Page 49 - DRAMA ÖKK
P. 49
2. Çalışma
Ben Kimim?
Bu çalışmayı gerçekleştirmeden önce küçük kâğıtlara tanınmış kişilerin isimle-
rini yazmalı ya da fotoğraflarını hazırlamalısınız. Burada seçeceğiniz kişiler belli
bir dönemin tanınmış (sanatçı, bilim adamı, politikacı...) kişileri olmalıdır.
Öğrencilerinizden yüzleri dışa dönük bir çember oluşturmalarını isteyi-
niz. Çemberin içine geçip daha önceden hazırlamış olduğunuz kâğıtları ya
da fotoğrafları sırayla öğrencilerinizin sırtına yapıştırınız ya da iğneleyiniz.
Daha sonra öğrencilerinizden çemberin içine doğru dönmelerini isteyiniz.
Öğrencilerinize oyunun kuralını “Şu anda hepinizin sırtında belirli bir dö-
neme damgasını vurmuş insanların isim ya da fotoğrafları yer almaktadır.
Sizler arkadaşlarınıza öyle sorular soracaksınız ki aldığınız cevaplarla bu
kişilerin kim olduğunu bulmaya çalışacaksınız. Soracağınız soruların ce-
vapları evet ya da hayır niteliğinde olmalıdır. Her sorunuzu farklı bir arka-
daşınıza sorunuz. Aldığınız cevaplarla kim olduğunuzu bulmaya çalışınız.
Hepinizin istediği kadar soru sorma, kim olduğunu söylemek için ise yal-
nızca bir tahmin hakkınız var. Tahmin hakkını kullanıp kim olduğunu ilk bu-
lanlar oyunu kazanır. Tahmini yanlış olan öğrenciler oyunu kaybeder. Tüm
tahminler açıklandıktan sonra kazanan öğrenciler kaybeden öğrencilere
onları rencide etmeyecek şekilde cezalar verir.’’ diye açıklayınız. Öğrenci-
lerinize mekânda serbest yürümelerini söyleyerek oyunu başlatınız.
GÖRSEL 34: Mustafa Kemal ATATÜRK GÖRSEL 35: GÖRSEL 36: GÖRSEL 37: GÖRSEL 38:
Alberet EINSTEIN Fatih Sultan Mehmet Henri MATISSE Halide Edip ADIVAR
3. Çalışma
Bir Zamanlar
Dramada esas olan oyunculuk; iyi oyun sergilemek değil, öğrencinin kendisini
özgürce ifade etmesine, yaratıcılığını sergilemesine, klişelerden kurtulmasına
fırsat vermektir. Grupların çalışmalarını iyi-kötü, doğru-yanlış gibi yorumlarla
değerlendirmeden yapıcı bir şekilde yönlendirmelisiniz. Doğaçlamada doğru-
yanlış yoktur; etkili, ikna edici, inandırıcı olan ya da olmayan vardır. Doğaçlama-
da dramatik olanı ortaya koyabilmek, çatışma unsurunu sağlayabilmek önem-
lidir.
Öğrencilerinizi beşer kişilik altı gruba ayırınız. Her gruba tarihten belli
başlı çağları veriniz. Taş Devri, Maden Devri, İlk Çağ, Orta Çağ, Yeni Çağ,
Yakın Çağ gibi zaman dilimlerini örnek olarak verebilirsiniz. Bu çağların
genel özelliklerini, o zaman diliminde yaşanan önemli gelişmelere ait ge-
nel bilgilerin yer aldığı kâğıtları gruplara kura usulüyle çektiriniz. Öğren-
48