Page 86 - DRAMA ÖKK
P. 86
planlarlar.
Bu ünitede öğrenciler; günlük hayatta kullandığı nesne- 4. Burada anlatıcı figür öğrencinin ifade edemediği
leri amacı dışında kullanabilmeleri, atık/artık malzemeler- her şeyi aktarabilecek özelliğe sahiptir. Öğrenci oynat-
den üç boyutlu figürler yapıp oynatabilmeleri için materyal tığı figürü bir duygu ve düşünce tercümanı olarak kul-
lanabilir. Öyküyü doğaçlarken figürü nasıl ve ne şekilde
oyun ve alıştırmaları yapılır. Yaratıcılık ve imgelem beceri- oynatacağını tecrübe eder. Rol oyunları sürecinde edin-
sinin geliştirilebilmesi için sanat eserlerinden yola çıkılarak diği deneyimleri oluşturduğu figürle ortaya koyar.
kurgu yapılır.
5. Öğrenci kendi yaptığı soyut resimden yola çıka-
rak somut bir kurgu oluşturur. Duygu ve düşüncelerini
ÖĞRENCİYE YÖNELİK HEDEFLERİNİZ çizgilerle ve renklerle ifade eder. Bu çalışma öğrencinin
estetik duygusunun ve bilincinin gelişmesine katkıda
Sevgili öğretmenimiz, öğrencilerinizde ulaş- bulunur.
manız gereken hedefler şunlardır:
6. Bu çalışmada öğrencilerden görsel eserleri bü-
1. Öğrenciler bu kazanımda günlük hayatta kullan- tünlüklü bir bakış açısıyla değerlendirmeleri beklenir.
dığı basit nesneleri alışılagelmiş kullanım amacı dışında Eserin anlatmak istediği iletiyle eserin biçimsel nitelik-
kullanırlar. Nesneye hayal güçlerini kullanarak yeni özel- leri arasında neden-sonuç ilişkisi kurarak yorumlamada
likler ve anlamlar yükler- bulunmaları istenir.
ler, böylece yaratıcılıklarını Öğrencilerin eserin öyküsü-
ve estetik duygularını ge- nü düşünmeleri, eserde yer alan
liştirirler. Nesneye anlam figürle empati kurmaları, eseri
yükleyerek farklı nesne- farklı açılardan yorumlamaları
ler arasında ilişki kurarak amaçlanır.
öykü kurgular ve doğaç-
larlar. 7. Edebi eserinin drama et-
kinlikleri aracığıyla incelenmesi;
2. Öğrenciler atık/ar- öğrencilerin eseri daha iyi kavra-
tık malzemelerden yeni malarına, doğaçlamalarla daha
fikirler geliştirerek çeşitli etkili bir öğrenme süreci yaşa-
figürler oluştururlar ve malarına aracı olur. Bu süreçte
bambaşka bir anlamda öğrencilerin yaparak yaşayarak
farklı bir şey yaparlar. öğrenmesine olanak sağlanır.
Bu süreçte öğrenci hayal Öğrenciler doğaçlamalar sırasın-
dünyasını ve bakış açısını da eserin duygusunu yaşarlar ve
yaptığı üç boyutlu figürle GÖRSEL 75: Nuri ABAÇ, yağlı boya tekniği yaşadıklarını da kalıcı hâle geti-
ifade ederken figürü ta- rirler.
sarlamanın, ortaya bir ürün çıkarmanın zevkini yaşar. Öğrenciler eserdeki unsurlar ve olayın koşullarını
Öğrencinin yaratıcı ve üretken olduğu bu süreç onun zi- empati kurarak yorumlar ve doğaçlarlar. Drama sü-
hinsel becerilerinin gelişimine de katkı sağlar. recinde yapılan tüm etkinliklerde öğrencilerin kendini
farklı yollarla ifade etmesine olanak sağlanır. Öğrencinin
3. Öğrenciler yapmış oldukları figürlerin ana unsur bu süreçteki yaşantılarla neler edindiğini sözle ifade et-
olduğu öyküler kurgularlar. Bu figürler öğrencilerin mesi istenir.
duygularını, düşüncelerini yansıtmalarına aracılık eder.
Farklı figürler arasında ilişki kurarak bir olay, bir durum
85
85