Page 76 - DRAMA ÖKK
P. 76

süre
                 2. Etkinlik        80 dk.



                                              Müzikte, seslerle zamanın düzenli aralıklara bölünmesine “ritim” denir. Başka
                                              bir deyişle ritim, zamanın düzenli bölünmesidir. Sesle birlikte müziğin yapısını
                                              oluşturan en önemli ögedir. Ritim, zamanda meydana gelen her şeyin temelidir.


                              1. Çalışma
                                              Siz-Biz Oyunu

                                                 Öğrencilerinizden  bir  çember  oluşturmalarını  isteyiniz.  Öğrencilerinize
                                              “Şimdi sizlerle ortak ritim yakalayacağımız bir oyun oynayacağız. Ellerimizi
                                              iki kez dizimize vuracağız, sonra iki kez el çırpacağız, daha sonra da önce sağ
                                              sonra sol parmaklarımızı sırayla şıklatacağız. Sağ parmağınızı şıklatırken kendi
                                              isminizi, sol parmağınızı şıklatırken de seçtiğiniz bir arkadaşınızın ismini söyle-
                                              yeceksiniz. Adı söylenen arkadaşınız da aynı şekilde bir başka arkadaşının adı-
              GÖRSEL 65: Shutterstock, yağlı boya tekniği                              nı  söyleyerek  oyunu  devam
                                                                                       ettirecek.
                                                                                          Bu oyunun en önemli ku-
                                                                                       ralı  öncelikle  grubun  ortak
                                                                                       bir  ritim  yakalaması  ve  her
                                                                                       seferinde  bu  ritmin  tempo-
                                                                                       sunu artırmasıdır. Ritmi şaşı-
                                                                                       ran, aynı arkadaşının adını iki
                                                                                       kez söyleyen, isim söylerken
                                                                                       şaşıran  yanar    ve  oyun  dışı
                                                                                       kalır. Oyun dışı kalan arkadaş-
                                                                                       larınız gruptan ayrılmaz, yal-
                                                                                       nızca  ritim  vurmaya  devam
                                                                                       eder.  Oyundan  çıkanların
                                                                                       adını  yanlışlıkla  söyleyen  ar-
                                                                                       kadaşlarınız da oyun dışı kalır.
                                                                                       Oyun  son  iki  kişi  kalıncaya
                                                                                       kadar devam eder. Bu arka-
                                                                                       daşlarınızdan biri ‘siz’ diğeri
                                                                                       ‘biz’ adını alır ve kendi adla-
                                                                                       rı  yerine  ‘siz-biz’  sözcükleri
                                                                                       ile oyuna devam ederler. Bu
                                                                                       arada  sizler  ritim  tutmaya
                                                                                       devam edip tempoyu en üst
                                                                                       noktaya kadar artıracaksınız.
                                                                                       Hata yapmayan arkadaşınız
                                                                                       oyunu kazanır.” diyerek oyu-
                                                                                       nu açıklayınız.
                                                                                          Öğrencilerin  ortak  ritim-
                                                                                       yakalayabilmesi  için  oyuna
                                                                                       başlamadan  önce  onlara
                                                                                       alıştırma  niteliğindeki  yuka-
                                                                                       rıda verilen ritim çalışmasını-
                                                                                       yaptırınız. Gönüllü bir öğren-
                                                                                       cinizle oyunu başlatınız.







                                                                                                            75
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81