Page 61 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO | 11
P. 61
3. ÜNİTE
3.2. III. Pozisyonda Açık Konum
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
J.S. Bach’ın “Çello Süit No.2 Re Minör Allemande” adlı eserinin video kayıtlarını seyrediniz. Eserdeki pozisyon
değişikliklerini yorumlayınız.
3.2.1. III. Pozisyon Açık Konumda Notalar
III. pozisyonda açık konum, “yukarı doğru açık konum” ve “aşağı doğru açık konum” olmak üzere iki farklı şekilde
seslendirilir. III. pozisyonda doğal durumun yarım pozisyon ti zinde seslendirilen “aşağı doğru kapalı” konum da kullanılır.
Yukarı Doğru Açık Konum
III. pozisyon yukarı doğru açık konumda doğal durumda bulunan sol elin 1. parmağı yarım ses pes basacak şekilde
konumlandırılır. Bu sırada 2, 3 ve 4. parmaklar doğal yerlerinde aynı şekilde bırakılır. Örneğin la telinde 1. parmak "re be-
mol" notasına basılırken 2. parmak "mi bemol" notasına, 3. parmak "mi natürel" notasına, 4. parmak "fa" notasına basılır.
3.2.1 (4. Etkinlik) 3. ETKİNLİK
Tüm tellerde verilen III. pozisyon açık konum alıştı rmalarını seslendiriniz.
≥ 2 3 4 3
1 œ b œ b œ n œ 2 4 1 2 3
? c œ b 1 œ b œ n œ b œ b œ b œ n œ b 4 1 2 3 4
œ b œ b n œ œ b
1. Tel 2. Tel 3. Tel 4. Tel
Aşağı Doğru Açık Konum
III. pozisyon aşağı doğru açık konumda 1. parmak yerinde dururken 2. parmak açılarak 3. parmağın bulunduğu notaya
uzatı lır. 3 ve 4. parmaklar da yarımşar ses aralıklı şekilde art arda yerleşti rilir. Örneğin la telinde 1. parmak “re” notasına ba-
sılırken 2. parmak yarım ses açılarak “mi” notasına, 3. parmak “mi diyez (fa)” notasına, 4. parmak “fa diyez” notasına basılır.
3.2.1 (3. Etkinlik) 4. ETKİNLİK
Tüm tellerde verilen III. pozisyon aşağı doğru açık konum egzersizini seslendiriniz.
≥ 2 3 4
1 œ œ œ# œ # 1 2 3 4 1 2 3
? c œ œ œ# œ œ œ œ# œ 4 1 2 3 4
œ œ œ# œ
1. Tel 2. Tel 3. Tel 4. Tel
60 ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 11