Page 95 - DRAMA ÖKK
P. 95
5. Etkinlik süre
40 dk.
1. Çalışma
Yılan Oyunu
Mekânda öğrencilerin sığabileceği büyüklükte bir daire çizilir. Öğrenci-
ler bu dairenin üzerinde çember oluşturur. Bir ebe seçilir ve ebe dairenin
ortasına geçer. Ebe, dairenin yarıçapı uzunluğundaki bir ipi ya da halatı
yere paralel olarak çevirmeye başlar. Diğer öğrenciler ip yaklaştığında çiz-
ginin dışına çıkmadan ipin üzerinden atlarlar. Atlayamayan ya da ipe de-
ğen öğrenci oyundan çıkar. Daire içerisinde tek başına kalan oyuncu oyunu
kazanır ve ebenin yerine geçer.
GÖRSEL 87: Fikret OTYAM, yağlı boya tekniği
GÖRSEL 88: Fikret OTYAM, yağlı boya tekniği
2. Çalışma
Yansımalar
İmge dünyasının zenginleşmesi bireyin rol oyunları ile özgün tavır sergilemesine
ve kendini çok yönlü ifade edebilmesine olanak sağlar.
Önceden hazırladığınız resimleri mekânda öğrencilerin görebileceği
şekilde duvarlara asınız. Öğrencilerinize mekânda serbest yürümelerini ve
bu arada resimleri incelemelerini söyleyiniz. Öğrencilerden sevdikleri, hoş-
landıkları, kendilerine yakın hissettikleri resmin etrafında toplanmalarını
isteyiniz. Öğrenciler böylece kendi tercihlerine göre gruplara ayrılacaktır.
Daha sonra her gruptan, tercih ettikleri resimlerle ilgili öyküler oluşturma-
larını isteyiniz. Gruplar resimleri inceler, her grup kendi seçtiği resimden
yola çıkarak bir öykü kurgular ve kurguladığı öyküyü oynar.
Öğrencilerinize “Bu resimde kimin yerinde olmak isterdiniz? Neden? Bu resmin
içinde olsaydınız siz ne yapardınız? Bu resimdeki çatışma unsuru nedir? Bu res-
me hayat veren mekânda nasıl bir koku ya da ses vardır? Bu resmi siz yapmış
olsaydınız ne isim verirdiniz?” gibi sorular sorarak onların öykü kurgulamalarına
yardımcı olabilirsiniz.
Okul düzeyinde yapılan sanat eseri incelemesinde öğrenciler ne kadar çok eser-
le karşılaşırsa, estetik beğeni ve yargılarında o kadar olumlu bir değişiklik ve
gelişme olması beklenebilir. Bu nedenle dramayla yapılandırılmış başka sanat-
çıların hayatı ve eserleri çalışmalarının artırılması önerilebilir. Burada seçtiğiniz
resimler tanınmış sanatçılara ait içerisinde bir konu, olay, çatışması olan bir öy-
künün yansıdığı eserler olmalıdır.
94