Page 65 - DRAMA ÖKK
P. 65

2. Çalışma
                                            En Ben
                                              Öğrencilerinizden üçer kişilik gruplar oluşturunuz. Bu gruplara “Şimdi
                                            sizlerle ‘En Ben’ çalışması yapacağız. Her grup kendine bir sıfat (ön ad) bu-
                                            lacak. Bunu diğer gruplarla paylaşmayacak. Grup içinde seçtiğiniz sıfatı en
                                            alt düzeyden başlayarak en üst düzeye kadar bedeninizle göstereceksiniz.
                                            Bu duruşları nasıl ve ne şekilde yapacağınıza kendi aranızda karar verecek-
                                            siniz. Örneğin kızgın sıfatını seçmişseniz bu sıfatı derecelendirerek bizlere
                                            sadece jest, mimik ve beden hareketinizle göstereceksiniz. Diğer gruplar
                                            sizin seçtiğiniz sıfatın ne olduğunu tahmin etmeye çalışacaklar.” diye yapa-
                                            cakları çalışmayı açıklayınız.  Tüm gruplara çalışmaya hazırlanmaları için
                                            yeterli süre tanıyınız. Çalışma sonunda farklı sıfatlarla aynı çalışmayı tek-
          GÖRSEL 51, 52, 53, 54:
          Jacquet Fritz JUNIOR ,            rarlayacak öğrencilere fırsat veriniz.
          tuvalet kâğıdı rulosu ile origami
























          GÖRSEL 51                       GÖRSEL 52                     GÖRSEL 53                     GÖRSEL 54

                           3. Çalışma
                                            Sesli Fotoğraf


                                            Formdan geçiş alıştırmalarında beden formundan konuşmaya geçilir. Formdan
                                            algılananlar yorumlanır. Öğrenciler bu çalışmalarda konu birliği oluşturmalıdır.
                                            Bu çalışma diğer çalışmalara oranla daha kapsamlı olduğu için etkinliğe iki ders
                                            saati ayırınız.
                                              Öğrencilerinize, planlama yapmadan bir fotoğraf oluşturacaklarını söy-
                                            leyiniz. Onlara herhangi bir ipucu vermeyeceğinizi bu çalışmanın tamamıy-
                                            la doğaçlama olacağını açıklayınız. “Şimdi gönüllü bir arkadaşınız buraya
                                            gelerek bir form oluşturacak. Sizler bu formu inceleyerek arkadaşınızın ne
                                            yaptığını, nerede olduğunu, kim olduğunu, nasıl bir duygu içinde bulundu-
                                            ğunu anlamaya çalışacaksınız. Anladığınızı düşündüğünüz noktada onun
                                            yanına gidip bu formu tamamlayacak nitelikte forma katılacaksınız ve bir
                                            fotoğraf oluşturacaksınız. Oluşturulacak her fotoğrafta altı kişi yer alacak.
                                            Altıncı arkadaşınız fotoğrafa katıldığında grup tamamlanmış olacak. Fo-
                                            toğraf oluşturulurken fotoğrafların oynanabilir olması, fotoğraflarda bir
                                            olayın,  bir  hareketin  ve  çatışma  unsurunun  yansıtılmasına  özen  göster-
                                            melisiniz. Fotoğrafınız tamamlandığında fotoğrafı oluşturanlar arasından
                                            belirlediğim  iki  arkadaşınız  aralarındaki  çatışma  unsurunu  yansıtan  bir
                                            diyalog oluşturur. Bu diyaloglarla fotoğraftaki olayı ve o karedeki yerini-
                                            zi bize anlatmış olacaksınız.” diyerek öğrencilerinize çalışmayı açıklayınız.
                                            Oluşturdukları fotoğrafta çatışma unsurunu en iyi şekilde yansıtan iki öğ-
                                            rencinizle diyaloglara başlamanız gerekmektedir. Temel diyalog bu iki öğ-
                                            rencinizle başladığı için diğer diyaloglar bu zemin üzerinde oluşacaktır.



              64
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70