Page 76 - DRAMA ÖKK
P. 76
süre
2. Etkinlik 80 dk.
Müzikte, seslerle zamanın düzenli aralıklara bölünmesine “ritim” denir. Başka
bir deyişle ritim, zamanın düzenli bölünmesidir. Sesle birlikte müziğin yapısını
oluşturan en önemli ögedir. Ritim, zamanda meydana gelen her şeyin temelidir.
1. Çalışma
Siz-Biz Oyunu
Öğrencilerinizden bir çember oluşturmalarını isteyiniz. Öğrencilerinize
“Şimdi sizlerle ortak ritim yakalayacağımız bir oyun oynayacağız. Ellerimizi
iki kez dizimize vuracağız, sonra iki kez el çırpacağız, daha sonra da önce sağ
sonra sol parmaklarımızı sırayla şıklatacağız. Sağ parmağınızı şıklatırken kendi
isminizi, sol parmağınızı şıklatırken de seçtiğiniz bir arkadaşınızın ismini söyle-
yeceksiniz. Adı söylenen arkadaşınız da aynı şekilde bir başka arkadaşının adı-
GÖRSEL 65: Shutterstock, yağlı boya tekniği nı söyleyerek oyunu devam
ettirecek.
Bu oyunun en önemli ku-
ralı öncelikle grubun ortak
bir ritim yakalaması ve her
seferinde bu ritmin tempo-
sunu artırmasıdır. Ritmi şaşı-
ran, aynı arkadaşının adını iki
kez söyleyen, isim söylerken
şaşıran yanar ve oyun dışı
kalır. Oyun dışı kalan arkadaş-
larınız gruptan ayrılmaz, yal-
nızca ritim vurmaya devam
eder. Oyundan çıkanların
adını yanlışlıkla söyleyen ar-
kadaşlarınız da oyun dışı kalır.
Oyun son iki kişi kalıncaya
kadar devam eder. Bu arka-
daşlarınızdan biri ‘siz’ diğeri
‘biz’ adını alır ve kendi adla-
rı yerine ‘siz-biz’ sözcükleri
ile oyuna devam ederler. Bu
arada sizler ritim tutmaya
devam edip tempoyu en üst
noktaya kadar artıracaksınız.
Hata yapmayan arkadaşınız
oyunu kazanır.” diyerek oyu-
nu açıklayınız.
Öğrencilerin ortak ritim-
yakalayabilmesi için oyuna
başlamadan önce onlara
alıştırma niteliğindeki yuka-
rıda verilen ritim çalışmasını-
yaptırınız. Gönüllü bir öğren-
cinizle oyunu başlatınız.
75