Page 68 - DRAMA ÖKK
P. 68
3. Çalışma
Eşli Hayvanlar
1. Aşama
Küçük kâğıtlara çeşitli hayvan isimleri yazınız ve bu isimler görülmeye-
cek şekilde kâğıtları katlayınız. Bir hayvanın adını beş ayrı kâğıda yazarak
beş kişilik altı grup oluşturabilirsiniz. Kâğıtları bir torba içine koyarak öğ-
rencilerinizin sırayla birer kâğıt çekmesini isteyiniz. Öğrencilerinize “Seçti-
ğiniz kâğıtlarda yazan hayvanın ismini kimseye söylemeyiniz. Sadece be-
den hareketlerinizle bu hayvanı canlandıracaksınız. Şu anda sınıf içerisinde
aynı türden olan dört arkadaşınız daha var. Size verilen süre içerisinde bu
dört kişiyi gözlemleyerek bulmanız gerekmektedir. Burada canlandırma
noktasında net hareketler yapmalısınız ve grup arkadaşlarınızı bulabilmek
için onları iyi gözlemlemelisiniz.” diye çalışmanın kuralını açıklayınız. Grup
üyelerinin bir araya gelmesinden sonra ikinci aşamaya geçilir.
GÖRSEL 58: Hasan PEKMEZCİ, yağlı boya tekniği 2. Aşama
Birinci aşamada oluşan grupla-
ra “Grup üyeleri olarak daha önce
tek tek canlandırdığınız bu hayvanı
şimdi tek bir vücut olarak canlandı-
racaksınız.” diye çalışmanın kuralını
açıklayınız. Bu aşamada öğrenci-
lere düşünmeleri ve uygulamaları
için zaman verilmelidir. Her grubun
yaptığı canlandırma diğer gruplar ta-
rafından izlenir. Tüm grupların canlan-
dırmalarını yapmalarıyla ikinci aşama
tamamlanır.
3. Aşama
Bu aşamada her grup kendi
hayvanından yola çıkarak bir öykü
kurgular. Öykü bu hayvanların ara-
sında geçen bir olayın, durumun ya
da çatışmanın üzerine kurgulan-
malıdır. Canlandırdıkları hayvanın
beden formunu bozmadan diyalog-
larla öykülerini doğaçlarlar.
Öğrencilerin beden ve ifadeleriy-
le yaptıkları doğaçlamalar onların
imgelem gücünü geliştirir. Bedene
dayalı alıştırmalarla öğrencileriniz
soyut kavramları somut hâle geti-
rebilirler. Çalışmalarınızı soyut kav-
ramlarla da gerçekleştirebilirsiniz.
Öğrencilerin beden ve ifadeleriyle yaptıkları doğaçlamalar onların imgelem gü-
cünü geliştirir. Öğrencilerinizden “Torbada Ne Var?” oyunu için küçük ve orijinal
bir eşya/nesne getirmelerini isteyiniz. Bu nesnenin okula getirilebilecek nite-
likte olması, kesici, delici ve zarar verici olmaması için öğrencilerinize uyarıda
bulununuz. Bu çalışma diğer çalışmalara oranla daha kapsamlı olduğu için et-
kinliğe iki ders saati ayırınız.
67