Page 90 - DRAMA ÖKK
P. 90
2. Çalışma
O Bir...
Drama çalışmalarında her nesne sahip olduğu işlevin dışında başka birçok işlev
için de kullanılabilir. Nesneler drama çalışmalarının bazen ana konusu bazen de
yardımcı ögesi olarak kullanılır.
Bu çalışma iki aşamada ger-
çekleştirilecektir.
Birinci aşamada nesne ge-
nel kullanım amacı ve özellik-
leriyle, nesnenin adı söylenme-
den anlatılır.
İkinci aşamada öğrenciler
seçtikleri nesneleri günlük kul-
lanım amacı dışında farklı an-
lamlar yükleyerek bambaşka
bir nesne olarak anlatır.
GÖRSEL 80: Marek BROZOWSKI,
akrilik tekniği
Öğrencilerinizden bir nesneyi birden çok amaç için kullanmalarını isteyiniz. Bu
nesne bir tarak, bir kalem, bir kaşık, bir şemsiye vb. olabilir. Örneğin bir kalem;
fener, ışın kılıcı, yaka mikrofonu, telefon vb. olarak anlatılabilir. Bunlar tama-
men öğrencinin imgelemine, yaratıcılığına bağlıdır. Öğrencilerinizin yaratıcı fi-
kirlerini dinleyin, kendilerini ifade etmelerine olanak sağlayın.
3. Çalışma
Konuşan Nesne
Öğrencilerinizden bir sonraki et- Bu çalışmada her öğrenci bir nesne seçer. Öğrencilerden seçtikleri nes-
kinlik için atık ve artık materyalleri ve neler için “Bu nesnelerin sesi olsaydı nasıl olurdu? Duyguları neler olurdu?
Duygularını nasıl yansıtırlardı? Ne yapmak isterlerdi? Ne söylemek ister-
figür oluşturmak için gerekli malzemele- lerdi? …” gibi soruların cevaplarını düşünmeleri istenir. Öğrenciler bu gibi
ri (karton, mukavva, balon, plastik şişe, sorulara verdikleri yanıtlar çerçevesinde seçtikleri nesne için kısa bir öykü
plastik bardak, çıta, renkli yünler, fırça, kurgular ve oynarlar.
sulu boya, ipler, kâğıtlar, kumaşlar, düğ-
meler, boncuklar, makas, yapıştırıcı vb.)
getirmelerini isteyiniz.
Öğrencilerinizin yaratıcı fikirlerini dinleyerek seçtikleri nesnelerle ilgili duygu ve
düşüncelerini ifade etmelerine olanak sağlayın.
GÖRSEL 81:
Shutterstock,
seramik tekniği
89