Page 68 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO | 11
P. 68
3. ÜNİTE
3.3. I-III ve IV. Pozisyonlarda Konum Değişti rme
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
J.S. Bach’ın “Çello Süit No.2 Re Minör Courante” adlı eserinin video kayıtlarını seyrediniz. Eserdeki pozisyon
değişikliklerini yorumlayınız.
I-III-IV. pozisyon geçişi, tuşede I. konum doğal durumda bulunan sol el parmaklarının -el kalıbı bozulmadan- olduğu
gibi III ve IV. konuma taşınması ile gerçekleşir. Geçiş sırasında tüm parmakların tuşe üzerinde basılı olmasına dikkat edil-
melidir. Ön kolun doğallığı bozulmamalı, sol el bütün hâlinde taşınmalıdır.
3.3.1. I-III. Konum Geçişli Etütler
7. ETKİNLİK
3.3.1.1 I-III. konum geçişli etütleri konum geçiş kurallarına dikkat ederek seslendiriniz. Marian Miedlar
Marian Miedlar
(Mariyan Midlar)
2
3
3
1
1
4
4
1
1
1 ? c ˙ ˙ œ 1 0 ˙ 1 œ œ b n œ 4 œ b œ œ 0 ˙ œ œ 0 ˙ .
œ œ .
6 1 4 1 0 1 1 0 1 4 1
3
? . . ˙ ˙ œ ˙ œ œ b 2 œ n 3 œ b 4 œ œ ˙ œ œ 0 ˙ . .
œ œ
4
2
3
3
4
1
1
4
11 ˙ ˙ œ 1 ˙ œ œ b n œ œ œ œ 0 ˙ œ œ 0 ˙
1
1
? . . œ 0 œ . .
16 4 1
? . . 1 4 1 0 1 1 2 3 3 0 1 4 0 . .
˙ ˙ œ œ ˙ œ œ b œ n œ b œ œ ˙ œ œ œ ˙
3.3.1.2
Friedrich Dotzauer
Friedrich Dotzauer
3
1
4
≥ 1 2 œ œ œ œ ≥ 1
2
4
0 œ œ œ œ œ œ œ 0 2 1 œ œ b œ œ 2
3
œ
? œ b œ œ œ œ œ .
. .
2 c . . œ œ .
3 3 3 3 3 3
3 3
1. Tel 2. Tel
3 ≥ 3 3 2 3 ≥
? . . œ 1 œ œ b 4 œ œ œ œ . . 3 3 3 3 . .
. .
œ œ œ b œ œ œ œ œ# œ œ# œ œn œ œn œ
0 1 2 œ 2 3 4 œ
3 3 0 3 1
3. Tel 4. Tel
ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 11 67