Page 55 - DRAMA ÖKK
P. 55

3. Çalışma
                                            Komşunun Hikâyesi


                                              Öğrencilerinize “Bu çalışmayı ‘Sayı Oyunu’nda oluşturduğunuz beşer-
                                            li  gruplarla  gerçekleştireceksiniz.  Öncelikle  grubunuzla  birlikte  zamanı,
          GÖRSEL 42: Shutterstock, yağlı boya tekniği                       mekânı olan ve içinde çatışma unsu-
                                                                            ru olabilecek bir konu belirleyiniz. Be-
                                                                            lirlediğiniz öykü unsurlarını kâğıtlara
                                                                            yazıp bana veriniz. Her grubun oluş-
                                                                            turduğu  öykü  unsurları  bir  diğer
                                                                            gruba çalışma yönergesi olarak veri-
                                                                            lecektir. Sizlerin belirlediği bu unsur-
                                                                            larla  diğer  arkadaşlarınız  öykülerini
                                                                            kurgulayıp  bizlere  doğaçlayacaklar-
                                                                            dır.  Bakalım  bir  grubun  hazırladığı
                                                                            kurgu unsurlarından diğer grup nasıl
                                                                            bir çalışma çıkaracak?” diyerek çalış-
                                                                            mayı başlatınız.
                                                                               Yönergeleri okuyunuz, eksik ögesi
                                                                            olan ya da çatışma unsurunun tam
                                                                            verilmediği yönergeleri gruplara ye-
                                                                            niden oluşturmaları için iade ediniz.
                                                                            Öğrencilerinizden aldığınız bu yöner-
                                                                            gelerde istenen unsurlar tamsa aynı
                                                                            gruba denk gelmeyecek şekilde grup-
                                                                            lara dağıtınız.







                                           Öyküler o anda kurgulanacağı için grup elemanlarının birbirlerini dikkatle din-
                                           lemelerine ve her gruptaki bir öğrencinin söz almasına olanak sağlamalısınız.
                                           Bunun için grup üyelerini önceden uyarmalısınız. Ayrıca öğrencilerinizin öykü
                                           kurgusunda çatışma unsuru oluşturmalarına ve öykü sonunda bu sorunu iyi ya
                                           da kötü çözüme ulaştırmalarına özen göstermelerini söylemelisiniz.
                                           Grup çalışmalarında bir araya gelmek, sorunlar üzerinde çalışmak, değiştirmek,
                                           dönüştürmekle grubun olumlu yönde gelişimi sağlanır. Bütün bunlar doğaçla-
                                           malarla gerçekleşebilir. Öğrenci çalışmalarda kazandıklarını günlük yaşamına da
                                           taşımalıdır. Doğaçlamalarla kişisel dünyası ve bakış açısı genişleyen öğrencilerin
                                           dış dünya ile de ilişkileri gelişir.
                                           Bu çalışma, diğer çalışmalara oranla daha kapsamlı olduğu için etkinliğe iki ders
                                           saati ayırınız. Birinci hafta gruplar öykülerini kurgular, ikinci hafta kurgulanan
                                           öyküler doğaçlanır. Kurgusunu tamamlayan, hazır olan grup varsa doğaçlamala-
                                           ra birinci hafta başlanabilir.






                                  süre
               4. Etkinlik       40 dk.

                           1. Çalışma
                                            Hareketi Kim Başlattı?

                                              Öğrencilerinizden  çember  oluşturacak  şekilde  durmalarını  isteyiniz.
                                            Daha  sonra  içlerinden  gönüllü  olan  bir  öğrencinizi  ebe  olarak  belirleyi-
                                            niz. Oyunun kuralını öğrencilerinize “Bu oyunda ebe olan arkadaşınız bir
                                            süre dışarı çıkacak, bu arada sizler içinizden bir arkadaşınızı lider olarak
                                            seçeceksiniz. Liderin görevi, ebe olan arkadaşınız içeri girince ona belli et-


              54
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60