Page 65 - DRAMA ÖKK
P. 65
2. Çalışma
En Ben
Öğrencilerinizden üçer kişilik gruplar oluşturunuz. Bu gruplara “Şimdi
sizlerle ‘En Ben’ çalışması yapacağız. Her grup kendine bir sıfat (ön ad) bu-
lacak. Bunu diğer gruplarla paylaşmayacak. Grup içinde seçtiğiniz sıfatı en
alt düzeyden başlayarak en üst düzeye kadar bedeninizle göstereceksiniz.
Bu duruşları nasıl ve ne şekilde yapacağınıza kendi aranızda karar verecek-
siniz. Örneğin kızgın sıfatını seçmişseniz bu sıfatı derecelendirerek bizlere
sadece jest, mimik ve beden hareketinizle göstereceksiniz. Diğer gruplar
sizin seçtiğiniz sıfatın ne olduğunu tahmin etmeye çalışacaklar.” diye yapa-
cakları çalışmayı açıklayınız. Tüm gruplara çalışmaya hazırlanmaları için
yeterli süre tanıyınız. Çalışma sonunda farklı sıfatlarla aynı çalışmayı tek-
GÖRSEL 51, 52, 53, 54:
Jacquet Fritz JUNIOR , rarlayacak öğrencilere fırsat veriniz.
tuvalet kâğıdı rulosu ile origami
GÖRSEL 51 GÖRSEL 52 GÖRSEL 53 GÖRSEL 54
3. Çalışma
Sesli Fotoğraf
Formdan geçiş alıştırmalarında beden formundan konuşmaya geçilir. Formdan
algılananlar yorumlanır. Öğrenciler bu çalışmalarda konu birliği oluşturmalıdır.
Bu çalışma diğer çalışmalara oranla daha kapsamlı olduğu için etkinliğe iki ders
saati ayırınız.
Öğrencilerinize, planlama yapmadan bir fotoğraf oluşturacaklarını söy-
leyiniz. Onlara herhangi bir ipucu vermeyeceğinizi bu çalışmanın tamamıy-
la doğaçlama olacağını açıklayınız. “Şimdi gönüllü bir arkadaşınız buraya
gelerek bir form oluşturacak. Sizler bu formu inceleyerek arkadaşınızın ne
yaptığını, nerede olduğunu, kim olduğunu, nasıl bir duygu içinde bulundu-
ğunu anlamaya çalışacaksınız. Anladığınızı düşündüğünüz noktada onun
yanına gidip bu formu tamamlayacak nitelikte forma katılacaksınız ve bir
fotoğraf oluşturacaksınız. Oluşturulacak her fotoğrafta altı kişi yer alacak.
Altıncı arkadaşınız fotoğrafa katıldığında grup tamamlanmış olacak. Fo-
toğraf oluşturulurken fotoğrafların oynanabilir olması, fotoğraflarda bir
olayın, bir hareketin ve çatışma unsurunun yansıtılmasına özen göster-
melisiniz. Fotoğrafınız tamamlandığında fotoğrafı oluşturanlar arasından
belirlediğim iki arkadaşınız aralarındaki çatışma unsurunu yansıtan bir
diyalog oluşturur. Bu diyaloglarla fotoğraftaki olayı ve o karedeki yerini-
zi bize anlatmış olacaksınız.” diyerek öğrencilerinize çalışmayı açıklayınız.
Oluşturdukları fotoğrafta çatışma unsurunu en iyi şekilde yansıtan iki öğ-
rencinizle diyaloglara başlamanız gerekmektedir. Temel diyalog bu iki öğ-
rencinizle başladığı için diğer diyaloglar bu zemin üzerinde oluşacaktır.
64