Page 68 - DRAMA ÖKK
P. 68

3. Çalışma
                                              Eşli Hayvanlar


                                              1. Aşama
                                                 Küçük kâğıtlara çeşitli hayvan isimleri yazınız ve bu isimler görülmeye-
                                              cek şekilde kâğıtları katlayınız. Bir hayvanın adını beş ayrı kâğıda yazarak
                                              beş kişilik altı grup oluşturabilirsiniz. Kâğıtları bir torba içine koyarak öğ-
                                              rencilerinizin sırayla birer kâğıt çekmesini isteyiniz. Öğrencilerinize “Seçti-
                                              ğiniz kâğıtlarda yazan hayvanın ismini kimseye söylemeyiniz. Sadece be-
                                              den hareketlerinizle bu hayvanı canlandıracaksınız. Şu anda sınıf içerisinde
                                              aynı türden olan dört arkadaşınız daha var. Size verilen süre içerisinde bu
                                              dört  kişiyi  gözlemleyerek  bulmanız  gerekmektedir.  Burada  canlandırma
                                              noktasında net hareketler yapmalısınız ve grup arkadaşlarınızı bulabilmek
                                              için onları iyi gözlemlemelisiniz.” diye çalışmanın kuralını açıklayınız. Grup
                                              üyelerinin bir araya gelmesinden sonra ikinci aşamaya geçilir.

              GÖRSEL 58: Hasan PEKMEZCİ, yağlı boya tekniği                     2. Aşama
                                                                                   Birinci aşamada oluşan grupla-
                                                                                ra “Grup üyeleri olarak daha önce
                                                                                tek tek canlandırdığınız bu hayvanı
                                                                                şimdi tek bir vücut olarak canlandı-
                                                                                racaksınız.” diye çalışmanın kuralını
                                                                                açıklayınız.  Bu  aşamada  öğrenci-
                                                                                lere  düşünmeleri  ve  uygulamaları
                                                                                için zaman verilmelidir. Her grubun
                                                                                yaptığı canlandırma diğer gruplar ta-
                                                                                rafından izlenir. Tüm grupların canlan-
                                                                                dırmalarını yapmalarıyla ikinci aşama
                                                                                tamamlanır.



                                                                                3. Aşama
                                                                                   Bu  aşamada  her  grup  kendi
                                                                                hayvanından yola çıkarak bir öykü
                                                                                kurgular. Öykü bu hayvanların ara-
                                                                                sında geçen bir olayın, durumun ya
                                                                                da  çatışmanın  üzerine  kurgulan-
                                                                                malıdır.  Canlandırdıkları  hayvanın
                                                                                beden formunu bozmadan diyalog-
                                                                                larla öykülerini doğaçlarlar.
                                                                                  Öğrencilerin beden ve ifadeleriy-
                                                                                le  yaptıkları  doğaçlamalar  onların
                                                                                imgelem  gücünü  geliştirir.  Bedene
                                                                                dayalı  alıştırmalarla  öğrencileriniz
                                                                                soyut  kavramları  somut  hâle  geti-
                                                                                rebilirler. Çalışmalarınızı soyut kav-
                                                                                ramlarla da gerçekleştirebilirsiniz.






                                              Öğrencilerin beden ve ifadeleriyle yaptıkları doğaçlamalar onların imgelem gü-
                                              cünü geliştirir. Öğrencilerinizden “Torbada Ne Var?” oyunu için küçük ve orijinal
                                              bir eşya/nesne getirmelerini isteyiniz. Bu nesnenin okula getirilebilecek nite-
                                              likte olması, kesici, delici ve zarar verici olmaması için öğrencilerinize uyarıda
                                              bulununuz. Bu çalışma diğer çalışmalara oranla daha kapsamlı olduğu için et-
                                              kinliğe iki ders  saati ayırınız.


                                                                                                            67
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73