Page 99 - DRAMA ÖKK
P. 99
6. Etkinlik süre
40 dk.
1. Çalışma GÖRSEL 95: Franz MARC, yağlı boya tekniği
Kedi-Fare Oyunu
Öğrencilerinize mekânda ser-
best yürümelerini söyleyiniz. Daha
sonra komutla ikili olmalarını iste-
yiniz. En son ikili olan grubu ebe
olarak belirleyiniz. Öğrencilerinize
“Son belirlediğim iki arkadaşınız-
dan biri ‘Kedi’ diğeri de ‘Fare’dir.
Fare, kediye yakalanmamak için
ondan kaçacak. Kediden kur-
tulmak için de el ele tutuşmuş
gruplardan birinin yanına kediye
yakalanmadan eklenmeye çalışa-
caktır. Farenin eklendiği grubun
diğer ucundaki arkadaşınız yeni
fare olacak ve aynı şekilde kedi-
den kaçmaya başlayacaktır. Kedi,
fareyi yakalarsa kedi ile fare yer değiştirir; fare kedi, kedi de fare olur.”
diyerek oyunu açıklayınız. Komutla oyunu başlatınız.
2. Çalışma Nasıl Olmalı?
Öğrencilerinizden beşer kişilik altı grup oluşturunuz. Kıla-
vuzunuzda yer alan veya sizin belirlediğiniz en az üç öyküyü ya
da olaya dayalı metni öğrencilerinize okumaları için dağıtınız.
Burada dikkat etmeniz gereken nokta olaya dayalı metinle-
rin ‘düğüm’ bölümlerinin öğrencilere verilmesidir. Öğrenciler
verilen metni okurlar, değerlendirirler ve öncesinin nasıl ol-
duğunu, devamını nasıl getirebileceklerini düşünüp yeni bir
öykü kurgulamaya hazırlanırlar. Düşünme sürecinden sonra
metinde yer alan bilgilerden de yararlanarak yarım olan met-
ni tamamlarlar. Tüm gruplar öyküleriyle ilgili doğaçlamalarını
yaparlar. Sonra her gruptan öykünün en can alıcı sahnesini
donarak anlatmaları istenir. Donuk imgeler üzerinde diğer
gruplarla konuşulur. Tüm gruplar doğaçlamalarını tamamla-
dıktan sonra öğrencilerinize öykünün ya da olaya dayalı met-
nin orijinalini okumalısınız. Öğrenciler oluşturdukları kurguyla
metinlerin gerçek kurgularını karşılaştırır. Öğrencilerle birlikte
genel bir değerlendirme yapılır.
GÖRSEL 96: Jacek Yerka, yağlı boya tekniği
Öğrencilerinize değerlendirme aşamasında “Öykülerinizi kurgularken neden-
sonuç ya da amaç-sonuç ilişkisi kurdunuz mu? Sizin çözüm bölümünüzle yazarın
çözüm bölümü arasında benzerlikler var mı? Sizin hazırladığınız son yeterince
etkili mi?...” sorularını sorabilirsiniz.
98