Page 93 - DRAMA ÖKK
P. 93
2. Çalışma
Figürün Öyküsü
Öğrencilerinizden iki kişilik gruplar oluşturunuz. Her gruba yaptıkları
figürlerden yola çıkarak birer öykü kurgulamalarını söyleyiniz.
3. Çalışma
Atölyeden Sahneye
Bir sonraki hafta yapılacak etkin- Öğrencilerinizin figürlerini oynatarak öykülerini anlatabilmesi için bir
likte kullanmak için pastel boya ve re- sahne hazırlayınız. Bu sahneyi karton kutu, örtü, sıra, masa vb. malzeme-
ler ve çevrenizde bulunan çeşitli eşyalarla oluşturabilirsiniz. Hazırlanan
sim kâğıdı vb. malzemeler gerekmek-
sahne öğrencilerin izleyiciler tarafından görülmeyeceği, figürlerin oynatı-
tedir. Bu malzemeleri öğrencilerinizle labileceği nitelikte olmalıdır.
birlikte bir hafta öncesinden temin edi- Gruplar, hazırlamış olduğunuz sahnede, kurguladıkları öyküleri oluştur-
dukları figürleriyle oynarlar.
niz.
Oynanan öykünün inandırıcı olabilmesi, figürlerin nasıl oynatıldığına bağlıdır.
Oynatılan figürün sahne hizasını kaybetmemesi, seslendirilmesi, olaylara karşı
gösterdiği tepkilerin ve beden ifadesinin seyirciye net yansıtılması öyküyü inan-
dırıcı ve izlenebilir kılar.
Çalışma, öğrencilerin onayı alınarak diğer sınıflara gösterilebilir. Dramada ya-
pılan doğaçlamaların sadece grup üyeleri tarafından izlenmesi teatral bir du-
rumdur ancak tiyatro değildir. Doğaçlamaların grup üyeleri dışında izleyicilere
sunulmasıyla çalışma drama özelliğini kaybeder, tiyatroya dönüşür. Bu nedenle
prova yapmaları için öğrencilere gerekli zaman tanınmalıdır. Prova yapmaları,
öğrencilerin kendilerine güven duymaları açısından oldukça önemlidir.
GÖRSEL 84: Shutterstock, serbest teknik
92