Page 53 - DRAMA ÖKK
P. 53

süre
              2. Etkinlik        80 dk.

                           1. Çalışma
                                            Eski Minder
                                              Öğrencilerinizden bir çember oluşturmalarını isteyiniz. Aralarından bir
                                            gönüllü öğrenciyi ebe olarak seçiniz. Daha sonra öğrencilerinize oyunun
                                            kuralını anlatınız. “Ebe olan arkadaşınız çemberin ortasında yere çömelip
                                            yüzünü elleriyle kapatacaktır. Sizler ebenin etrafında dönüp oyunun teker-
                                            lemesini söyleyeceksiniz.
                                           Eski minder, eski minder yüzünü göster.
               Sevgili öğretmenim, bu oyunu ye-
                                           Yüzünü göstermezsen, bana bir poz ver.
           terli gördüğünüz sürede farklı ebelerle   Güzellik mi? Çirkinlik mi?
           oynatabilirsiniz.               Havuz başında, heykellik mi? Mankenlik mi?

                                              Tekerleme bittikten sonra ebe olan arkadaşınız başını kaldırmadan söy-
                                            lenen durumlardan bir tanesini (güzellik, çirkinlik, havuz başında heykellik
                                            veya mankenlik) seçer. Sizler ebenin söylediği durumu  en iyi pozda do-
                                            narak canlandırmaya çalışacaksınız. Verilen duruma uygun canlandırma
                                            yapmayan,  donmayan,  gülen,  kıpırdayanlar  vb.  oyun  dışı  bırakılacaktır.
                                            Ebe gözlerini açıp ayağa kalkar, verdiği durumu en güzel canlandıranı se-
                                            çer. Seçilen arkadaşınız yeni ebe olur.’’ diyerek oyunu başlatınız.


                           2. Çalışma
                                            Yeni Dünya

                                                   Öğrencilerinize “‘Bir Zamanlar’ çalışmasında oluşturulan gruplar-
                                            dan, her gruptan bir kişi olacak şekilde altı yeni grup meydana getiriniz.”
                                            diyerek grupların belirlenmesini sağlayınız. Oluşturulan yeni gruplara “Siz-
                                            ler MS 3 000 yılında ‘Yeni Dünya’ adlı yeni bir gezegende, ileri bir uygarlıkta
                                            yaşamınızı bir arada devam ettireceksiniz.” diyerek zaman ve mekân yöner-
                                            genizi veriniz. Öğrencilerinize “Size verilen zaman ve mekân yönergelerini
                                            kullanarak oradaki yaşantınıza dair bir öykü kurgulayınız. Kurgulayacağı-
                                            nız öykünün serim (giriş) bölümünü dikkatli oluşturunuz. Çünkü çatışma
                                            unsuru kendini serim bölü-
                                            münde belli eder. Bu unsur        GÖRSEL 40: Shutterstock, yağlı boya tekniği
                                            sizin  kurgunuzun  ne  denli
                                            başarılı  olacağını  gösterir.
                                            Hepiniz daha önce oynadı-
                                            ğınız dönemlerin ve üstlen-
                                            diğiniz rollerin özelliklerini
                                            yeni kurguladığınız öyküye
                                            aynen   yansıtacaksınız.’’
                                            diye  gerekli  yönlendirme-
                                            leri  ve  uyarıları  yaptıktan
                                            sonra  gruplara  hazırlan-
                                            maları ve prova yapmaları
                                            için  zaman  veriniz.    Grup
                                            öyküsünü  doğaçlamadan
                                            önce diğer öğrenciler, gru-
                                            bun  oyununu  çok  dikkatle
                                            izlemeleri ve öyküdeki ça-
                                            tışma unsurunu doğru tes-
                                            pit  etmeye  çalışmaları  için
                                            uyarılmalıdır.


              52
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58