Page 88 - DRAMA ÖKK
P. 88

GÖRSEL 77: Roland JEFF, yağlı boya tekniği
                  6.2. Sanat Eserlerine Dayalı Sınırlandırılmış Doğaçlama


               Sanat; insanın doğa, toplumsal çev-  insanların  sanat  eserlerine  karşı  ilgi   rı, bedensel ya da sözlü olarak yorum-
            re  ve  kendisiyle  kurmaya  çalıştığı  ilişki   duymalarının sağlanması gereklidir.   lamaları istenir.
            sürecinin bir sonucudur. Bu sonuç, bir   Her sanat eserinden her birey farklı     Drama  çalışmalarında  bütün  sa-
            üreten  aracılığıyla  edebiyat,  resim,   bir anlam çıkarabilir. Her bir resim, her   natlar araç olarak kullanılırken bireyle-
            müzik, tiyatro, devinim-dans, mimari,   bir öykü, her bir şiir her bireyde farklı   rin sanatla tanışması, sanatı anlaması
            heykel görünüşlerinde ortaya çıkar.  farklı anlamlar yaratabilir. Sanat eseri   ve yorumlaması sağlanmış olur. Sanat
               Sanat  eserleri;  sanatçının  ürettiği,   yaşayan ve konuşan bir dil gibidir. Ne   dallarında var olan duyularla durumu
            kendi  iç  dünyasını  yansıttığı  estetik   söylediği,  neyi  anlattığı  ancak  doğru   anlatma  çabası  dramanın  özünde  de
            yapıtlardır. Sanatın en önemli özellik-  bir yaklaşımla ortaya çıkarılabilir.   yer alır. Bu nedenle drama sürecinde
            lerinden biri insana sağladığı anlatım   Drama;  sanatı  yaşamla  ve  bireyle   bütün  sanat  dallarından  yararlanılır.
            olanağıdır. Her sanat formunun varlık   buluşturan,  bireyi  kendisi  ve  çevresi   Edebiyat,  müzik,  resim,  heykel,  dans
            nedeni bir ileti olarak taşıdığı anlamı   ile  etkileşime  sokan  ve  bireyin  yara-  vb. dramanın doğrudan ya da dolaylı
            birilerine sunma arzusudur.       tıcılığına  dayanan  bir  yöntem  olarak   olarak  yararlandığı  sanat  dalları  ara-
               Drama  çalışmalarında  duyular  ve   eğitim  açısından  önemlidir.  Drama,   sında  yer  alır.  Drama  sürecinde  bir
            ilgili  sanatlar  iç  içe  olmak  durumun-  sanat eğitiminin vazgeçilmez bir unsu-  sanat yapıtından yola çıkılarak kurgu-
            dadır.  Burada  bütün  sanatlar  araç   rudur. Drama çalışmalarında duyuların   lama  ve  doğaçlama  yapılması  bireyi
            olarak  kullanılırken  bireylerin  sanatla   eğitilmesi  sürecinde  sanat  dallarının   sanatla ilgili düşünmeye sevk eder ve
            tanışması,  sanatı  anlaması  ve  sanatı    her  birine  yer  verilir.  Bu  çalışmalar-  onu  sanata  yakınlaştırır.  Birey  bu  sü-
            tüketmesi  de  sağlanmış  olur.  Sanatı    da  bireylerin  hayal  gücünü  ve  yaşam   reçte kendini sanatçı ve sanat eseri ile
            anlayan,  tüketebilen  insanlarda  za-  tecrübesini  kullanarak  sanat  eserleri   özdeşleştirir,  kendi  eserini  yaratmaya
            manla estetik duyarlılık gelişir. Estetik   üzerinde  tahminlerde  bulunmaları,   ve düşünmeye başlar. Böylece drama
            duyarlılığı gelişmiş bireylerden oluşan   orijinal  esere  eklemeler  yapmaları,   eğitimi  ile  sanatı  benimseyen,  düşü-
            bir  toplumun,  içinde  yaşadığı  kültü-  dans etmeleri, resim yapmaları, taklit   nen, eleştiren, yorumlayabilen, estetik
            re  de  katkısı  olur.  Bu  nedenle  hangi   etmeleri,  betimlemeleri  farklı  mater-  duyarlılığa sahip bireyler yetişir.
            kesimden, hangi sınıftan olursa olsun   yaller kullanarak yeniden oluşturmala-


                                                                                                            87
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93