Page 72 - DRAMA ÖKK
P. 72

Bu da öğrencinin algılama biçimini geliştirecek ve baş-
                                                                kalarının  bedenlerini,  bedensel  ifade biçimlerini  algıla-
               Bu ünitede öğrencilerin; çevresini ve hayatının içindeki   masını kolaylaştıracaktır.
            sesleri fark edip yansılaması için duyu oyun alıştırmaları ile
            duyma ve yansılama alıştırmaları yapılır. Öğrencilerin ritim   4. Ritim alıştırmalarıyla hedeflenen; öğrencilerin ri-
            vurabilmesi, ritme uygun devinim yapabilmesi için ritim, ses   tim çalgılarını ve araçlarını tanımalarına, bunlardan na-
                                                                sıl ses çıkarılabileceğini deneyerek bulmalarına ve ritim
            ve devinim alıştırmaları yapılır.                   duygularının  özgürce  gelişmesine  olanak  sağlamaktır.

                                                                Öğrencilerin  ritim  vurarak  o  an’ı  yansıtmasına  imkân
             ÖĞRENCİYE YÖNELİK HEDEFLERİNİZ                     tanınır.

               Sevgili öğretmenimiz, öğrencilerinizde ulaş-        5. Ritim eğitimi alan öğrenci öncelikle sesleri genel
            manız gereken hedefler şunlardır:                   özellikleriyle tanır. Sesler arasındaki temel ilişkileri kav-
               1. Drama derslerinde öğrenciler; görsel, işitsel ve do-  rar. O an’da vurulan ritme uygun ses ve efektler ekle-
            kunsal yaşantıların içinde olurlar. Kendi öğrenme biçim-  yerek  doğaçlama  yapar.  Ritim  alıştırmalarında  yapılan
            lerinin  ayrımında  olan  öğrenciler;  drama  dersinde  yer   doğaçlamalarda öğrencilerin doğaçlanan ritmi dinleyerek
            alan etkinliklerle güçlü yönlerini geliştirir, eksik yönlerini   uygun  seslerle  katılımı  sağlanmalıdır.  Öğrenci  doğaçla-
            tamamlar. Bunun için öğrencinin çevresi ve kendisi hak-  malarda çevresinde duyduğu sesleri yansılar, seslerle dü-
            kında  gözlem  yapması,  gözlem                                        şündüklerini ifade eder.
            sonuçlarına  dayanarak  çevresini
            anlamlandırması  gerekir.  Duyu                                           6.  Ritim-devinim  alıştırmala-
            organlarını  kullanarak  çevremi-                                      rında  öğrencilerin  ritme  uygun
            zi  fark  etme  öğrencilerde  etkin                                    devinim  yapması  hedeflenmeli-
            dinleme  becerisini  geliştirme,                                       dir. Ritim eşliğinde hareket etme
            yaşadığı çevrenin farkında olma,                                       öğrenciler için doğal bir süreçtir.
            empati yeteneğini geliştirme, sö-                                      Yürüme, koşma ve sıçrama doğal
            zel yönergeler olmadan duyduğu                                         ritimlerdir.  Taklit  edilen  ritim-
            sesleri doğaçlama yoluyla canlan-                                      ler  ve  ritme  uygun  devinimlerle
            dırmaları hedeflenmiştir.                                              öğrencilerin  hayal  gücünü,  göz-
                                                                                   lemlerini  kullanması  hedeflenir.
               2. Bir insanın ritim duygusu-                                       Ritimle  devinim,  ritmin  bedenle
            nun eğitim yoluyla geliştirilmesi,                                     buluştuğu estetik mükemmelliği
            onun doğa ile uyumunu destek-                                          sergiler. Burada anlatılmak iste-
            lemek  ve  güçlendirmek  demek-                                        nen ritimle dans etmek değil rit-
            tir.  Yaratıcılık  hayatın  içindeki                                   me uygun devinimlerle bir şeyler
            ritmi  keşfetmekle  başlar.  Ritim   GÖRSEL 60: Hakan ERASLAN, yağlı boya tekniği  anlatmaktır.
            alıştırmaları  da  öğrencilerin  bu
            farkındalıklarını geliştirerek onların yaratıcılıklarının art-  7.  Ritimden  hareketle  öykü  kurgulanmasındaki
            masına katkı sağlar.                                amaç öğrencilerin ritim yoluyla düşünce ve duygularının
                                                                aktarılmasını sağlamaktır. Ritmi anlama, bireyin yaratı-
               3.  Beden,  bütün  deneyimlerimizi  içerir  ve  yansıtır.   cılığına katkı sağlar. Ritim ve kurgu birbirlerini tamam-
            Bedenin  alışılagelenden  farklı  olarak  belirli  bir  hedef   layan bir bütünlük içindedir. Ritim doğaçlamaları, ken-
            doğrultusunda  kullanılması,  öğrencide  beden  bilincini   dini ifade etmenin farklı bir yoludur. Ritimden hareketle
            (öğrencinin  bedensel  farkındalığını)  geliştirecektir.  Bir   öykü kurgulayan öğrenci daha geniş düşünecek, bu da
            başka olgu ise bedenle bir tema üzerinde çalışmaktır.   öğrencinin gelişimine katkı sağlayacaktır.

                                                                                                            71
                                                                                                             71
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77