Page 95 - DRAMA ÖKK
P. 95

5. Etkinlik         süre
                                 40 dk.


                           1. Çalışma
                                            Yılan Oyunu
                                              Mekânda öğrencilerin sığabileceği büyüklükte bir daire çizilir. Öğrenci-
                                           ler bu dairenin üzerinde çember oluşturur. Bir ebe seçilir ve ebe dairenin
                                           ortasına geçer. Ebe, dairenin yarıçapı uzunluğundaki bir ipi ya da halatı
                                           yere paralel olarak çevirmeye başlar. Diğer öğrenciler ip yaklaştığında çiz-
                                           ginin dışına çıkmadan ipin üzerinden atlarlar. Atlayamayan ya da ipe de-
                                           ğen öğrenci oyundan çıkar. Daire içerisinde tek başına kalan oyuncu oyunu
                                           kazanır ve ebenin yerine geçer.
         GÖRSEL 87: Fikret OTYAM, yağlı boya tekniği




















                                                                                GÖRSEL 88: Fikret OTYAM, yağlı boya tekniği
                           2. Çalışma
                                            Yansımalar




                                            İmge dünyasının zenginleşmesi bireyin rol oyunları ile özgün tavır sergilemesine
                                            ve kendini çok yönlü ifade edebilmesine olanak sağlar.



                                              Önceden  hazırladığınız  resimleri  mekânda  öğrencilerin  görebileceği
                                           şekilde duvarlara asınız. Öğrencilerinize mekânda serbest yürümelerini ve
                                           bu arada resimleri incelemelerini söyleyiniz. Öğrencilerden sevdikleri, hoş-
                                           landıkları, kendilerine yakın hissettikleri resmin etrafında toplanmalarını
                                           isteyiniz. Öğrenciler böylece kendi tercihlerine göre gruplara ayrılacaktır.
                                           Daha sonra her gruptan, tercih ettikleri resimlerle ilgili öyküler oluşturma-
                                           larını isteyiniz.  Gruplar resimleri inceler, her grup kendi seçtiği resimden
                                           yola çıkarak bir öykü kurgular ve kurguladığı öyküyü oynar.



                                            Öğrencilerinize “Bu resimde kimin yerinde olmak isterdiniz? Neden? Bu resmin
                                            içinde olsaydınız siz ne yapardınız? Bu resimdeki çatışma unsuru nedir? Bu res-
                                            me hayat veren mekânda nasıl bir koku ya da ses vardır? Bu resmi siz yapmış
                                            olsaydınız ne isim verirdiniz?” gibi sorular sorarak onların öykü kurgulamalarına
                                            yardımcı olabilirsiniz.
                                            Okul düzeyinde yapılan sanat eseri incelemesinde öğrenciler ne kadar çok eser-
                                            le karşılaşırsa, estetik beğeni ve yargılarında o kadar olumlu bir değişiklik ve
                                            gelişme olması beklenebilir. Bu nedenle dramayla yapılandırılmış başka sanat-
                                            çıların hayatı ve eserleri çalışmalarının artırılması önerilebilir. Burada seçtiğiniz
                                            resimler tanınmış sanatçılara ait içerisinde bir konu, olay, çatışması olan bir öy-
                                            künün yansıdığı eserler olmalıdır.


              94
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100