Page 90 - DRAMA ÖKK
P. 90

2. Çalışma
                                              O Bir...


                                              Drama çalışmalarında her nesne sahip olduğu işlevin dışında başka birçok işlev
                                              için de kullanılabilir. Nesneler drama çalışmalarının bazen ana konusu bazen de
                                              yardımcı ögesi olarak kullanılır.







                                                                                       Bu çalışma iki aşamada ger-
                                                                                    çekleştirilecektir.
                                                                                       Birinci aşamada nesne ge-
                                                                                    nel kullanım amacı ve özellik-
                                                                                    leriyle, nesnenin adı söylenme-
                                                                                    den anlatılır.
                                                                                       İkinci  aşamada  öğrenciler
                                                                                    seçtikleri nesneleri günlük kul-
                                                                                    lanım amacı dışında farklı an-
                                                                                    lamlar  yükleyerek  bambaşka
                                                                                    bir nesne olarak anlatır.




            GÖRSEL 80: Marek BROZOWSKI,
            akrilik tekniği
                                              Öğrencilerinizden bir nesneyi birden çok amaç için kullanmalarını isteyiniz. Bu
                                              nesne bir tarak, bir kalem, bir kaşık, bir şemsiye vb. olabilir. Örneğin bir kalem;
                                              fener, ışın kılıcı, yaka mikrofonu, telefon vb. olarak anlatılabilir. Bunlar tama-
                                              men öğrencinin imgelemine, yaratıcılığına bağlıdır. Öğrencilerinizin yaratıcı fi-
                                              kirlerini dinleyin, kendilerini ifade etmelerine olanak sağlayın.



                              3. Çalışma
                                              Konuşan Nesne

                  Öğrencilerinizden  bir  sonraki  et-  Bu çalışmada her öğrenci bir nesne seçer. Öğrencilerden seçtikleri nes-
              kinlik için atık ve artık materyalleri ve   neler için “Bu nesnelerin sesi olsaydı nasıl olurdu? Duyguları neler olurdu?
                                              Duygularını nasıl yansıtırlardı? Ne yapmak isterlerdi? Ne söylemek ister-
              figür oluşturmak için gerekli malzemele-  lerdi? …” gibi soruların cevaplarını düşünmeleri istenir. Öğrenciler bu gibi
              ri (karton, mukavva, balon, plastik şişe,   sorulara verdikleri yanıtlar çerçevesinde seçtikleri nesne için kısa bir öykü
              plastik bardak, çıta, renkli yünler, fırça,   kurgular ve oynarlar.
              sulu boya, ipler, kâğıtlar, kumaşlar, düğ-
              meler, boncuklar, makas, yapıştırıcı vb.)

              getirmelerini isteyiniz.
                                              Öğrencilerinizin yaratıcı fikirlerini dinleyerek seçtikleri nesnelerle ilgili duygu ve
                                              düşüncelerini  ifade etmelerine olanak sağlayın.








                                                                                            GÖRSEL 81:
                                                                                            Shutterstock,
                                                                                            seramik tekniği




                                                                                                            89
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95