Page 59 - DRAMA ÖKK
P. 59

BEDENE DAYALI


                                              OYUN VE ALIŞTIRMALARI



                                                                     KAZANIMLAR


                                                           1. Bedenini kullanarak yeni formlar oluşturur.
                                                           2. Duygularını bedenini kullanarak ifade eder.
                                                           3. Farklı bedensel formları yorumlar ve oynar.
                                                           4. Bedeniyle yapabileceklerini keşfeder.
                                                           5. Bir durumu, bir konuyu bedeniyle anlatır.

          GÖRSEL 45: Elizabeth Adela FORBES , yağlıboya tekniği




          ÖĞRETMENİN HEDEFLERİ


            Sevgili öğretmenim, bu ünitenin işlenişi sırasında sizlere yardımcı olabilecek öneriler ve ulaşmanız gereken hedefler
          aşağıda sunulmuştur.


            1.  Bu  ünitedeki  ilk  hedefiniz  öğrencilerinizin  bedenini   3.  Öğrenciler  bedene  dayalı  alıştırmalarla  beden  ha-
          kullanarak yeni formlar oluşturması, oluşturduğu bu form-  reketlerinin anlamlarını somutlaştırırlar. Duygular en etkili
          larla bedeninin tüm olanaklarını (ses, hareket, imgeleme,   ve  en  denetimli  şekilde  yorumlanır.  Burada  öğrenci  belli
          duygu) kullanabilmesidir. Öğrencinin bedeniyle olan bağ-  bir  noktaya  odaklanır  ve  beden  duruşunun  o  andaki  an-
          lantısı; bedeninin verdiği mesajları algılaması ve bedeninin   lamını  farklı  boyutlarda  ve  derinliklerde  algılar.  Belli  bir
          tamamını kullanarak eylemini gerçekleştirmesi, alışılmış jest   ‘an’ın anlamını çıkarır. Olaylara yeni açılımlar sağlar, ge-
          ve  mimiklerin  dışına  çıkması,  kendisini  sınırlandırmaması   niş düşünmeyi öğrenir. Bedeni denetleme açısından önemli
          demektir. Bedene dayalı alıştırmalar beden bilincinin geliş-  bir çalışmadır. Beden dilinin ve göz göze iletişimin önemini
          mesini ve iletişimde bedenin amacına uygun kullanımasını   kavrar. Yalnızca kendini kavramakla kalmaz farklı beden-
          sağlar.                                            sel formları da kavrar ve yorumlar. Öğrencilerinizin bu ka-
            Bedene dayalı alıştırmalarla kişinin bedensel farkında-  zanımda farklı bedensel formları kavrayıp yorumlamalarını
          lığı geliştirir. Öğrencilerin bedensel yetilerini fark etmeleri,   hedeflemelisiniz.
          günlük  hayatlarında  bu  farkındalığı  kullanmalarını  sağla-
          yacaktır. Kendi bedenini tanıyan öğrenci yeni bulgulardan   4. Bu kazanımdaki hedefiniz öğrencilerinizin bedeniyle
          zevk  alacak,  enerjisini  doğru  kullanacak,  görme  algısını   yapabileceklerini  keşfetmelerini  sağlamak  olmalıdır.  Öğ-
          artıracak,  denge  hâkimiyeti  kuracak,  karşıt  hareketleri   rencilerin kendi bedenlerinin olanaklarını ve sınırlarını bil-
          kullanarak bedeninin hareket olanaklarını daha çok geliş-  meleri, alıştıkları davranışlarının önüne geçilmesine ve var
          tirecektir. Bedene dayalı oyun ve alıştırmalarda sağlık ve   olan kalıplarının bozulup atılmasına sebep olur. Öğrenciler
          fiziksel sorunu olan öğrencilerinize özen göstermeli, onla-  bedensel olanakları bilinçli bir biçimde tam kapasite kulla-
          rı zorlamamalısınız. Bu öğrencileri çalışmalara katılmaları   nılmaya yöneltilir. Bedenini kullanmayı öğrenen öğrenciler
          için teşvik edebilirsiniz.                         her şeyi sözle ifade etmek yerine bedeninin anlatımsal ola-
                                                             naklarını kullanma yoluyla kendini ifade eder.
            2.  Bu  kazanımdaki  hedefiniz  öğrencilerinizin  duygu-
          larını,  bedenini  kullanarak  ifade  edebilmesidir.  İnsanlar   5. Bu kazanımdaki hedefiniz öğrencilerinizin bir duru-
          duygu, düşünce, istek, ihtiyaç ve ruhsal durumlarını başka   mu,  bir  konuyu  bedeniyle  anlatabilmelerini  sağlamak  ol-
          insanlarla beden dili aracılığıyla da paylaşırlar. Konuşur-  malıdır.    Bedenle  bir  tema  üzerinde  çalışmak  öğrencinin
          ken  söylediğimiz  şeyler  kadar  söylemediğimiz  şeyler  de   algısını  geliştirecek,  başkalarının  bedenlerini  ve  bedensel
          vardır.  Duyguların  bedeni  kullanarak  aktarılması  kişiden   ifade biçimlerini algılamasını ve yorumlamasını kolaylaştı-
          kişiye farklılık gösterir. Bir öğrenciniz beden dilini çok az   racaktır.
          kullanırken diğer öğrenciniz bu dili çok abartılı biçimde kul-
          lanabilir.  Beden  dili  iletişimde  olduğu  kadar  eğitimde  de
          önemlidir.






                58
              58
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64