Page 79 - DRAMA ÖKK
P. 79

4. Çalışma
                                           Ritim



                                            Ritim alıştırmalarıyla öğrencinin ritim duygusu gelişir. Bireyin duyguları ve hare-
                                            ketleri arasında eşgüdüm sağlamasına yardımcı olur. Ritim alıştırmalarıyla, öğ-
                                            rencinin ritim duygusu gelişeceği gibi denge, dikkat, tepki, güven vb. duyguları
                                            ve beden hareketleri arasında eş güdüm sağlanmasına yardımcı olunur.


                                              Öğrencilerinizden  bir  çember  oluşturmalarını  isteyiniz.  Öğrencilerinize
                                            “Size ‘Başla!’ komutu verdiğimde ortak tempoda dörtlük vuruş yapacaksı-
                                            nız. Bu vuruşu ayaklarınızla da tempo tutarak tamamlayabilirsiniz. Hatta
                                            ritme uygun  dans eder gibi sallanabilirsiniz. Dört dörtlük (tam vuruş) düşü-
                                            nülen bu alıştırmada şimdi üçüncü vuruşu dörtlük sus yaparak düşünüyoruz.
                                            Yani birinci arkadaşınız eliyle vurdu, ikinci arkadaşınız eliyle vurdu, üçüncü
                                            arkadaşınız vurmayacak, dördüncü arkadaşınız eliyle vuracak. Daha sonra
                                            bu dörtlük vuruşu hepiniz tek başınıza gerçekleştireceksiniz yani vur-vur-sus-
                                            vur. Dörtlüğü vurmaya devam ederek mekânda farklı yönlere doğru yürü-
                                            meye başlayacaksınız. İkinci komutumla dört dörtlük vururken yürüyecek,
                                            dörtlük suslarda duracaksınız. Bu saymaları herkes kendi içinden yapacak.”
                                            diyerek çalışmayı açıklayınız. Komut vererek çalışmayı başlatınız.





                                            Öğrencilerin hazır bulunuşlulukları doğrultusunda sekizlik ve on altılık notalar,
                                            suslar ekleyerek bu çalışmayı çeşitlendirebilirsiniz. Bu çalışmada öğrencilerini-
                                            zin birbirlerini dinlemeleri, ritmi düşünmeleri ve eş zamanlı olarak ritim vurma-
                                            ları için komutlarınızı net vermeniz, öğrencileri gözlemlemeniz gerekir.
                                            Öğrencilerinizden üçüncü etkinlikte kullanılmak üzere basit bir şekilde oluştura-
                                            bilecekleri, farklı tınılar elde edebilecekleri müzik aleti (marakas, kastanyet, tef
                                            vb.) yapıp getirmelerini isteyiniz.
          GÖRSEL 70:
          Isabelle PLANTE, yağlı boya tekniği











































              78
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84