen Kızı” adlı eserin notalarını okuyarak bireysel ve toplu olarak solfejini
                                         yapınız.
                                       B)  Sayfa 52’deki “Çeçen Kızı” adlı eseri topluluğun bir üyesi olarak ve toplu çalma kurallarına
                                         uyarak çalınız.
                                                                            1.  51



                                                                                           Türk
                                                             ÇALGI TOPLULUKLARI TÜRK SANAT MÜZİĞİ (TSM)
                                                    BESTECİLERİMİZİ TANIYALIM              müziğine
                                                                                           emek vermiş
                                         PROF. DR. ALÂEDDİN YAVAŞÇA (1926-
                                         Prof.Dr. Alaeddin Yavaşca, Türk musikisinde devlete bağlı ilk   bestecile-
                                        konservatuarın kurucuları arasında yer almış, 1976’dan itiba-
                                        ren Türk Musikisi Devlet Konservatuarının yönetim kurulunda
                                        ve öğretim kadrosunda çalışmıştır. 1950’li yıllardan bu yana   rin kısa öz
                                        yurt içi ve yurt dışı birçok konserler vermiş olup her yıl İstanbul
                                        Sanat Festivali programlarında da muntazaman yer almakta   geçmişlerini
                                        ve  konserler  vermektedir.  Prof.  Dr.  Yavaşca’nın  mesleki  ha-
                                        yatında  Tıp  Dünyası,  Şişli  Hastanesi  Bülteni,  Zeynep  Kamil   içeren
                                        Hastanesi Bülteni, Vakıf Gureba Bülteni, Haseki Tıp Bülteni,
                                        Sağlık Bakanlığı Bülteninde yayınlanmış 54 bilimsel neşriyatı
                                        bulunmaktadır.                                     bölümdür.
                                         Birçok  ulusal  ve  uluslararası  sempozyumlara  katılmış  ve
                                        bildiriler sunmuştur. 1991 Yılında devlet sanatçısı olarak ödül-
                                        lendirilmiştir. İcracılığının yanında 2’si kâr-ı natık, 5’i takım,1’i
                                        ayin-i  şerif  olmak  üzere  yapmış  olduğu  652  adet  bestede;   Görsel 12: Alâeddin Yavaşça
                                        33 form (takım, kar-ı natık, şarkı, peşrev, saz semai, medhal,
                                        etüd, marş, divan, çocuk şarkıları, mevlevi ayin-i,ilahi vs.), 74
                                        makam, 46 usul kullanmış ve bu bestelerde
                                         159 şairin güftesine yer vermiştir. Ayrıca 9 bestekâra ait 21
                                        esere ara nağme yapmıştır.
                                                           www.kilis.gov.tr
                                                                                            Konuyla ilgili
                                                                                            görseller







                                                   Görsel 14: Yunus Emre’nin dürüstlükle ilgili bir sözü
                                                                            1.  111
     1.  10
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16