Page 94 - DRAMA ÖKK
P. 94
4. Etkinlik süre
40 dk.
1. Çalışma
Örümcek Ağı
Gönüllü iki öğrenci seçiniz. Öğ-
rencilerinize “Bu arkadaşlarınız bir
‘örümcek ağı’ oluşturacaklar. Siz-
ler de bu ağa yakalanmamak için
onlardan kaçacaksınız. Örümcek
ağını oluşturan arkadaşlarınız bir-
birlerinin ellerini bırakmadan sizi
yakalamaya çalışacaklar. Örüm-
cek ağına yakalananlar tıpkı diğer
arkadaşları gibi ağın bir parçası
olurlar, onlar gibi diğer arkadaşla-
rını yakalamaya çalışırlar. Örüm-
cek ağı gittikçe uzar fakat sadece
iki başta bulunan arkadaşlarınız
diğer arkadaşlarını yakalayabilir-
ler. Örümcek ağı koparsa örümcek
yakalanamaz. Bu durumda hemen GÖRSEL 85: Shutterstock, düzenleme
örümcek ağının kopan kısmı tekrar bir araya gelir ve oyun devam eder. Siz-
ler örümcek ağının altından geçemezsiniz. Oyun bu şekilde son üç oyuncu
kalıncaya kadar devam eder.” diyerek oyunu açıklayınız.
2. Çalışma
Resim Galerisi
Bir hafta öncesinden temin
ettiğiniz resim malzemelerini
mekânda hazır bulundurunuz.
Bir sonraki etkinlikte oynataca-
Her öğrenci somut imgelerin
ğınız “Yılan Oyunu”nda kullanılmak olmadığı soyut bir resim yapar.
üzere bir halat temin ediniz. Bir sonra- Resimler bittikten sonra her öğ-
renci kendi resmini arkadaşla-
ki etkinlik için size önerilen yahut sizin rının görebileceği bir yere asar
tercih ettiğiniz resimlerden en az altı- ve bir resim galerisi hazırlanmış
olur. Daha sonra her öğrenci
sını sınıfta öğrencilerinize sergilemek
kendi yaptığı resimden yola çı-
için hazırlayınız. karak bir öykü kurgular ve öy-
küsünü arkadaşlarına anlatır.
GÖRSEL 86: Shutterstock, yağlı boya tekniği
Öğrencilerin yaptığı resimlerin sanat eseri olarak bir değer taşıması önemli
değildir. Önemli olan öğrencilerin imgelerini çizgilerle soyut bir şekilde kâğıda
aktarması, imgelemini öykü olarak anlatması ve yaşantısal bir hâle getirebilme-
sidir. Öğrencilerinizi sorgulamadan, eleştirmeden dinleyerek onların imgelem-
lerini özgürce ifade edebilmesine olanak sağlamış olursunuz.
93