Page 89 - DRAMA ÖKK
P. 89

Dramada temel araç öğrencinin kendisidir. Ancak etkinlikleri/çalışmaları daha zengin ve eğlenceli bir
              hâle getirmek, öğrencilerin konsantrasyonunu sağlamak, hayal güçlerini geliştirmek için materyallerden
              faydalanılır. Materyal oyun ve alıştırmalarıyla öğrencilerin kendilerinde var olan yaratıcı imgelem güç-
              lerini keşfetmeleri sağlanarak bu yetilerini kullanabilmeleri için zemin hazırlanması amaçlanır. Uygun
              olmayan, gereksiz ve fazla miktarda materyal kullanımı, yapılacak çalışmayı amacından uzaklaştırır.




                                  süre
               1. Etkinlik       40 dk.



                           1. Çalışma
                                            Şapka Oyunu
                                              Öğrencilerinizden  müzik  eşliğinde  mekânda  serbest  dolaşmalarını,
                                            dans etmelerini isteyiniz. Öğrencilerinize “Şimdi aranızdan bir arkadaşınıza
                                            bu şapkayı takacağım. Şapkayı taktığım arkadaşınız oyunun ebesi olacak.
                                            Ebelikten kurtulmak için o da şapkasını bir başkasına takmaya çalışacak.
                                            Şapkanın sizde fazla kalmamasına dikkat ediniz. Müziği durdurduğumda
                                            şapka kimin başındaysa o arkadaşınız oyun dışı kalır ve oyundan çıkmadan
                                            önce yeni ebeyi belirleyip şapkayı ebeye takar. Oyunun galibi son kalan
                                            arkadaşınız olacaktır.” diyerek oyunu anlatınız. Bir süre sonra müziği dur-
          GÖRSEL 78:                        durunuz.
          Amedeo Clemente MODIGLIANI,
          yağlı boya tekniği
                                                                    GÖRSEL 79: Amedeo Clemente MODIGLIANI, yağlı boya tekniği



















































              88
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94