Page 88 - DRAMA ÖKK
P. 88
GÖRSEL 77: Roland JEFF, yağlı boya tekniği
6.2. Sanat Eserlerine Dayalı Sınırlandırılmış Doğaçlama
Sanat; insanın doğa, toplumsal çev- insanların sanat eserlerine karşı ilgi rı, bedensel ya da sözlü olarak yorum-
re ve kendisiyle kurmaya çalıştığı ilişki duymalarının sağlanması gereklidir. lamaları istenir.
sürecinin bir sonucudur. Bu sonuç, bir Her sanat eserinden her birey farklı Drama çalışmalarında bütün sa-
üreten aracılığıyla edebiyat, resim, bir anlam çıkarabilir. Her bir resim, her natlar araç olarak kullanılırken bireyle-
müzik, tiyatro, devinim-dans, mimari, bir öykü, her bir şiir her bireyde farklı rin sanatla tanışması, sanatı anlaması
heykel görünüşlerinde ortaya çıkar. farklı anlamlar yaratabilir. Sanat eseri ve yorumlaması sağlanmış olur. Sanat
Sanat eserleri; sanatçının ürettiği, yaşayan ve konuşan bir dil gibidir. Ne dallarında var olan duyularla durumu
kendi iç dünyasını yansıttığı estetik söylediği, neyi anlattığı ancak doğru anlatma çabası dramanın özünde de
yapıtlardır. Sanatın en önemli özellik- bir yaklaşımla ortaya çıkarılabilir. yer alır. Bu nedenle drama sürecinde
lerinden biri insana sağladığı anlatım Drama; sanatı yaşamla ve bireyle bütün sanat dallarından yararlanılır.
olanağıdır. Her sanat formunun varlık buluşturan, bireyi kendisi ve çevresi Edebiyat, müzik, resim, heykel, dans
nedeni bir ileti olarak taşıdığı anlamı ile etkileşime sokan ve bireyin yara- vb. dramanın doğrudan ya da dolaylı
birilerine sunma arzusudur. tıcılığına dayanan bir yöntem olarak olarak yararlandığı sanat dalları ara-
Drama çalışmalarında duyular ve eğitim açısından önemlidir. Drama, sında yer alır. Drama sürecinde bir
ilgili sanatlar iç içe olmak durumun- sanat eğitiminin vazgeçilmez bir unsu- sanat yapıtından yola çıkılarak kurgu-
dadır. Burada bütün sanatlar araç rudur. Drama çalışmalarında duyuların lama ve doğaçlama yapılması bireyi
olarak kullanılırken bireylerin sanatla eğitilmesi sürecinde sanat dallarının sanatla ilgili düşünmeye sevk eder ve
tanışması, sanatı anlaması ve sanatı her birine yer verilir. Bu çalışmalar- onu sanata yakınlaştırır. Birey bu sü-
tüketmesi de sağlanmış olur. Sanatı da bireylerin hayal gücünü ve yaşam reçte kendini sanatçı ve sanat eseri ile
anlayan, tüketebilen insanlarda za- tecrübesini kullanarak sanat eserleri özdeşleştirir, kendi eserini yaratmaya
manla estetik duyarlılık gelişir. Estetik üzerinde tahminlerde bulunmaları, ve düşünmeye başlar. Böylece drama
duyarlılığı gelişmiş bireylerden oluşan orijinal esere eklemeler yapmaları, eğitimi ile sanatı benimseyen, düşü-
bir toplumun, içinde yaşadığı kültü- dans etmeleri, resim yapmaları, taklit nen, eleştiren, yorumlayabilen, estetik
re de katkısı olur. Bu nedenle hangi etmeleri, betimlemeleri farklı mater- duyarlılığa sahip bireyler yetişir.
kesimden, hangi sınıftan olursa olsun yaller kullanarak yeniden oluşturmala-
87