Page 89 - DRAMA ÖKK
P. 89
Dramada temel araç öğrencinin kendisidir. Ancak etkinlikleri/çalışmaları daha zengin ve eğlenceli bir
hâle getirmek, öğrencilerin konsantrasyonunu sağlamak, hayal güçlerini geliştirmek için materyallerden
faydalanılır. Materyal oyun ve alıştırmalarıyla öğrencilerin kendilerinde var olan yaratıcı imgelem güç-
lerini keşfetmeleri sağlanarak bu yetilerini kullanabilmeleri için zemin hazırlanması amaçlanır. Uygun
olmayan, gereksiz ve fazla miktarda materyal kullanımı, yapılacak çalışmayı amacından uzaklaştırır.
süre
1. Etkinlik 40 dk.
1. Çalışma
Şapka Oyunu
Öğrencilerinizden müzik eşliğinde mekânda serbest dolaşmalarını,
dans etmelerini isteyiniz. Öğrencilerinize “Şimdi aranızdan bir arkadaşınıza
bu şapkayı takacağım. Şapkayı taktığım arkadaşınız oyunun ebesi olacak.
Ebelikten kurtulmak için o da şapkasını bir başkasına takmaya çalışacak.
Şapkanın sizde fazla kalmamasına dikkat ediniz. Müziği durdurduğumda
şapka kimin başındaysa o arkadaşınız oyun dışı kalır ve oyundan çıkmadan
önce yeni ebeyi belirleyip şapkayı ebeye takar. Oyunun galibi son kalan
arkadaşınız olacaktır.” diyerek oyunu anlatınız. Bir süre sonra müziği dur-
GÖRSEL 78: durunuz.
Amedeo Clemente MODIGLIANI,
yağlı boya tekniği
GÖRSEL 79: Amedeo Clemente MODIGLIANI, yağlı boya tekniği
88