Page 63 - DRAMA ÖKK
P. 63

Beden bütün deneyimlerimizi içerir ve yansıtır. Bedenin alışılagelenden farklı olarak belirli bir hedef
              doğrultusunda kullanılması öğrencide beden bilincini geliştirecektir. Bedenle yapılan oyun ve alıştırma-
              larda dengeyi sağlamak ve bedeni kontrollü kullanmak önemlidir. Becerilerin gelişmesinde öğrenciye
              kendi bedeninin özelliklerini tanıması için yardım etmek gerekir.





               1. Etkinlik        süre
                                 40 dk.


                                            Bedene dayalı oyun ve alıştırmalar basitten karmaşığa doğru gider. Başlangıçta
                                            alıştırmalar eş zamanlı düşünülmeli ve bireylerin kendilerini rahat ifade etmele-
                                            rine yardımcı olunmalıdır.


                           1. Çalışma
                                            Flamingolar ve Penguenler

                                              Ebe olmak isteyen bir öğrencinizi seçiniz. Öğrencilerinize “Ebe olan ar-
                                            kadaşınız şu andan itibaren bir ‘Flamingo’dur. Sizler de bu Flamingo’nun
          GÖRSEL 49: Shutterstock, sulu boya tekniği                       yakalamaya çalışacağı ‘Penguen’lersi-
                                                                           niz. Flamingo çabuk hareket edemez,
                                                                           zarif  ve  yavaş  adımlar  atar,  her  bir
                                                                           adımında  kanatlarını  aşağıya-yukarı-
                                                                           ya doğru hareket ettirir, uzun bacaklı
                                                                           olduğu için adımları da bu ölçüde bü-
                                                                           yüktür. Penguenler ise bacakları kısa
                                                                           olduğu için küçük adım atarlar fakat
                                                                           çabuk  hareket  ederler.  Siz  penguen
                                                                           yürüyüşüyle  flamingodan  kaçmaya
                                                                           çalışacaksınız. Flamingo bir pengueni
                                                                           yakalarsa o penguen artık bir flamin-
                                                                           godur. Oyunun bu aşamasından sonra
                                                                           flamingolar  penguenleri  beraber  ya-
                                                                           kalamaya çalışırlar. Oyun tek bir pen-
                                                                           guen kalana kadar bu şekilde devam
                                                                           eder.  Penguen  tek  başına  kaldığında
                                                                           artık o bir ebedir ve flamingoları yaka-
                                                                           lamaya çalışır. Tüm flamingolar pen-
                                                                           guene  dönüştüğü  zaman  oyun  sona
                                            erer.” diye oyunun kurallarını anlatınız. Flamingo ve penguen yürüyüşünü
                                            bozmadan oynamaları için öğrencilerinizi uyarınız.
                                              Bu oyun sınırları belirlenmiş bir alanda oynanmalıdır.



                           2. Çalışma       Fotoğraf Çalışması


                                            Bu çalışma, bireysel ve grup olarak duruş bulmayı gerektirir. Sözlü doğaçlama-
                                            lara eğilimi az olan öğrenciler için etkili bir yoldur. Doğal düşünmeye yönlendi-
                                            rir. Öğrenciler duygu ya da bedenlerini nasıl kullanabileceklerini düşünürler. Bu
                                            çalışmalar kolay tekrar edilebilecek özellikte olmaları sebebiyle sınıf ortamı için
                                            avantajlı çalışmalardır.


                                              Öğrencilerinizden mekânda önce serbest yürümelerini daha sonra bir
                                            çember oluşturmalarını isteyiniz. Belirlediğiniz bir öğrenciden başlayarak
                                            sırayla birden altıya kadar saymalarını söyleyiniz. Altıya kadar sayan öğ-

              62
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68