Page 53 - DRAMA ÖKK
P. 53
süre
2. Etkinlik 80 dk.
1. Çalışma
Eski Minder
Öğrencilerinizden bir çember oluşturmalarını isteyiniz. Aralarından bir
gönüllü öğrenciyi ebe olarak seçiniz. Daha sonra öğrencilerinize oyunun
kuralını anlatınız. “Ebe olan arkadaşınız çemberin ortasında yere çömelip
yüzünü elleriyle kapatacaktır. Sizler ebenin etrafında dönüp oyunun teker-
lemesini söyleyeceksiniz.
Eski minder, eski minder yüzünü göster.
Sevgili öğretmenim, bu oyunu ye-
Yüzünü göstermezsen, bana bir poz ver.
terli gördüğünüz sürede farklı ebelerle Güzellik mi? Çirkinlik mi?
oynatabilirsiniz. Havuz başında, heykellik mi? Mankenlik mi?
Tekerleme bittikten sonra ebe olan arkadaşınız başını kaldırmadan söy-
lenen durumlardan bir tanesini (güzellik, çirkinlik, havuz başında heykellik
veya mankenlik) seçer. Sizler ebenin söylediği durumu en iyi pozda do-
narak canlandırmaya çalışacaksınız. Verilen duruma uygun canlandırma
yapmayan, donmayan, gülen, kıpırdayanlar vb. oyun dışı bırakılacaktır.
Ebe gözlerini açıp ayağa kalkar, verdiği durumu en güzel canlandıranı se-
çer. Seçilen arkadaşınız yeni ebe olur.’’ diyerek oyunu başlatınız.
2. Çalışma
Yeni Dünya
Öğrencilerinize “‘Bir Zamanlar’ çalışmasında oluşturulan gruplar-
dan, her gruptan bir kişi olacak şekilde altı yeni grup meydana getiriniz.”
diyerek grupların belirlenmesini sağlayınız. Oluşturulan yeni gruplara “Siz-
ler MS 3 000 yılında ‘Yeni Dünya’ adlı yeni bir gezegende, ileri bir uygarlıkta
yaşamınızı bir arada devam ettireceksiniz.” diyerek zaman ve mekân yöner-
genizi veriniz. Öğrencilerinize “Size verilen zaman ve mekân yönergelerini
kullanarak oradaki yaşantınıza dair bir öykü kurgulayınız. Kurgulayacağı-
nız öykünün serim (giriş) bölümünü dikkatli oluşturunuz. Çünkü çatışma
unsuru kendini serim bölü-
münde belli eder. Bu unsur GÖRSEL 40: Shutterstock, yağlı boya tekniği
sizin kurgunuzun ne denli
başarılı olacağını gösterir.
Hepiniz daha önce oynadı-
ğınız dönemlerin ve üstlen-
diğiniz rollerin özelliklerini
yeni kurguladığınız öyküye
aynen yansıtacaksınız.’’
diye gerekli yönlendirme-
leri ve uyarıları yaptıktan
sonra gruplara hazırlan-
maları ve prova yapmaları
için zaman veriniz. Grup
öyküsünü doğaçlamadan
önce diğer öğrenciler, gru-
bun oyununu çok dikkatle
izlemeleri ve öyküdeki ça-
tışma unsurunu doğru tes-
pit etmeye çalışmaları için
uyarılmalıdır.
52