Page 63 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 11
P. 63
2. ÜNİTE
KONTROL LİSTESİ
Adı ve Soyadı : ........................................................................................
Sınıfı : ...................
Numarası : ...................
YÖNERGE : Aşağıda, “II. Pozisyon ve Örnek Uygulamalar” ünitesinde yer alan etüt ve eserleri seslendirme
becerinizi gözlemlemek amacıyla bir kontrol listesi verilmiştir. Verilen kontrol listesini öğretmeninizle birlikte dol-
durunuz. Uygulayabildikleriniz için gerçekleşti, uygulayamadıklarınız için gerçekleşmedi sütununa (a) işareti
koyunuz.
GÖZLENECEK DAVRANIŞLAR Gerçekleşti Gerçekleşmedi
1 Çelloda II. pozisyon kavramını açıklar.
II. pozisyonda çalarken 1. parmağı, I. pozisyonda 2. parmak sesiyle örtüşe-
2
cek şekilde konumlandırır.
II. pozisyonda çalarken parmakları, 1. parmağa göre yarım ses aralıkları
3
oluşturacak şekilde ve doğal durumda konumlandırır.
II. pozisyonda çalarken parmakları, bütün tellerde temiz ses elde edecek
4
şekilde tuşeye basar.
II. pozisyona ait etüt ve eserleri, yay çeşitlerine ve yay tekniklerine uygun
5
şekilde çalar.
II. pozisyonda açık konumda çalarken sol eli, 3. parmağın yerine 2. parmak
6
gelecek şekilde konumlandırır.
II. pozisyonda açık durumda çalarken parmakları, 2. parmağa göre yarım
7
ses aralıkları oluşturacak şekilde konumlandırır.
II. pozisyona ait etüt ve eserleri çalarken yay ve tel değişimlerinin yumuşak
8
ve düzgün olmasına dikkat eder.
II. pozisyona ait etüt ve eserleri çalarken hız ve gürlük değişimlerini uygu-
9
lar.
I ve II. pozisyon geçişlerinde tüm parmaklar basılı durumdayken elin ka-
10
lıbını değiştirmeden ve ön kolun doğallığını koruyarak parmaklarını taşır.
Majör-minör etüt ve eserleri I, II ve IV. pozisyon geçişlerinde deşifre ederek
11
çalar.
Majör-minör dizi, etüt ve eserleri I, II ve IV. pozisyon geçişlerinde yay tek-
12
niklerine uygun olarak çalar.
Majör-minör dizi, etüt ve eserleri I, II ve IV. pozisyon geçişlerinde çalarken
13
parmakları, dört telde temiz ses elde edecek şekilde tuşeye basar.
14 Yay ve tel değişimlerini yumuşak ve pürüzsüz bir şekilde yapar.
Etüt ve eserleri I, II ve IV. pozisyon geçişlerinde çalarken hız ve gürlük deği-
15
şimlerine uyar.
Not: Değerlendirme sonunda “Gerçekleşmedi” şeklindeki cevaplarınızı bir kez daha gözden geçiriniz. Kendinizi yeterli görmüyorsa-
nız öğrenme faaliyetini tekrar ediniz. Bütün cevaplarınız “Gerçekleşti” ise bir sonraki üniteye geçebilirsiniz.
62 II. POZİSYON VE ÖRNEK UYGULAMALAR