Page 99 - DRAMA ÖKK
P. 99

6. Etkinlik         süre
                                 40 dk.


                           1. Çalışma                                        GÖRSEL 95: Franz MARC, yağlı boya tekniği
                                            Kedi-Fare Oyunu
                                              Öğrencilerinize  mekânda  ser-
                                           best yürümelerini söyleyiniz. Daha
                                           sonra komutla ikili olmalarını iste-
                                           yiniz. En son ikili olan grubu ebe
                                           olarak belirleyiniz. Öğrencilerinize
                                           “Son belirlediğim iki arkadaşınız-
                                           dan biri ‘Kedi’ diğeri de ‘Fare’dir.
                                           Fare,  kediye  yakalanmamak  için
                                           ondan  kaçacak.  Kediden  kur-
                                           tulmak  için  de  el  ele  tutuşmuş
                                           gruplardan  birinin  yanına  kediye
                                           yakalanmadan eklenmeye çalışa-
                                           caktır.  Farenin  eklendiği  grubun
                                           diğer  ucundaki  arkadaşınız  yeni
                                           fare  olacak  ve  aynı  şekilde  kedi-
                                           den kaçmaya başlayacaktır. Kedi,
                                           fareyi yakalarsa kedi ile fare yer değiştirir; fare kedi, kedi de fare olur.”
                                           diyerek oyunu açıklayınız. Komutla oyunu başlatınız.




                           2. Çalışma       Nasıl Olmalı?





                                                         Öğrencilerinizden beşer kişilik altı grup oluşturunuz. Kıla-
                                                       vuzunuzda yer alan veya sizin belirlediğiniz en az üç öyküyü ya
                                                       da olaya dayalı metni öğrencilerinize okumaları için dağıtınız.
                                                       Burada dikkat etmeniz gereken nokta olaya dayalı metinle-
                                                       rin ‘düğüm’ bölümlerinin öğrencilere verilmesidir. Öğrenciler
                                                       verilen metni okurlar, değerlendirirler ve öncesinin nasıl ol-
                                                       duğunu,  devamını  nasıl  getirebileceklerini  düşünüp  yeni  bir
                                                       öykü kurgulamaya hazırlanırlar. Düşünme sürecinden sonra
                                                       metinde yer alan bilgilerden de yararlanarak yarım olan met-
                                                       ni tamamlarlar. Tüm gruplar öyküleriyle ilgili doğaçlamalarını
                                                       yaparlar. Sonra her gruptan öykünün en can alıcı sahnesini
                                                       donarak  anlatmaları  istenir.  Donuk  imgeler  üzerinde  diğer
                                                       gruplarla konuşulur. Tüm gruplar doğaçlamalarını tamamla-
                                                       dıktan sonra öğrencilerinize öykünün ya da olaya dayalı met-
                                                       nin orijinalini okumalısınız. Öğrenciler oluşturdukları kurguyla
                                                       metinlerin gerçek kurgularını karşılaştırır. Öğrencilerle birlikte
                                                       genel bir değerlendirme yapılır.


          GÖRSEL 96: Jacek Yerka, yağlı boya tekniği


                                           Öğrencilerinize  değerlendirme  aşamasında  “Öykülerinizi  kurgularken  neden-
                                           sonuç ya da amaç-sonuç ilişkisi kurdunuz mu? Sizin çözüm bölümünüzle yazarın
                                           çözüm bölümü arasında benzerlikler var mı? Sizin hazırladığınız son yeterince
                                           etkili mi?...” sorularını sorabilirsiniz.



              98
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104