Page 67 - DRAMA ÖKK
P. 67
2. Çalışma
Şekilden Şekile
Bu bölümdeki doğaçlamalar öğrencinin fiziksel olarak bedeninin her parçasının
farkına varması ve bunları ayrı ayrı kullanabilmesini geliştirmeye yöneliktir.
1. Aşama
Öğrencilerinizden mekânın içinde serbest yürümelerini isteyiniz. Öğren-
cilerinize “Şimdi size bazı şekillerin isimlerini söyleyeceğim. Konuşmadan,
işaretleşmeden bu yönergeler doğrultusunda sizler de hep birlikte bu şekil-
leri oluşturmaya çalışacaksınız. Ben ona kadar sayacağım. On dediğimde
siz şekli tamamlamış olacaksınız.” diyerek çalışmayı anlatınız. Öğrencileri-
nize; daire, kare, üçgen, dikdörtgen gibi şekiller ya da K, T, S, P, Z, M gibi
harfler söyleyebilirsiniz.
2. Aşama
Öğrencilerinizden ikili grup oluşturmalarını isteyiniz. Daha sonra “Birbi-
rinizle konuşmadan veya işaretleşmeden size söylediğim şekilleri oluştur-
maya çalışın. Şekli söylediğimde süreniz başlayacak, ‘Tamam!’ dediğimde
tüm gruplar şekillerini tamamlamış hâlde kıpırdamadan duracak.” diyerek
öğrencilerinize çalışmayı anlatınız.
Öğrencilerinize çalışma için verebileceğiniz şekiller: Kaşık ve çatal, sürahi
ve bardak, bir çift terlik, bir çift çorap, vazoda bir çiçek, masa sandalye,
protez dişler, gözlük, askıda fincan vb.
Dilerseniz bu çalışmayı dörtlü gruplarla ya da sınıfın tamamı bir figür oluş-
GÖRSEL 57: Shutterstock, yağlı boya tekniği turacak şekilde devam ettirebilirsiniz.
66