Page 92 - DRAMA ÖKK
P. 92
2. Çalışma
Konuşan Figür
Bir sonraki etkinlikte oynatacağı-
Öğrencileriniz sınıfa getirilen atık/artık materyaller ve malzemelerden
nız “Halat Çekme” oyununda kullanıl- figürler yaparlar.
mak üzere bir halat temin ediniz.
Bu çalışma öğrencilerinizin algı, çağrışım, yaratıcılık ve belleklerini kullanacakla-
rı, yeni ve farklı imgeler oluşturacakları bir çalışmadır.
süre
3. Etkinlik 80 dk.
Öykü kurgulama aşamasında önemli olan olgu, öyküde bir çatışmanın olması
ve bu çatışmanın öykü sonunda çözümlenir duruma gelmesidir. Figürlerin kur-
gulanan öyküye uyarlanabilmesi için bir mekân yaratılması gerekmektedir. Bu
mekân tasarlanırken de yine artık malzemelerin kullanılmasına dikkat edilme-
si, çalışmanın bütünlüğü açısından önemlidir. Öğrencilerin yaratıcılığına dayalı
olarak onlara kendi mekânlarını yaratma fırsatı verilmelidir. Bu çalışmalar için
öğrencilere geniş zaman tanınmalıdır. Ayrıca, oluşturdukları öyküleri izleyenlere
oynamadan önce prova etmeleri, kendilerine güven duymaları açısından yararlı
olacaktır.
1. Çalışma
Halat Çekme
Öğrencilerinizden gönüllü iki kişiyi lider olarak seçiniz. Seçtiğiniz öğ-
rencilere “Sizler iki ayrı takım oluşturacaksınız. Takımınızı oluşturmak için
takım liderleri olarak karşılıklı 2-3 metre mesafede duracaksınız. İlk adımı
benim belirlediğim lider atacak. Adımlarınızı atarken de ‘Aldım verdim,
ben seni yendim.’ diyecek. Son adımında bulunduğu yerde duracak. Kar-
şıda duran diğer lider ise “Alamazsın, veremezsin; sen beni yenemezsin.”
diye karşıdaki lidere doğru adım atacak. Hangi taraf ilk önce arkadaşına
yaklaşıp ayağına basarsa ilk oyuncu seçim hakkı o takımın olacaktır. İki
takım eşit sayıya gelene kadar seçme işlemi devam edecektir. Takımlar
eşitlenince oyunumuz başlayacaktır.” diyerek açıklama yapınız. Mekânın
ortasına belirgin şekilde bir çizgi çekmelisiniz. Daha önceden temin etmiş
olduğunuz halatı liderlere veriniz. Liderler halatın iki ucundan karşılıklı
tutarlar. Takım oyuncuları da liderlerinin arkasında birbirlerinin belinden
tutarak sıra olurlar. Oyun sizin “Başla!” komutunuzla başlar. Çizgiyi geçen
GÖRSEL 83: Shutterstock, illüstrasyon
takım oyunu kaybeder.
91
91