Page 56 - DRAMA ÖKK
P. 56

meden bir hareket başlatmak daha sonra da
                                                                        yeni hareketlerle oyuna devam etmektir. Siz-
                                                                        ler de liderin yaptığı hareketi, liderin kim ol-
                                                                        duğunu ebe anlamayacak şekilde göz ucuyla
                                                                        takip ederek yapacaksınız.
                                                                           Ebe, lideri tahmin edince oyunu durdura-
                                                                        rak tahminini söyler. Tahmini doğruysa alkış-
                                                                        la ödüllendirilir. Tahmini yanlış ise hep bera-
                                                                        ber ebeye bir ceza verilir.” diyerek açıklayınız.
                                                                           Oyunu ebeyi dışarı çıkartıp öğrencileriniz-
                                                                        le bir lider seçerek başlatınız.





            GÖRSEL 43:  Shutterstock, karışık teknik


                              2. Çalışma
                                              Burası Neresi?

                                              Bu çalışmaya başlamadan önce, altı farklı mekân belirleyerek bunları ayrı ayrı
                                              kâğıtlara yazıp oluşturacağınız gruplara veriniz.


                                                 Öğrencilerinize mekânda serbest olarak yürümelerini söyleyiniz. “Dur!”
                                              komutuyla  onların  durmasını  sağlayınız.  Duran  öğrencilerinizden  altışar
            GÖRSEL 44: Eser AFACAN, litografi tekniği                   kişilik gruplar oluşturunuz. Her gruba önce-
                                                                        den  hazırlamış  olduğunuz  mekân  bildiren
                                                                        kâğıtları veriniz. Mekânlarını diğer gruplara
                                                                        belli etmemeleri için grupları uyarınız.  Öğren-
                                                                        cilere çalışmayı “Sizlere bildirilen mekânları
                                                                        sadece  bedeninizi  kullanarak  konuşma,  ses
                                                                        ve efekt olmadan doğaçlayacaksınız. Doğaç-
                                                                        lama  öncesi  size  verilen  sürede  ‘Mekânda
                                                                        hangi  nesneler  var?  Bunlar  hangi  amaçla,
                                                                        nasıl kullanılıyor? Mekânda başka neler var?’
                                                                        gibi  sorularla  mekânınızı  daha  iyi  tanımak
                                                                        için detaylandırınız. Burada yapacağınız bü-
                                                                        tün  hareketler  (beden,  jest,  mimik)  mekânı
                                                                        anlatmaya yönelik olmalıdır.  Mekânda bu-
                                                                        lunan nesneleri, gerçekleşen olayları bedeni-
                                                                        nizle doğaçlayarak bize anlatacaksınız. Diğer
                                                                        gruplar  da  tahminde  bulunarak  bu  mekânı
                                                                        bulmaya çalışacak.” diyerek açıklayınız.  Öğ-
                                                                        rencilerinize  planlama  yapmaları,  konuşup
                                                                        tartışmaları  için  yeterli  süre  veriniz.  Hazır
                                                                        olan ilk grupla doğaçlamaları başlatınız.
                                                                            Öğrencilerinizden  aynı  çalışmayı  farklı
                                                                        mekânlarla sadece ses ve efektlerle, konuş-
                                                                        ma olmadan beden dilini kullanmadan kur-
                                                                        gulayıp doğaçlamalarını da isteyebilirsiniz.





                                              Mekâna dayalı alıştırmalarda seslerle ve bedenle mekânın anlatılması öğrenci-
                                              lerin yaratıcılıklarını, hayal güçlerini geliştirir. Seslerle mekânı anlatmak seslerle
                                              öykü kurgulama ve oynamaya kadar geliştirilebilir.


                                                                                                            55
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61