Page 62 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 11
P. 62
2. ÜNİTE
Okuma Metni
SİZ VERDİĞİNİZ NOTU DEĞİŞTİRMEYİN, BEN DE HAYALLERİMİ...
Çocuğun eğitimi, babasının işi nedeniyle kesintilere uğramıştı. Orta ikinci sınıfa giderken öğret-
meni, büyüdüğü zaman ne olmak ve ne yapmak istediği konusunda bir kompozisyon yazmasını
istedi.
Çocuk, bütün gece oturup günün birinde at çiftliğine (Görsel 9) sahip olmayı hedeflediğini an-
latan yedi sayfalık bir kompozisyon yazdı. Hayalini en ince ayrıntılarıyla anlattı. Hatta hayalindeki
iki yüz dönümlük çiftliğin krokisini de çizdi. Binaların, ahırların ve koşu yollarının yerlerini gösterdi.
Krokiye, iki yüz dönümlük arazinin üzerine oturacak bin metrekarelik evin ayrıntılı planını da ekledi.
Ertesi gün öğretmenine sunduğu yedi sayfalık ödev, tam kalbinin sesiydi…
İki gün sonra ödevi geri aldı. Kâğıdın üzerinde kırmızı kalemle yazılmış kocaman bir “sıfır” ve
“Dersten sonra beni gör.” uyarısı vardı.
“Neden sıfır aldım?” diye öğretmenine merakla sordu çocuk.
“Bu senin yaşında bir çocuk için gerçekçi olmayan bir hayal.’’ dedi öğretmeni. “Paran yok. Gez-
ginci bir aileden geliyorsun. Kaynağınız yok. At çiftliği kurmak büyük para gerektirir. Önce araziyi
satın alman lazım. Damızlık hayvanlar da almalısın. Bunu başarman gerekiyor ve bu imkânsız. Eğer
ödevini gerçekçi bir hedefle belirledikten sonra yeniden yazarsan o zaman notunu yeniden gözden
geçiririm.”
Çocuk, evine döndü ve uzun uzun düşündü. Babasına danıştı. Babası, “Bu konuda kararını ken-
din vermelisin. Bu senin hayatın için oldukça önemli bir seçim.” dedi.
Çocuk, bir hafta kadar düşündükten sonra ödevini hiçbir değişiklik yapmadan geri götürdü öğ-
retmenine.
“Siz verdiğiniz notu değiştirmeyin, ben de hayallerimi...” dedi.
Hasan YILMAZ, Öğretmenim Lütfen Bu Kitabı Okur musun!.. (Yazar tarafından düzenlenmiştir.)
Görsel 9: At çiftliği ve çocuk
II. POZİSYON VE ÖRNEK UYGULAMALAR 61