Page 56 - DRAMA ÖKK
P. 56
meden bir hareket başlatmak daha sonra da
yeni hareketlerle oyuna devam etmektir. Siz-
ler de liderin yaptığı hareketi, liderin kim ol-
duğunu ebe anlamayacak şekilde göz ucuyla
takip ederek yapacaksınız.
Ebe, lideri tahmin edince oyunu durdura-
rak tahminini söyler. Tahmini doğruysa alkış-
la ödüllendirilir. Tahmini yanlış ise hep bera-
ber ebeye bir ceza verilir.” diyerek açıklayınız.
Oyunu ebeyi dışarı çıkartıp öğrencileriniz-
le bir lider seçerek başlatınız.
GÖRSEL 43: Shutterstock, karışık teknik
2. Çalışma
Burası Neresi?
Bu çalışmaya başlamadan önce, altı farklı mekân belirleyerek bunları ayrı ayrı
kâğıtlara yazıp oluşturacağınız gruplara veriniz.
Öğrencilerinize mekânda serbest olarak yürümelerini söyleyiniz. “Dur!”
komutuyla onların durmasını sağlayınız. Duran öğrencilerinizden altışar
GÖRSEL 44: Eser AFACAN, litografi tekniği kişilik gruplar oluşturunuz. Her gruba önce-
den hazırlamış olduğunuz mekân bildiren
kâğıtları veriniz. Mekânlarını diğer gruplara
belli etmemeleri için grupları uyarınız. Öğren-
cilere çalışmayı “Sizlere bildirilen mekânları
sadece bedeninizi kullanarak konuşma, ses
ve efekt olmadan doğaçlayacaksınız. Doğaç-
lama öncesi size verilen sürede ‘Mekânda
hangi nesneler var? Bunlar hangi amaçla,
nasıl kullanılıyor? Mekânda başka neler var?’
gibi sorularla mekânınızı daha iyi tanımak
için detaylandırınız. Burada yapacağınız bü-
tün hareketler (beden, jest, mimik) mekânı
anlatmaya yönelik olmalıdır. Mekânda bu-
lunan nesneleri, gerçekleşen olayları bedeni-
nizle doğaçlayarak bize anlatacaksınız. Diğer
gruplar da tahminde bulunarak bu mekânı
bulmaya çalışacak.” diyerek açıklayınız. Öğ-
rencilerinize planlama yapmaları, konuşup
tartışmaları için yeterli süre veriniz. Hazır
olan ilk grupla doğaçlamaları başlatınız.
Öğrencilerinizden aynı çalışmayı farklı
mekânlarla sadece ses ve efektlerle, konuş-
ma olmadan beden dilini kullanmadan kur-
gulayıp doğaçlamalarını da isteyebilirsiniz.
Mekâna dayalı alıştırmalarda seslerle ve bedenle mekânın anlatılması öğrenci-
lerin yaratıcılıklarını, hayal güçlerini geliştirir. Seslerle mekânı anlatmak seslerle
öykü kurgulama ve oynamaya kadar geliştirilebilir.
55