Page 79 - DRAMA ÖKK
P. 79
4. Çalışma
Ritim
Ritim alıştırmalarıyla öğrencinin ritim duygusu gelişir. Bireyin duyguları ve hare-
ketleri arasında eşgüdüm sağlamasına yardımcı olur. Ritim alıştırmalarıyla, öğ-
rencinin ritim duygusu gelişeceği gibi denge, dikkat, tepki, güven vb. duyguları
ve beden hareketleri arasında eş güdüm sağlanmasına yardımcı olunur.
Öğrencilerinizden bir çember oluşturmalarını isteyiniz. Öğrencilerinize
“Size ‘Başla!’ komutu verdiğimde ortak tempoda dörtlük vuruş yapacaksı-
nız. Bu vuruşu ayaklarınızla da tempo tutarak tamamlayabilirsiniz. Hatta
ritme uygun dans eder gibi sallanabilirsiniz. Dört dörtlük (tam vuruş) düşü-
nülen bu alıştırmada şimdi üçüncü vuruşu dörtlük sus yaparak düşünüyoruz.
Yani birinci arkadaşınız eliyle vurdu, ikinci arkadaşınız eliyle vurdu, üçüncü
arkadaşınız vurmayacak, dördüncü arkadaşınız eliyle vuracak. Daha sonra
bu dörtlük vuruşu hepiniz tek başınıza gerçekleştireceksiniz yani vur-vur-sus-
vur. Dörtlüğü vurmaya devam ederek mekânda farklı yönlere doğru yürü-
meye başlayacaksınız. İkinci komutumla dört dörtlük vururken yürüyecek,
dörtlük suslarda duracaksınız. Bu saymaları herkes kendi içinden yapacak.”
diyerek çalışmayı açıklayınız. Komut vererek çalışmayı başlatınız.
Öğrencilerin hazır bulunuşlulukları doğrultusunda sekizlik ve on altılık notalar,
suslar ekleyerek bu çalışmayı çeşitlendirebilirsiniz. Bu çalışmada öğrencilerini-
zin birbirlerini dinlemeleri, ritmi düşünmeleri ve eş zamanlı olarak ritim vurma-
ları için komutlarınızı net vermeniz, öğrencileri gözlemlemeniz gerekir.
Öğrencilerinizden üçüncü etkinlikte kullanılmak üzere basit bir şekilde oluştura-
bilecekleri, farklı tınılar elde edebilecekleri müzik aleti (marakas, kastanyet, tef
vb.) yapıp getirmelerini isteyiniz.
GÖRSEL 70:
Isabelle PLANTE, yağlı boya tekniği
78