Page 67 - DRAMA ÖKK
P. 67

2. Çalışma
                                           Şekilden Şekile



                                           Bu bölümdeki doğaçlamalar öğrencinin fiziksel olarak bedeninin her parçasının
                                           farkına varması ve bunları ayrı ayrı kullanabilmesini geliştirmeye yöneliktir.


                                            1. Aşama
                                              Öğrencilerinizden mekânın içinde serbest yürümelerini isteyiniz. Öğren-
                                            cilerinize “Şimdi size bazı şekillerin isimlerini söyleyeceğim. Konuşmadan,
                                            işaretleşmeden bu yönergeler doğrultusunda sizler de hep birlikte bu şekil-
                                            leri oluşturmaya çalışacaksınız. Ben ona kadar sayacağım. On dediğimde
                                            siz şekli tamamlamış olacaksınız.” diyerek çalışmayı anlatınız. Öğrencileri-
                                            nize; daire, kare, üçgen, dikdörtgen gibi şekiller ya da K, T, S, P,  Z, M gibi
                                            harfler söyleyebilirsiniz.


                                            2. Aşama
                                              Öğrencilerinizden ikili grup oluşturmalarını isteyiniz. Daha sonra “Birbi-
                                            rinizle konuşmadan veya işaretleşmeden size söylediğim şekilleri oluştur-
                                            maya çalışın. Şekli söylediğimde süreniz başlayacak, ‘Tamam!’ dediğimde
                                            tüm gruplar şekillerini tamamlamış hâlde kıpırdamadan duracak.” diyerek
                                            öğrencilerinize çalışmayı anlatınız.
                                            Öğrencilerinize çalışma için verebileceğiniz şekiller: Kaşık ve çatal, sürahi
                                            ve bardak, bir çift terlik, bir çift çorap,  vazoda bir çiçek, masa sandalye,
                                            protez dişler, gözlük, askıda fincan vb.
                                            Dilerseniz bu çalışmayı dörtlü gruplarla ya da sınıfın tamamı bir figür oluş-
           GÖRSEL 57:  Shutterstock, yağlı boya tekniği  turacak şekilde devam ettirebilirsiniz.


















































              66
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72