Page 55 - DRAMA ÖKK
P. 55
3. Çalışma
Komşunun Hikâyesi
Öğrencilerinize “Bu çalışmayı ‘Sayı Oyunu’nda oluşturduğunuz beşer-
li gruplarla gerçekleştireceksiniz. Öncelikle grubunuzla birlikte zamanı,
GÖRSEL 42: Shutterstock, yağlı boya tekniği mekânı olan ve içinde çatışma unsu-
ru olabilecek bir konu belirleyiniz. Be-
lirlediğiniz öykü unsurlarını kâğıtlara
yazıp bana veriniz. Her grubun oluş-
turduğu öykü unsurları bir diğer
gruba çalışma yönergesi olarak veri-
lecektir. Sizlerin belirlediği bu unsur-
larla diğer arkadaşlarınız öykülerini
kurgulayıp bizlere doğaçlayacaklar-
dır. Bakalım bir grubun hazırladığı
kurgu unsurlarından diğer grup nasıl
bir çalışma çıkaracak?” diyerek çalış-
mayı başlatınız.
Yönergeleri okuyunuz, eksik ögesi
olan ya da çatışma unsurunun tam
verilmediği yönergeleri gruplara ye-
niden oluşturmaları için iade ediniz.
Öğrencilerinizden aldığınız bu yöner-
gelerde istenen unsurlar tamsa aynı
gruba denk gelmeyecek şekilde grup-
lara dağıtınız.
Öyküler o anda kurgulanacağı için grup elemanlarının birbirlerini dikkatle din-
lemelerine ve her gruptaki bir öğrencinin söz almasına olanak sağlamalısınız.
Bunun için grup üyelerini önceden uyarmalısınız. Ayrıca öğrencilerinizin öykü
kurgusunda çatışma unsuru oluşturmalarına ve öykü sonunda bu sorunu iyi ya
da kötü çözüme ulaştırmalarına özen göstermelerini söylemelisiniz.
Grup çalışmalarında bir araya gelmek, sorunlar üzerinde çalışmak, değiştirmek,
dönüştürmekle grubun olumlu yönde gelişimi sağlanır. Bütün bunlar doğaçla-
malarla gerçekleşebilir. Öğrenci çalışmalarda kazandıklarını günlük yaşamına da
taşımalıdır. Doğaçlamalarla kişisel dünyası ve bakış açısı genişleyen öğrencilerin
dış dünya ile de ilişkileri gelişir.
Bu çalışma, diğer çalışmalara oranla daha kapsamlı olduğu için etkinliğe iki ders
saati ayırınız. Birinci hafta gruplar öykülerini kurgular, ikinci hafta kurgulanan
öyküler doğaçlanır. Kurgusunu tamamlayan, hazır olan grup varsa doğaçlamala-
ra birinci hafta başlanabilir.
süre
4. Etkinlik 40 dk.
1. Çalışma
Hareketi Kim Başlattı?
Öğrencilerinizden çember oluşturacak şekilde durmalarını isteyiniz.
Daha sonra içlerinden gönüllü olan bir öğrencinizi ebe olarak belirleyi-
niz. Oyunun kuralını öğrencilerinize “Bu oyunda ebe olan arkadaşınız bir
süre dışarı çıkacak, bu arada sizler içinizden bir arkadaşınızı lider olarak
seçeceksiniz. Liderin görevi, ebe olan arkadaşınız içeri girince ona belli et-
54