Page 81 - DRAMA ÖKK
P. 81
4. Etkinlik süre
80 dk.
Ritmi vurarak bedenimizi ve sesimizi kullanırken, devinerek rol oyunlarına gi-
reriz ve hatta rol oynamayı gerçekleştiririz. Bu süreçte öğrencinin ritim, ses ve
bedenini kullanarak kendini ifade etmenin başka bir yolunu da bulduğunu gör-
mesi önemlidir. Kendini değerlendirebilmesi bireyin gelişimine ciddi katkı sağ-
layacaktır. Bu çalışmaları gerçekleştirebilmek için iyi bir grup dinamiğinin ve
müziğe ilişkin bir birikimin sağlanmış olması gerekmektedir.
Ritim alıştırmalarına daha sonra sesi ve en son devinimi eklediğimizde bir şey
anlatmanın yeni bir yolunu yani yeni bir anlatma biçimi (formu) bulmuş oluruz.
Bu yol ayrıca estetik, etkileyici, yaratıcı, her şeyden öte özgün ve eğlencelidir.
1. Çalışma
Çatlak-Patlak
Öğrencilerinizden bir çember oluşturmalarını isteyi-
niz. Öğrencilerinize “Ellerinizden birini sağdaki arkada-
şınızın elinin üzerinde diğerini de soldaki arkadaşınızın
elinin altında tutunuz. Oyun bir tekerlemeyle başlaya-
cak. Tekerlemenin sözleri:
‘Çatlak patlak yusyuvarlak,
Kremalı börek, sütlü çörek
Çek dostum çek
Arabanı yoldan çek ...’
Tekerlemenin son sözünü söyleyen ani bir hareketle
sağındaki arkadaşının eline vurmaya çalışır, eline vuru-
lan öğrenci oyun dışı kalır. Arkadaşının eline vurmak için
geç kalan öğrenci de oyun dışında kalır. Bu oyunda tem-
po her seferinde giderek hızlanmalıdır. Oyun en son iki
kişi kalıncaya kadar devam eder. İki kişi arasından kim
kazanırsa oyunun galibi ilan edilir.” diyerek oyunun ku-
rallarını açıklayınız.
GÖRSEL 72: Berna TÜREMEN, yağlı boya tekniği
2. Çalışma
Ritim-Ses-Devinim
Ritim, ses, devinim alıştırmalarında öğrenci ritmi dinler, ritim eşliğinde kendi
bedeni ile iletişim kurar, bedeninin farkına varır ve kendisini devinimlerle ifade
eder. Ritmi ve hareketi kullanarak eş güdüm içinde çalışılması ve ritmin beden-
de hissedilmesi bu alıştırmada önemlidir.
Öğrencilerinizden çember oluşturacak şekilde yere oturmalarını iste-
yiniz. Bir önceki etkinlik için hazırlamış oldukları çalgıları öğrencilerinize
dağıtınız. Öğrencilerinizden sırayla farklı ritimleri birleştirerek çok sesli
bir ritim oluşturmalarını isteyiniz. Ardından vurdukları ritme uygun ses ve
80
80