Page 49 - ÇOK SESLİ KORO 11
P. 49

2. ÜNİTE



                 10.        I. Romantizm gerçeğin kaynağını ......................olarak görür.
                            II. Romantik Dönem’de amatör yorumcuların yerini ........................ yorumcular almıştır.
                           III. Eserlerde ................... akımının etkisi görülür.
                           IV. Bu dönem eserlerinde .................... ön plana çıkar.
                    Yukarıda boş bırakılan yerlere gelecek ifadeler hangi seçenekte doğru olarak verilmiştir?
                    A ) duygular-virtüöz-öznellik-hümanizm
                    B) virtüöz-duygular-hümanizm-öznellik
                    C) öznellik-hümanizm-duygular-virtüöz
                    D) duygular-virtüöz-hümanizm-öznellik
                    E) hümanizm-öznellik-virtüöz-duygular

                 11.     I.  Tonalitede geleneksel ton anlayışından uzaklaşılmıştır.
                               II.  Melodi ve armonide yeni kavramlar oluşmuştur.
                             III.  ffff, pppp gibi aşırı nüanslar ortaya çıkmıştır.
                             IV.  Öz ve biçim arasında denge sağlanmıştır.
                              V.  Minör tonlar daha çok kullanılmıştır.
                     Yukarıdaki öncüllerden hangileri Romantik Dönem koro müziğinin stil ve yorum özelliklerindendir?
                     A) I ve II          B) I ve III          C) II ve III          D) II, III ve IV          E) I, III ve V


                 12.      No                     Besteci                            Eser
                             I   Claude Achille Debussy                  Harika Çocuk
                            II   Bela Bartok                             Goethe Şarkıları
                           III   İgor Stravinsky                         Rus Halk Şarkıları
                           IV    Anton von Webern                        Cantata Profana
                           V     Arnold Schönberg                        Kutsanmış Genç Kız


                      Yukarıda verilen Romantik Dönem’e ait besteci-eser eşleştirmelerinden hangileri doğrudur?
                     A) I ve III          B) I ve II          C) II ve III          D) III ve IV            E) III, IV ve V

                 13.          I.  Halk ezgileri çok seslilik formunda yeniden boyut kazanmıştır.
                                II.  Müzik cümleleri uzun değil, yalın ve eşittir.
                               III. Özgürlük, isyan ve doğa ön plandadır.
                              IV. Mikrotonal müzik anlayışı ile besteler yapılmıştır.
                      Yukarıda verilen yirminci yüzyıl koro müziğinin karakteristik özelliklerine ait öncüllerden hangileri
                      doğrudur?
                     A) I ve II          B) I ve III          C) I ve IV          D) II, III ve IV          E) III ve IV

                 14.         I. Kreşendo ve dekreşendo yaygınlaşmış, anlatım yumuşak ve esnek bir özellik kazanmıştır.
                              II. Fırtına ve gerilim akımı oluşmuştur.
                            III. Senfoni bu dönemde ortaya çıkmış bir müzik biçimidir.
                            IV. Öz ve biçim arasında denge sağlanmıştır.
                     Yukarıdaki öncüllerden hangileri Klasik Dönem koro müziğinin stil ve yorum özelliklerindendir?
                     A) I ve II          B) II ve III          C) I ve IV          D) II ve IV            E) I, II, III ve IV



                      NOT: Cevaplarınızı cevap anahtarıyla karşılaştırınız. Yanlış cevap verdiğiniz ya da cevap verirken tereddüt ettiğiniz sorularla
                      ilgili konuyu veya faaliyeti geri dönerek tekrarlayınız. Cevaplarınızın tümü doğru ise bir sonraki öğrenme faaliyetine geçiniz.










         48   KORO MÜZİĞİNDE DÖNEMLER
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54