Page 54 - DRAMA ÖKK
P. 54

Bu  çalışmada  tüm  öğrencilerinizin  rol  oyunlarına  katılımı  sağlanmalı  ve  her
                                               oyunun sonunda çatışma unsuru çözülüp bir final oluşturulabilmelidir. Zaman
                                               ve mekândan yola çıkılarak yapılan alıştırmalar sonrası her planlı rol oyununda
                                               (Doğaçlamada da bu önemlidir.) öğrenciler düşünülen kurgunun (Başlangıçta
                                               öykü demiştik yavaş yavaş kurguya geçiyoruz.) içerisinde “Öykü hangi zaman di-
                                               liminde gerçekleşiyor, nerede olunmalı, kahramanın engeli (çatışma) nedir?...’’
                                               sorularını cevaplayarak hazırlanmalıdırlar. Oyun yöneticisi olarak siz öğretmen-
                                               lerin görevi de bunların hayata geçirilip geçirilmediğini yani anlaşılıp anlaşıl-
                                               madığını kontrol etmeli ve uygun bir dille olmayanı bir daha düşünebilecekleri
                                               konusunda öğrencilere tekrar fırsat verip yardımcı olmalısınız. Bu çalışma diğer
                                               çalışmalara oranla daha kapsamlı olduğu için etkinliğe iki ders saati ayırınız.
                                               Birinci hafta gruplar öykülerini kurgular, ikinci hafta kurgulanan öyküler doğaç-
                                               lanır. Kurgusunu tamamlayan, hazır olan grup varsa doğaçlamalara birinci hafta
                                               başlanabilir.



                                    süre
                 3. Etkinlik       80 dk.


                              1. Çalışma
                                              Basın Toplantısı

                                                 Gruptan gönüllü bir öğrencinizi dışarı çıkarın.  Diğer öğrencilerinize ya-
                                              pılacak çalışmayı “Dışarı çıkan arkadaşınız ünlü bir kişi. Gazeteciler olarak
                                              siz onun kim olduğunu aranızda belirleyeceksiniz. ‘Basın Toplantısı’na ka-
                                              tılacak olan kişinin kimliğini belirleyip bir dosya kâğıdına bu ünlü kişinin
                                              adını ve hangi olay sebebiyle basın toplantısı yapılacağını yazacaksınız.
                                              Arkadaşınız içeri girdiğinde kendi kimliğinden habersiz olacak. Gazeteci-
                                              ler olarak siz ünlü kişinin kimliğini net bir şekilde ortaya koymadan kişi ve
                                              konu ile ilgili sorular soracaksınız. Arkadaşınızın kim olduğunu ve neden
                                              burada olduğunu bulmasına yardım edeceksiniz.’’ diye açıklayınız. Daha
                                              sonra dışarıdaki öğrencinizi içeri alınız  ve aynı açıklamayı  ona da yapı-
                                              nız. Öğrencinizi “Tüm soruları dikkatle dinle, sorulara kaçmadan cevap ver,
                                              kim olduğunu ve neden burada olduğunu en kısa zamanda bulmaya ça-
                                              lış.” diye uyarınız. Öğrencinizi bütün öğrencilerinizin görebileceği bir yere
                                              oturtunuz.  Sorulan sorular doğrudan olmasa da öğrencinin kimliğini, kim
                                              olduğunu ve neden orada olduğunu bulmasına yardım edici nitelikte olma-
                                              lıdır. Uygun sorular sorulmadığı zaman öğrencilerinizi uyarınız.

                              2. Çalışma
                                              Sayı Oyunu
                                                 6
                                                                                Öğrencilerinize  mekân  içinde  ser-
            GÖRSEL 41: Meryem ÜNSEL, tasarım                              best  yürümeleri  için  komut  veriniz.  Sonra
                                 5
                                                                        “Sizlere şimdi sayılarla komutlar vereceğim.
                                                                        Hangi sayıyı söylersem o kadar kişi bir ara-
                      2             4 7                                 ya  gelecek.  Örneğin;  iki  dediğimde  sizler

                                                                        ikili  grup  oluşturacaksınız.  Oluşturulan  ikili
                                                                        grupların dışında kalan arkadaşınız oyun dışı
                                                                        kalacaktır.” diye öğrencilerinize açıklama ya-
                          3
                                                                        pınız ve oyunu başlatınız.
                                                                                Burada  oyun  yöneticisi  olarak  size

                                                                        düşen görev öğrencilerin beklemediği sayı-
                                                                        ları  söyleyip  onları  şaşırtmak  olmalıdır.  Bir
                                                                        sonraki çalışmaya hazırlık için dışarıda kalan
                                                                        öğrencileri de oyuna dâhil edip tüm sınıfın
                                                                        beşli  gruplar  oluşturmasını  sağlayacak  ko-
                                                                        mutu veriniz.


                                                                                                            53
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59