Page 86 - DRAMA ÖKK
P. 86

planlarlar.
               Bu ünitede öğrenciler; günlük hayatta kullandığı nesne-   4. Burada anlatıcı figür öğrencinin ifade edemediği

            leri amacı dışında kullanabilmeleri, atık/artık malzemeler-  her şeyi aktarabilecek özelliğe sahiptir. Öğrenci oynat-
            den üç boyutlu figürler yapıp oynatabilmeleri için materyal   tığı figürü bir duygu ve düşünce tercümanı olarak kul-
                                                                lanabilir. Öyküyü doğaçlarken figürü nasıl ve ne şekilde
            oyun ve alıştırmaları yapılır. Yaratıcılık ve imgelem beceri-  oynatacağını tecrübe eder. Rol oyunları sürecinde edin-
            sinin geliştirilebilmesi için sanat eserlerinden yola çıkılarak   diği deneyimleri oluşturduğu figürle ortaya koyar.
            kurgu yapılır.
                                                                   5.  Öğrenci  kendi  yaptığı  soyut  resimden  yola  çıka-
                                                                rak somut bir kurgu oluşturur. Duygu ve düşüncelerini
             ÖĞRENCİYE YÖNELİK HEDEFLERİNİZ                     çizgilerle ve renklerle ifade eder. Bu çalışma öğrencinin
                                                                estetik  duygusunun  ve  bilincinin  gelişmesine  katkıda
               Sevgili öğretmenimiz, öğrencilerinizde ulaş-     bulunur.
            manız gereken hedefler şunlardır:

                                                                   6.    Bu  çalışmada  öğrencilerden  görsel  eserleri  bü-
               1. Öğrenciler bu kazanımda günlük hayatta kullan-  tünlüklü  bir  bakış  açısıyla  değerlendirmeleri  beklenir.
            dığı basit nesneleri alışılagelmiş kullanım amacı dışında   Eserin anlatmak istediği iletiyle eserin biçimsel nitelik-
            kullanırlar. Nesneye hayal güçlerini kullanarak yeni özel-  leri arasında neden-sonuç ilişkisi kurarak yorumlamada
            likler  ve  anlamlar  yükler-                                           bulunmaları istenir.
            ler, böylece yaratıcılıklarını                                             Öğrencilerin  eserin  öyküsü-
            ve estetik duygularını ge-                                              nü düşünmeleri, eserde yer alan
            liştirirler.  Nesneye  anlam                                            figürle  empati  kurmaları,  eseri
            yükleyerek  farklı  nesne-                                              farklı  açılardan  yorumlamaları
            ler  arasında  ilişki  kurarak                                          amaçlanır.
            öykü  kurgular  ve  doğaç-
            larlar.                                                                    7.  Edebi  eserinin  drama  et-
                                                                                    kinlikleri  aracığıyla  incelenmesi;
               2.  Öğrenciler  atık/ar-                                             öğrencilerin eseri daha iyi kavra-
            tık  malzemelerden  yeni                                                malarına,  doğaçlamalarla  daha
            fikirler  geliştirerek  çeşitli                                         etkili  bir  öğrenme  süreci  yaşa-
            figürler  oluştururlar  ve                                              malarına  aracı  olur.  Bu  süreçte
            bambaşka  bir  anlamda                                                  öğrencilerin  yaparak  yaşayarak
            farklı  bir  şey  yaparlar.                                             öğrenmesine  olanak  sağlanır.
            Bu  süreçte  öğrenci  hayal                                             Öğrenciler doğaçlamalar sırasın-
            dünyasını  ve  bakış  açısını                                           da eserin duygusunu yaşarlar  ve
            yaptığı  üç  boyutlu  figürle      GÖRSEL 75: Nuri ABAÇ, yağlı boya tekniği  yaşadıklarını  da  kalıcı  hâle  geti-
            ifade  ederken  figürü  ta-                                             rirler.
            sarlamanın,  ortaya  bir  ürün  çıkarmanın  zevkini  yaşar.   Öğrenciler  eserdeki  unsurlar  ve  olayın  koşullarını
            Öğrencinin yaratıcı ve üretken olduğu bu süreç onun zi-  empati  kurarak  yorumlar  ve  doğaçlarlar.  Drama  sü-
            hinsel becerilerinin gelişimine de katkı sağlar.    recinde  yapılan  tüm  etkinliklerde  öğrencilerin  kendini
                                                                farklı yollarla ifade etmesine olanak sağlanır. Öğrencinin
               3. Öğrenciler yapmış oldukları figürlerin ana unsur   bu süreçteki yaşantılarla neler edindiğini sözle ifade et-
            olduğu  öyküler  kurgularlar.  Bu  figürler  öğrencilerin   mesi istenir.
            duygularını, düşüncelerini yansıtmalarına aracılık eder.
            Farklı figürler arasında ilişki kurarak bir olay, bir durum

                                                                                                            85
                                                                                                             85
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91