Page 63 - DRAMA ÖKK
P. 63
Beden bütün deneyimlerimizi içerir ve yansıtır. Bedenin alışılagelenden farklı olarak belirli bir hedef
doğrultusunda kullanılması öğrencide beden bilincini geliştirecektir. Bedenle yapılan oyun ve alıştırma-
larda dengeyi sağlamak ve bedeni kontrollü kullanmak önemlidir. Becerilerin gelişmesinde öğrenciye
kendi bedeninin özelliklerini tanıması için yardım etmek gerekir.
1. Etkinlik süre
40 dk.
Bedene dayalı oyun ve alıştırmalar basitten karmaşığa doğru gider. Başlangıçta
alıştırmalar eş zamanlı düşünülmeli ve bireylerin kendilerini rahat ifade etmele-
rine yardımcı olunmalıdır.
1. Çalışma
Flamingolar ve Penguenler
Ebe olmak isteyen bir öğrencinizi seçiniz. Öğrencilerinize “Ebe olan ar-
kadaşınız şu andan itibaren bir ‘Flamingo’dur. Sizler de bu Flamingo’nun
GÖRSEL 49: Shutterstock, sulu boya tekniği yakalamaya çalışacağı ‘Penguen’lersi-
niz. Flamingo çabuk hareket edemez,
zarif ve yavaş adımlar atar, her bir
adımında kanatlarını aşağıya-yukarı-
ya doğru hareket ettirir, uzun bacaklı
olduğu için adımları da bu ölçüde bü-
yüktür. Penguenler ise bacakları kısa
olduğu için küçük adım atarlar fakat
çabuk hareket ederler. Siz penguen
yürüyüşüyle flamingodan kaçmaya
çalışacaksınız. Flamingo bir pengueni
yakalarsa o penguen artık bir flamin-
godur. Oyunun bu aşamasından sonra
flamingolar penguenleri beraber ya-
kalamaya çalışırlar. Oyun tek bir pen-
guen kalana kadar bu şekilde devam
eder. Penguen tek başına kaldığında
artık o bir ebedir ve flamingoları yaka-
lamaya çalışır. Tüm flamingolar pen-
guene dönüştüğü zaman oyun sona
erer.” diye oyunun kurallarını anlatınız. Flamingo ve penguen yürüyüşünü
bozmadan oynamaları için öğrencilerinizi uyarınız.
Bu oyun sınırları belirlenmiş bir alanda oynanmalıdır.
2. Çalışma Fotoğraf Çalışması
Bu çalışma, bireysel ve grup olarak duruş bulmayı gerektirir. Sözlü doğaçlama-
lara eğilimi az olan öğrenciler için etkili bir yoldur. Doğal düşünmeye yönlendi-
rir. Öğrenciler duygu ya da bedenlerini nasıl kullanabileceklerini düşünürler. Bu
çalışmalar kolay tekrar edilebilecek özellikte olmaları sebebiyle sınıf ortamı için
avantajlı çalışmalardır.
Öğrencilerinizden mekânda önce serbest yürümelerini daha sonra bir
çember oluşturmalarını isteyiniz. Belirlediğiniz bir öğrenciden başlayarak
sırayla birden altıya kadar saymalarını söyleyiniz. Altıya kadar sayan öğ-
62