Page 80 - DRAMA ÖKK
P. 80

3. Etkinlik        süre
                                    80 dk.


                              1. Çalışma
                                              Alkış Koridoru

                                                             Öğrencilerinizden U şeklinde durmalarını isteyiniz. Sıra baş-
                                                         larında duran ilk iki öğrenciden başlamak üzere öğrencilerinizi
                                                         eşleştiriniz. Öğrencilerinize eşleriyle kollarını karşılıklı uzatarak
                                                         bir kol mesafesi uzaklığında bir koridor oluşturmalarını söyleyi-
                                                         niz. Sonra öğrencilerinizden; ellerini aynı anda önce önde, sonra
                                                         arkada çırparak bir ritim oluşturmalarını isteyiniz. Öğrencileri-
                                                         niz ortak bir ritim oluşturduklarında ana çalışmaya geçiniz. Öğ-
                                                         rencilerinize “İlk çift, ellerini önce önde sonra arkada çırpacak.
                                                         İkinci çift, ellerini önce arkada sonra önde çırpacak. Üçüncü çift
                                                         ikinci çiftin tam tersi, ellerini önce önde sonra arkada çırpacak
                                                         ve sistematik çiftler arasında böyle oluşturulacaktır. Her çift, bir
                                                         önceki çiftin tam tersi hareket yapacaktır. Tüm çiftler uyum içe-
                                                         risinde çalışmayı gerçekleştirdiğinde ikinci aşamaya geçeceğiz.
                                                         İkinci aşama oyunun en zor ve en eğlenceli kısmı. Birinci çift al-
                                                         kışlamayı bırakıp koridordan tek tek alkış düzenini dikkate ala-
                                                         rak kimsenin eline çarpmadan hızlı bir şekilde geçmeye çalışır.
                                                         Eğer çiftlerden biri yanarsa her ikisi de yanar. Koridoru başarıyla
                                                         geçen çiftler sıranın sonuna eklenir. El çırpan çiftlerden şaşıran
                                                         olursa bu çiftler de oyun dışı kalacak. Oyunun sonunda kalan üç
                                                         çift oyunun galibi ilan edilecektir.” diyerek oyunu başlatınız.


            GÖRSEL 71: Shutterstock,yağlı boya tekniği
                             2. Çalışma
                                              Ritim-Ses



                                              Ritmi ve sesi kullanarak doğaçlama yapmayı hedefleyen bu çalışma her öğrenci-
                                              ye müzik alanında farklı bir atmosfer sunacaktır.


                                                 Öğrencilerinizden çember oluşturacak şekilde yere oturmalarını isteyi-
                                              niz. Öğrencilerinize “Yapacağınız çalışmada birinci arkadaşınız ritmik bir
                                              vuruş oluşturacak, ikinci arkadaşınız buna uygun yeni bir ritim vuracak. Sı-
                                              rasıyla son arkadaşınıza kadar herkes kendine ait yeni bir ritim oluşturacak.
                Sevgili öğretmenim, bu alıştırma-  Vurduğunuz  ritimleri  değiştirmeden  herkes  kendi  ritmini  tekrar  edecek.
                                              Vurma eylemini sadece ellerinizi birbirine vurarak yapmak zorunda değil-
            yı  yeterli  gördüğünüz  sürede  gönüllü
                                              siniz. Bedeninizi de kullanarak farklı tınılar elde edebilirsiniz. Bu çalışmayla
            orkestra şefini değiştirerek tekrar yap-  hep beraber bir orkestra oluşturmuş olacağız. Bu orkestrayı yönetmek için

            tırabilirsiniz.                   gönüllü bir arkadaşınızdan yardım isteyelim. Arkadaşınız orkestra şefi ola-
                                              cak. Yalnız, bu orkestra şefi, orkestrayı elleriyle değil bedeniyle yönetecek.
                                              Orkestra üyeleri olarak şefinizi iyi gözlemleyiniz. Çünkü bir sonraki şef siz
                                              olacaksınız. Daha sonra bu çalışma sizin hazırlamış olduğunuz vurmalı çal-
                                              gılarda aynı ritimlerle devam edecek.” diyerek çalışmayı açıklayınız.



                                              Bu  çalışmada  öğrencilerin  beden  kullanımına  izin  verilmelidir.  Öğrencileriniz
                                              olabildiğince özgün ve yaratıcı olmalıdır. Çalışmaya vurmalı çalgılar kullanılarak
                                              devam edilir. Orff çalgılarının kullanımının yanı sıra kendi yaptıkları çalgılar da
                                              bunlara eklenirse ritim atölyesi daha heyecan verici olacaktır. Öğrencilerinizin
                                              yapmış olduğu çalgıları bir sonraki etkinlikte kullanmak üzere muhafaza ediniz.


                                                                                                            79
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85