Page 72 - DRAMA ÖKK
P. 72
Bu da öğrencinin algılama biçimini geliştirecek ve baş-
kalarının bedenlerini, bedensel ifade biçimlerini algıla-
Bu ünitede öğrencilerin; çevresini ve hayatının içindeki masını kolaylaştıracaktır.
sesleri fark edip yansılaması için duyu oyun alıştırmaları ile
duyma ve yansılama alıştırmaları yapılır. Öğrencilerin ritim 4. Ritim alıştırmalarıyla hedeflenen; öğrencilerin ri-
vurabilmesi, ritme uygun devinim yapabilmesi için ritim, ses tim çalgılarını ve araçlarını tanımalarına, bunlardan na-
sıl ses çıkarılabileceğini deneyerek bulmalarına ve ritim
ve devinim alıştırmaları yapılır. duygularının özgürce gelişmesine olanak sağlamaktır.
Öğrencilerin ritim vurarak o an’ı yansıtmasına imkân
ÖĞRENCİYE YÖNELİK HEDEFLERİNİZ tanınır.
Sevgili öğretmenimiz, öğrencilerinizde ulaş- 5. Ritim eğitimi alan öğrenci öncelikle sesleri genel
manız gereken hedefler şunlardır: özellikleriyle tanır. Sesler arasındaki temel ilişkileri kav-
1. Drama derslerinde öğrenciler; görsel, işitsel ve do- rar. O an’da vurulan ritme uygun ses ve efektler ekle-
kunsal yaşantıların içinde olurlar. Kendi öğrenme biçim- yerek doğaçlama yapar. Ritim alıştırmalarında yapılan
lerinin ayrımında olan öğrenciler; drama dersinde yer doğaçlamalarda öğrencilerin doğaçlanan ritmi dinleyerek
alan etkinliklerle güçlü yönlerini geliştirir, eksik yönlerini uygun seslerle katılımı sağlanmalıdır. Öğrenci doğaçla-
tamamlar. Bunun için öğrencinin çevresi ve kendisi hak- malarda çevresinde duyduğu sesleri yansılar, seslerle dü-
kında gözlem yapması, gözlem şündüklerini ifade eder.
sonuçlarına dayanarak çevresini
anlamlandırması gerekir. Duyu 6. Ritim-devinim alıştırmala-
organlarını kullanarak çevremi- rında öğrencilerin ritme uygun
zi fark etme öğrencilerde etkin devinim yapması hedeflenmeli-
dinleme becerisini geliştirme, dir. Ritim eşliğinde hareket etme
yaşadığı çevrenin farkında olma, öğrenciler için doğal bir süreçtir.
empati yeteneğini geliştirme, sö- Yürüme, koşma ve sıçrama doğal
zel yönergeler olmadan duyduğu ritimlerdir. Taklit edilen ritim-
sesleri doğaçlama yoluyla canlan- ler ve ritme uygun devinimlerle
dırmaları hedeflenmiştir. öğrencilerin hayal gücünü, göz-
lemlerini kullanması hedeflenir.
2. Bir insanın ritim duygusu- Ritimle devinim, ritmin bedenle
nun eğitim yoluyla geliştirilmesi, buluştuğu estetik mükemmelliği
onun doğa ile uyumunu destek- sergiler. Burada anlatılmak iste-
lemek ve güçlendirmek demek- nen ritimle dans etmek değil rit-
tir. Yaratıcılık hayatın içindeki me uygun devinimlerle bir şeyler
ritmi keşfetmekle başlar. Ritim GÖRSEL 60: Hakan ERASLAN, yağlı boya tekniği anlatmaktır.
alıştırmaları da öğrencilerin bu
farkındalıklarını geliştirerek onların yaratıcılıklarının art- 7. Ritimden hareketle öykü kurgulanmasındaki
masına katkı sağlar. amaç öğrencilerin ritim yoluyla düşünce ve duygularının
aktarılmasını sağlamaktır. Ritmi anlama, bireyin yaratı-
3. Beden, bütün deneyimlerimizi içerir ve yansıtır. cılığına katkı sağlar. Ritim ve kurgu birbirlerini tamam-
Bedenin alışılagelenden farklı olarak belirli bir hedef layan bir bütünlük içindedir. Ritim doğaçlamaları, ken-
doğrultusunda kullanılması, öğrencide beden bilincini dini ifade etmenin farklı bir yoludur. Ritimden hareketle
(öğrencinin bedensel farkındalığını) geliştirecektir. Bir öykü kurgulayan öğrenci daha geniş düşünecek, bu da
başka olgu ise bedenle bir tema üzerinde çalışmaktır. öğrencinin gelişimine katkı sağlayacaktır.
71
71