Page 33 - ÇOK SESLİ KORO 11
P. 33

2. ÜNİTE



                  Romantik Dönem Koro Müziğinde Eser Vermiş Diğer Besteciler
                  •  Carl Maria von Weber (Karl Mariya von Veber)   •  Hugo Wolf (Hügo Volf)
                  •  Nicolo Paganini (Nikola Paganini)         •  Gustav Mahler (Gusto Mahler)
                  •  Hector Berlioz (Hektor Berliyoz)          •  Richard Strauss (Riçırt Ştraus)
                  •  Franz Liszt (Frans List)                  •  Sergey Rahmaninof (Sergey Rahmaninof)
                  •  Giacomo Meyerbeer (Cakomo Meyerbeyer)     •  Alexander Scriabin (Aleksandr Skriyabin)
                  •  Georges Bizet (Corç Bize)                 •  Pyotr Ilyich Tchaikovsky (Piyotr İlyiç Çaykovski)
                  •  Gioachino Rossini (Jekino Rosini)         •  Antonin Dvorak (Antonin Dvorjak)
                  •  Gaetano Donizetti (Gayetano Donizetti)    •  Leos Janacek (Leos Yanaçek)
                  •  Vincenzo Bellini (Vinçenzo Bellini)       •  Edvard Grieg (Edvart Grek)
                  •  Giuseppe Verdi (Cuzeppe Verdi)            •  Jean Sibelius (Cin Sibelyus)
                  •  Richard Wagner (Riçırt Vagner)            •  Sir Edward Elgar (Sör Edvart Elgar)
                  •  Giacomo Puccini (Cakomo Puççini)          •  Ralph Vaughan Williams (Ralf Vagın Vilyıms)
                  •  Anton Bruckner (Anton Brükner)            •  Charles Ives (Çarls Ayves)


                 2.2.2. Romantik Dönem Koro Müziklerinin Karakteristik Özellikleri

                 •  Bu dönem, “Alman romantizmi” olarak tarihe geçmiştir.
                 •  Romantizmin etkisiyle eserlerde duygular ön plana çıkmıştır.
                 •  Amatör yorumcuların yerini virtüözler almıştır.
                 •  Eserlerin konularında özgürlük, isyan ve doğa temaları ön plana çıkmıştır.
                 •  Müzikte yapısal değerler ve kurallar esnemeye başlamıştır.
                 •  Hümanizm akımının etkisi görülmüştür.
                 •  Öznellik ön plana çıkmıştır.
                 •  Döneme ait ilk eserler Almanya ve Orta Avrupa’da verilmeye başlanmıştır.
                 •  Lied, yeni ekolün en uygun anlatım yolu olmuştur.
                 •  Piyano eşlikli liedlerin yanında vals, polonez (Görsel 27), mazurka gibi stilize danslar; nocturne, fantezi, ro-
                   mans, konser etüdü gibi piyano eserleri; senfonik şiirler, programlı senfoniler, konser uvertürleri, solo kon-
                   çertoları ve operalar en fazla ürün verilen biçimler olmuştur.
                 •  Ezgisel yapı giderek daha yoğun ve karmaşık bir görünüm almıştır.
                 •  Saf müzik yerine konusu olan müzik anlayışı benimsenmiştir.
































               Görsel 27: Polonez dansı



         32   KORO MÜZİĞİNDE DÖNEMLER
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38