Page 54 - DRAMA ÖKK
P. 54
Bu çalışmada tüm öğrencilerinizin rol oyunlarına katılımı sağlanmalı ve her
oyunun sonunda çatışma unsuru çözülüp bir final oluşturulabilmelidir. Zaman
ve mekândan yola çıkılarak yapılan alıştırmalar sonrası her planlı rol oyununda
(Doğaçlamada da bu önemlidir.) öğrenciler düşünülen kurgunun (Başlangıçta
öykü demiştik yavaş yavaş kurguya geçiyoruz.) içerisinde “Öykü hangi zaman di-
liminde gerçekleşiyor, nerede olunmalı, kahramanın engeli (çatışma) nedir?...’’
sorularını cevaplayarak hazırlanmalıdırlar. Oyun yöneticisi olarak siz öğretmen-
lerin görevi de bunların hayata geçirilip geçirilmediğini yani anlaşılıp anlaşıl-
madığını kontrol etmeli ve uygun bir dille olmayanı bir daha düşünebilecekleri
konusunda öğrencilere tekrar fırsat verip yardımcı olmalısınız. Bu çalışma diğer
çalışmalara oranla daha kapsamlı olduğu için etkinliğe iki ders saati ayırınız.
Birinci hafta gruplar öykülerini kurgular, ikinci hafta kurgulanan öyküler doğaç-
lanır. Kurgusunu tamamlayan, hazır olan grup varsa doğaçlamalara birinci hafta
başlanabilir.
süre
3. Etkinlik 80 dk.
1. Çalışma
Basın Toplantısı
Gruptan gönüllü bir öğrencinizi dışarı çıkarın. Diğer öğrencilerinize ya-
pılacak çalışmayı “Dışarı çıkan arkadaşınız ünlü bir kişi. Gazeteciler olarak
siz onun kim olduğunu aranızda belirleyeceksiniz. ‘Basın Toplantısı’na ka-
tılacak olan kişinin kimliğini belirleyip bir dosya kâğıdına bu ünlü kişinin
adını ve hangi olay sebebiyle basın toplantısı yapılacağını yazacaksınız.
Arkadaşınız içeri girdiğinde kendi kimliğinden habersiz olacak. Gazeteci-
ler olarak siz ünlü kişinin kimliğini net bir şekilde ortaya koymadan kişi ve
konu ile ilgili sorular soracaksınız. Arkadaşınızın kim olduğunu ve neden
burada olduğunu bulmasına yardım edeceksiniz.’’ diye açıklayınız. Daha
sonra dışarıdaki öğrencinizi içeri alınız ve aynı açıklamayı ona da yapı-
nız. Öğrencinizi “Tüm soruları dikkatle dinle, sorulara kaçmadan cevap ver,
kim olduğunu ve neden burada olduğunu en kısa zamanda bulmaya ça-
lış.” diye uyarınız. Öğrencinizi bütün öğrencilerinizin görebileceği bir yere
oturtunuz. Sorulan sorular doğrudan olmasa da öğrencinin kimliğini, kim
olduğunu ve neden orada olduğunu bulmasına yardım edici nitelikte olma-
lıdır. Uygun sorular sorulmadığı zaman öğrencilerinizi uyarınız.
2. Çalışma
Sayı Oyunu
6
Öğrencilerinize mekân içinde ser-
GÖRSEL 41: Meryem ÜNSEL, tasarım best yürümeleri için komut veriniz. Sonra
5
“Sizlere şimdi sayılarla komutlar vereceğim.
Hangi sayıyı söylersem o kadar kişi bir ara-
2 4 7 ya gelecek. Örneğin; iki dediğimde sizler
ikili grup oluşturacaksınız. Oluşturulan ikili
grupların dışında kalan arkadaşınız oyun dışı
kalacaktır.” diye öğrencilerinize açıklama ya-
3
pınız ve oyunu başlatınız.
Burada oyun yöneticisi olarak size
düşen görev öğrencilerin beklemediği sayı-
ları söyleyip onları şaşırtmak olmalıdır. Bir
sonraki çalışmaya hazırlık için dışarıda kalan
öğrencileri de oyuna dâhil edip tüm sınıfın
beşli gruplar oluşturmasını sağlayacak ko-
mutu veriniz.
53