Page 82 - DRAMA ÖKK
P. 82

GÖRSEL 73: Nakkaş Osman, minyatür



















                                              efekt bulmalarını söyleyiniz. Burada dikkat edilmesi gereken nokta melo-
                                              di oluşturmadan sadece ses ve efekt kullanılmasıdır.  Ses ve ritimle uyum
                                              sağlandıktan sonra sırayla ortaya bir öğrenciniz gelir ve ritmin bütününün
                                              kendisinde çağrıştırdıklarından yola çıkarak devinir. Bu devinme ritme uy-
                                              gun bir devinim olabileceği gibi küçük bir öykü ya da olay da anlatabilir.
                                              Altı-yedi kişilik öğrenci grubuyla bu çalışmayı yaptıktan sonra yeni bir ritim
                                              ve ses bütünlüğü oluşturup aynı sistematikle çalışmanıza devam ediniz.
                                              Çalışmanın birinci aşamasını bu şekilde tamamlayınız.





                                              Buraya  kadar  izlenen  yol  basitten  karmaşığa  doğrudur.  Unutulmamalıdır  ki
                                              grupların hazır bulunuşlulukları,  yetenekleri ve ilgileri yapılacak çalışmaların
                                              estetik düzeyini belirler.  Doğaçlamalarda öğrencilerin bireysel farklılıkları unu-
                                              tulmamalı,  mükemmellik  aranmamalı,  öğrencilerin  ritme  uygun  devinimler
                                              yapmaları  ve  kendilerini  ifade  etmelerine  olanak  sağlanmalıdır.  Öğrencilerin
                                              kendi bedenine, duygularına, düşüncelerine ve çevresinde olup bitenlere karşı
                                              duyarlı ve bilinçli olmaları, özgün olmaları desteklenmelidir.



                                                 Çalışmanın ikinci aşamasında devinimden ritme doğru bir gidiş vardır.
                                              Bu  çalışmayı  gerçekleştirmek  zahmetlidir  ama  öğrencilerinizin  gelişimi
                                              adına denemelisiniz. Öğrencilerinize bir çember oluşturmalarını söyleyiniz.
                                              Gönüllü bir  öğrencinizden çemberin içinde bedeniyle bir öykü anlatmasını
                                              isteyiniz. Çemberde çalgılarıyla bekleyen öğrenciler ortada devinen öğren-
                                              ciye uyarak çalgılarına vurmaya başlayacaklar. Öğrencilerinizi hem duy-
                                              gularını yansıtmasına aracı olmak hem de kendi içlerinde bir beraberlik
                                              sağlamaları noktasında uyarınız. Çalışmaya her öğrenci katılmalıdır; bu,
                                              drama çalışmalarının olmazsa olmazıdır.






                                              Ritmi, sesi ve devinimi kullanarak yeni anlamlar üretmek bu çalışmanın önemli
                                              bir yanıdır. Bu aynı zamanda ses, ritim ve hareket arasında bir ilişki kurularak
                                              imgelemi harekete geçiren bir çalışmadır.
                                              Şapka oyununda kullanmak üzere hareketli bir şarkı seçiniz. Derse gelmeden
                                              önce müzik çalar (CD çalar, mp3 çalar vb.) ve şapka temin ediniz.
                                              Öğrencilerinizden 6. Ünite 1. Etkinlik için günlük hayatta kullandıkları bir eşya/
                                              nesne getirmelerini isteyiniz. Bu nesnenin okula getirilebilecek nitelikte olması,
                                              kesici, delici ve zarar verici olmaması için öğrencilerinize uyarıda bulununuz. Siz
                                              de derste kullanmak için farklı eşya/nesneler getirebilir, oluşturacağınız malze-
                                              me sepetinde bunları muhafaza edebilirsiniz.


                                                                                                            81
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87