Page 80 - DRAMA ÖKK
P. 80
3. Etkinlik süre
80 dk.
1. Çalışma
Alkış Koridoru
Öğrencilerinizden U şeklinde durmalarını isteyiniz. Sıra baş-
larında duran ilk iki öğrenciden başlamak üzere öğrencilerinizi
eşleştiriniz. Öğrencilerinize eşleriyle kollarını karşılıklı uzatarak
bir kol mesafesi uzaklığında bir koridor oluşturmalarını söyleyi-
niz. Sonra öğrencilerinizden; ellerini aynı anda önce önde, sonra
arkada çırparak bir ritim oluşturmalarını isteyiniz. Öğrencileri-
niz ortak bir ritim oluşturduklarında ana çalışmaya geçiniz. Öğ-
rencilerinize “İlk çift, ellerini önce önde sonra arkada çırpacak.
İkinci çift, ellerini önce arkada sonra önde çırpacak. Üçüncü çift
ikinci çiftin tam tersi, ellerini önce önde sonra arkada çırpacak
ve sistematik çiftler arasında böyle oluşturulacaktır. Her çift, bir
önceki çiftin tam tersi hareket yapacaktır. Tüm çiftler uyum içe-
risinde çalışmayı gerçekleştirdiğinde ikinci aşamaya geçeceğiz.
İkinci aşama oyunun en zor ve en eğlenceli kısmı. Birinci çift al-
kışlamayı bırakıp koridordan tek tek alkış düzenini dikkate ala-
rak kimsenin eline çarpmadan hızlı bir şekilde geçmeye çalışır.
Eğer çiftlerden biri yanarsa her ikisi de yanar. Koridoru başarıyla
geçen çiftler sıranın sonuna eklenir. El çırpan çiftlerden şaşıran
olursa bu çiftler de oyun dışı kalacak. Oyunun sonunda kalan üç
çift oyunun galibi ilan edilecektir.” diyerek oyunu başlatınız.
GÖRSEL 71: Shutterstock,yağlı boya tekniği
2. Çalışma
Ritim-Ses
Ritmi ve sesi kullanarak doğaçlama yapmayı hedefleyen bu çalışma her öğrenci-
ye müzik alanında farklı bir atmosfer sunacaktır.
Öğrencilerinizden çember oluşturacak şekilde yere oturmalarını isteyi-
niz. Öğrencilerinize “Yapacağınız çalışmada birinci arkadaşınız ritmik bir
vuruş oluşturacak, ikinci arkadaşınız buna uygun yeni bir ritim vuracak. Sı-
rasıyla son arkadaşınıza kadar herkes kendine ait yeni bir ritim oluşturacak.
Sevgili öğretmenim, bu alıştırma- Vurduğunuz ritimleri değiştirmeden herkes kendi ritmini tekrar edecek.
Vurma eylemini sadece ellerinizi birbirine vurarak yapmak zorunda değil-
yı yeterli gördüğünüz sürede gönüllü
siniz. Bedeninizi de kullanarak farklı tınılar elde edebilirsiniz. Bu çalışmayla
orkestra şefini değiştirerek tekrar yap- hep beraber bir orkestra oluşturmuş olacağız. Bu orkestrayı yönetmek için
tırabilirsiniz. gönüllü bir arkadaşınızdan yardım isteyelim. Arkadaşınız orkestra şefi ola-
cak. Yalnız, bu orkestra şefi, orkestrayı elleriyle değil bedeniyle yönetecek.
Orkestra üyeleri olarak şefinizi iyi gözlemleyiniz. Çünkü bir sonraki şef siz
olacaksınız. Daha sonra bu çalışma sizin hazırlamış olduğunuz vurmalı çal-
gılarda aynı ritimlerle devam edecek.” diyerek çalışmayı açıklayınız.
Bu çalışmada öğrencilerin beden kullanımına izin verilmelidir. Öğrencileriniz
olabildiğince özgün ve yaratıcı olmalıdır. Çalışmaya vurmalı çalgılar kullanılarak
devam edilir. Orff çalgılarının kullanımının yanı sıra kendi yaptıkları çalgılar da
bunlara eklenirse ritim atölyesi daha heyecan verici olacaktır. Öğrencilerinizin
yapmış olduğu çalgıları bir sonraki etkinlikte kullanmak üzere muhafaza ediniz.
79