Page 92 - DRAMA ÖKK
P. 92

2. Çalışma
                                              Konuşan Figür

                 Bir sonraki etkinlikte oynatacağı-
                                                 Öğrencileriniz sınıfa getirilen atık/artık materyaller ve malzemelerden
              nız “Halat Çekme” oyununda kullanıl-  figürler yaparlar.
              mak üzere bir halat temin ediniz.


                                              Bu çalışma öğrencilerinizin algı, çağrışım, yaratıcılık ve belleklerini kullanacakla-
                                              rı, yeni ve farklı imgeler oluşturacakları bir çalışmadır.










                                    süre
                 3. Etkinlik        80 dk.




                                              Öykü kurgulama aşamasında önemli olan olgu, öyküde bir çatışmanın olması
                                              ve bu çatışmanın öykü sonunda çözümlenir duruma gelmesidir. Figürlerin kur-
                                              gulanan öyküye uyarlanabilmesi için bir mekân yaratılması gerekmektedir. Bu
                                              mekân tasarlanırken de yine artık malzemelerin kullanılmasına dikkat edilme-
                                              si, çalışmanın bütünlüğü açısından önemlidir. Öğrencilerin yaratıcılığına dayalı
                                              olarak onlara kendi mekânlarını yaratma fırsatı verilmelidir. Bu çalışmalar için
                                              öğrencilere geniş zaman tanınmalıdır. Ayrıca, oluşturdukları öyküleri izleyenlere
                                              oynamadan önce prova etmeleri, kendilerine güven duymaları açısından yararlı
                                              olacaktır.

                              1. Çalışma
                                              Halat Çekme

                                                 Öğrencilerinizden gönüllü iki kişiyi lider olarak seçiniz. Seçtiğiniz öğ-
                                              rencilere “Sizler iki ayrı takım oluşturacaksınız. Takımınızı oluşturmak için
                                              takım liderleri olarak karşılıklı 2-3 metre mesafede duracaksınız. İlk adımı
                                              benim belirlediğim lider atacak. Adımlarınızı atarken de  ‘Aldım verdim,
                                              ben seni yendim.’ diyecek.  Son adımında bulunduğu yerde duracak. Kar-
                                              şıda duran diğer lider ise “Alamazsın, veremezsin; sen beni yenemezsin.”
                                              diye karşıdaki lidere doğru adım atacak. Hangi taraf ilk önce arkadaşına
                                              yaklaşıp ayağına basarsa ilk oyuncu seçim hakkı o takımın olacaktır. İki
                                              takım eşit sayıya gelene kadar seçme işlemi devam edecektir. Takımlar
                                              eşitlenince oyunumuz başlayacaktır.” diyerek açıklama yapınız. Mekânın
                                              ortasına belirgin şekilde bir çizgi çekmelisiniz. Daha önceden temin etmiş
                                              olduğunuz  halatı  liderlere  veriniz.  Liderler  halatın  iki  ucundan  karşılıklı
                                              tutarlar. Takım oyuncuları da liderlerinin arkasında birbirlerinin belinden
                                              tutarak sıra olurlar. Oyun sizin “Başla!” komutunuzla başlar. Çizgiyi geçen
               GÖRSEL 83: Shutterstock, illüstrasyon
                                              takım oyunu kaybeder.

















                                                                                                            91
                                                                                                             91
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97