Page 77 - DRAMA ÖKK
P. 77

2. Çalışma
                                           Çalar Saat


                                           Ritim alıştırmalarında öncelikle her bedenin bir ritmi olduğu konusunda farkın-
                                           dalık yaratılmalıdır. Bedenin bir çalgı olarak düşünülmesi ve ritim aracı olarak
                                           kullanılması sonucu ritmik algı daha kolay, daha hızlı gelişecektir. Ritmi ve hare-
                                           keti kullanarak eş güdüm içinde çalışılması ve ritmin bedende hissedilmesi bu
                                           alıştırmada önemlidir.

                                                                                Öğrencilerinizden bir çember oluş-
                                                                              turmalarını isteyiniz. Öğrencilerinize
                                                                              “Sevgili  öğrenciler,  ritim  hayatın
                                                                              içinde  en  basit  biçimiyle  kendini
                                                                              bize nabız atışıyla hissettirir. Şimdi
                                                                              herkes bileğinde nabız atış noktası-
                                                                              nı bulsun. Bir dakikalık bir süre be-
                                                                              lirleyelim ve bu sürede sizin beden
                                                                              ritminizi bulalım.
                                                                                Şu anda duymakta olduğunuz be-
                                                                              deninizin ritmidir. Bu ritme, ayakla-
                                                                              rınızı yere vurarak eşlik ediniz. Bu
                                                                              ritim  duygulara,  hareketlere,  ya-
                                                                              şananlara  ve  yaşa  göre  değişiklik
                                                                              gösterir.  Herkesin kendine özgü bir
                                                                              beden ritmi vardır. Şimdi aranızdan
                                                                              gönüllü  bir  arkadaşınız  çemberin
                                                                              ortasına gelsin. Arkadaşınız sabah
                                                                              uyandığı  andan, okula  geliş anına
                                                                              kadar geçirdiği süreci sadece bede-
                                                                              niyle bize anlatacak. Sizler de  onun
          GÖRSEL 66: Hakan ESMER, yağlı boya tekniği
                                           bedeniyle yaptığı anlatımı ritimle doğaçlayıp ses ve efekt ekleyeceksiniz.
                                           Burada iki grup oluşturacaksınız. Gruplardan biri bedenini kullanarak yap-
                                           tığı vuruşlarla arkadaşınızın bedeniyle anlatımını ritimle doğaçlayacak. Di-
                                           ğer grup da bu doğaçlamaya ses ve efektlerle katılacak.
                                              Sabah kalktığınızda neler yaptığınızı düşünün. Çalar saatiniz size günün
                                           başladığını müjdeliyor. Bedeniniz yataktan kalkmak istemiyor. Kalbinizin
                                           ritmi uyku mahmurluğuyla ‘tıp tıp’ atarken, saatin sesiyle farklılaşıyor...Ek-
                                           lemleriniz ve siz güne ‘merhaba’ diyeceksiniz. İşte yataktan ilk kalkış anı.”
                                           diyerek çalışmayı başlatınız.


                                           Hareket ve ritim çalışmaları parçadan bütüne bir olgu yaratma sürecidir. Bu ça-
                                           lışmada amaçlanan; öğrencilerinizin her birinin yaşamsal ritminin farklı olabile-
                                           ceği, kendilerinde var olan bu yaşamsal ritmi fark edip yaratıcılıklarıyla birleş-
         GÖRSEL 67:                        tirerek zengin bir biçimde ortaya çıkarmasıdır. Öğrencilerinizi bu çalışmada eş
         Shutterstock, yağlı boya tekniği
                                           zamanlı ritim oluşturmaları ve doğaçlanan ritme uygun ses ve efektlerle eşlik
                                           etmeleri konusunda önceden uyarınız.



















              76
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82