Page 85 - DRAMA ÖKK
P. 85

MATERYAL OYUN

                                                    VE ALIŞTIRMALARI



                                                                     KAZANIMLAR
                                                    1. Günlük hayatta kullandığı nesneleri amacı dışında kullanır.
                                                    2. Atık malzemeleri kullanarak üç boyutlu figür yapar.
                                                    3. Yapılan figürlerden yola çıkarak öykü kurgular.
                                                    4. Kurguladığı öyküde figürleri oynatır.
                                                    5. Kendi yaptığı resimden yola çıkarak öykü kurgular ve oynar.
                                                    6. Görsel eserleri yorumlar ve oynar.
                                                    7. Edebî eserleri yorumlar ve oynar.

       GÖRSEL 74: Isabelle PLANTE, yağlı boya tekniği


          ÖĞRETMENİN HEDEFLERİ

            Sevgili öğretmenim, bu ünitenin işlenişi sırasında sizlere yardımcı olabilecek öneriler ve ulaşmanız gereken hedefler
          aşağıda sunulmuştur.

            1. Bu ünitedeki ilk hedefiniz öğrencilerinizin günlük ha-  dersinde öğrencilerin hayal gücünü kullanarak hayallerini
          yatta kullandığı nesneleri amacı dışında kullanıp nesnelere   ifade etmesi sadece sözle ve bedenle sınırlı değildir. Dra-
          farklı anlamlar yükleyerek öykü kurgulayıp doğaçlamala-  ma dersinde öğrencilerin kendi duygu, düşünce ve hayalle-
          rını sağlamak olmalıdır.  Drama dersinde sadece olaylar   rini yansıttığı görsel çalışmalarda yapılabilir.
          ve durumlar değil nesnelerin, materyallerin ve çeşitli mal-
          zemelerin  amacı  dışında  kullanılmasıyla  nesneye  yönelik   6.  Bu  kazanımdaki  hedefiniz  öğrencilerinizin  görsel
          doğaçlamalar ortaya çıkar. Bu çalışmalarla öğrenciler ve   (resim, heykel, fotoğraf vb.) eserleri yorumlayarak kurgu-
          nesneler  arasında  bir  köprü  kurularak  nesnelerin  onların   laması  ve  doğaçlama  yapması  olmalıdır.  Drama  dersinin
          yaşantıları ile bütünleşmesi sağlanır.             vazgeçilmez malzemelerinin arasında resim, fotoğraf, ka-
                                                             rakalem, grafik vb. eserler yer alır. Örneğin bir resim, bir
            2.  Bu  kazanımdaki  hedefiniz  öğrencilerinizin  atık  ve   heykel ya da bir fotoğraf drama çalışmasının başlı başına
          artık malzemeleri kullanarak üç boyutlu figürler yapmasını   konusu olabilir. Bir sanat yapıtından hareketle kurgulama
          sağlamak olmalıdır. Öğrencilerin atık ve artık malzemelerle   yapılarak doğaçlamalar oluşturulabilir. Öğrencilere bir sa-
          üç boyutlu figürler yapmasındaki asıl amaç mevcut gerçek-  nat eseri (resim, fotoğraf, heykel gibi) gösterilerek ne gör-
          liği sorgulama, müdahale etme belki de yönünü değiştirme   dükleri,  ne  hissettikleri,  bu  eserleri  kimin,  neden  ve  niye
          isteğidir. Bu nedenle öğrencilerin ürettiği üç boyutlu figürler   yaptığı sorulur. Eserin hikâyesini tahmin edip oynamaları,
          yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlayan eserlerdir.   sözel ve bedensel olarak ifade etmeleri için öğrenciler yön-
          Bu çalışmalar öğrencinin estetik algısının ve bilincinin gelişi-  lendirilirler.
          mine katkıda bulunur.
                                                               7.  Bu  kazanımdaki  hedefiniz  öğrencilerinizin  edebî
            3.  Bu  kazanımdaki  hedefiniz  öğrencilerin  yapılan  fi-  eserleri yorumlayarak kurgulaması ve doğaçlama yapması
          gürlerden yola çıkarak öykü kurgulamalarıdır. Öğrenciler   olmalıdır. Dramayı destekleyen ve dramanın yararlandığı
          oluşturdukları figürlerden yola çıkarak yaratıcılık ve hayal   en önemli sanat dalı edebiyattır. Edebiyatın bütün çeşitleri
          güçlerini ortaya koyarlar. Yaptıkları figürlerin onların dün-  (roman, öykü, masal, şiir, bulmacalar, bilmeceler vb.) dra-
          yasındaki anlamları oluşturdukları öykülerle ortaya çıkar.   ma sürecinde ya doğrudan ya da dolaylı olarak kullanılır.
          Bu noktada figür her şeyle anlamlandırılabilir. Öğrencinin   Var olan dil sanatlarından yararlanıldığı gibi süreç sonun-
          oluşturduğu figür onun kimi zaman anlatmak isteyip de an-  da drama sürecine katılanlardan bir şiir, öykü, masal vb.
          latamadıklarının aracısı olur. Kendinde olan izleri ve izle-  yazması istenebilir.
          nimleri figür aracılığıyla dış dünyaya anlatır.
                                                               Drama  dersinin  temelinde  öğrencinin  kendini  özgürce
            4. Bu kazanımdaki hedefiniz öğrencilerin kurguladıkları   ifade etmesi, yaratıcı ve özgün olması vardır. Öğrencilerin
          öykülerde hazırladıkları figürleri oynatmalarıdır. Burada te-  süreç  sonundaki  bakış  açılarını,  olumlu-olumsuz  düşünce-
          mel unsur öğrencilerin oluşturduğu figürlerdir. Konuyu ya-  lerini,  beğenilerini,  değer  yargılarını,  deneyimlediklerini,
          şayan, yaşatan ve gerçekleştiren bu figürlerdir. Dolayısıyla   edindikleri kazanımları size sözlü olarak ifade etmelerine
          burada figürler, olayın ana unsurudur. Bu nedenle öğrenci-  olanak sağlayınız. Öğrencileriniz drama sürecindeki dene-
          lerin yaptığı figürleri nasıl oynattığı önemlidir.   yimlerinin değerlendirmesini yaparken sizin de aynı değer-
                                                             lendirmeyi kendiniz ve öğrencileriniz için yapmanız gere-
            5. Bu kazanımdaki hedefiniz öğrencilerin yaptıkları re-  kir.  Bugüne  kadar  yaptığınız  gözlemlerden  elde  ettiğiniz
          simlerden öykü kurgulamaları ve oynamalarıdır. Sanatın ve   veriler bu aşamada size yardımcı olacaktır.
          sanat  eserlerinin  olmazsa  olmazı  hayal  gücüdür.  Drama




            84
              84
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90