Page 46 - DRAMA ÖKK
P. 46

Bu ünitede öğrenciler zaman, mekân ve konudan hare-
            ketle öykü kurgular ve oynarlar. Rol oyunları doğaçlamanın
            bir alt basamağıdır. Rol oyunları ile öğrenciler kendilerini
            başkalarının yerine koyar.




                                                                   3. Öğrenciler bu kazanımda zaman, mekân ve konu-
                                                                ya göre kurgu yapar ve doğaçlar. Olay örgüsünün baş-
             ÖĞRENCİYE YÖNELİK HEDEFLERİNİZ                     layıp  gelişmesi  ve  şekillenmesi  için  öğrencilere  birinci

                                                                dereceden görev düşmektedir. Konunun gerçekleşmesi
               Sevgili öğretmenimiz, öğrencilerinizde ulaş-
            manız gereken hedefler şunlardır:                   veya vurgulanmasında yükümlü onlardır. Öğrenciler ça-
                                                                tışma unsurunu, olayı, olayın geçtiği zaman ve mekânı,
                                                                rolünü düşünerek kurgulama yapar ve doğaçlar.
               1.  Öğrencileriniz  verilen  zaman  yönergelerine  göre
            kurgulama yapar ve doğaçlar. Öğrenciler bize gördüğü,   4.  Öğrencileriniz  bu  kazanımda  rol  oynayarak  ken-
            duyduğu ve bildiği olayları                                                  dilerini başkalarının yerine
            aktarır.                                                                     koyar.  Öğrenciler  doğaç-
               Doğaçlama ve rol oyun-
            ları,  öğrencilerinize  yaşa-                                                lama  sayesinde  başkala-
                                                                                         rının kimliğine bürünerek
            dıkları  anı  anlatma  ya  da                                                onların  nasıl  hissettiğini,
            nakletme  fırsatını  sunar.                                                  düşündüğünü,  tavrını  vb.
            Zaman  yönergesine  göre                                                     yaşama  fırsatı  elde  eder.
            kurgulama  yaparken  öğ-                                                     Öğrenciler; değişik karak-
            rencileriniz oynayacağı rolü                                                 terler  sergilerken  fark-
            düşünür, planlar ve oynar.                                                   lı  durumlarla  yüz  yüze
            Öğrenciler,  içinde  bulun-                                                  gelme,  çatışma  yaşama,
            dukları durumda nasıl dav-                                                   kızgınlık  duyma,  problem
            ranacaklarını  kavrar.  Bu                                                   çözme  gibi  deneyimlerle
            doğaçlamalar  öğrencilerin                                                   duygusal kontrolü de öğ-
            daha fazla gözlem yaparak             GÖRSEL 30: Shutterstock, illüstrasyon  renirler.
            yaşadıkları dünyayı tanımalarına, soyut bir kavramı so-  Hayata dair olasılıkları deneme imkânı bulan birey-
            mutlaştırmalarına  yardım eder.
                                                                ler çeşitli rollerle başka insanların duygularını fark eder,
                                                                onlarla empati kurar. Bireyler canlandırdığı karakterler
               2. Öğrencileriniz verilen zaman ve mekân yönerge-
            lerine  göre  kurgulama  yapar  ve  doğaçlar.  Doğaçlama   sayesinde kendini daha rahat ifade edebilir.
                                                                   Bireylerin farklı rolleri oynaması onların gerçek ya-
            bir  yaratıcılık  sürecidir.  Yaratıcılık  ise  kişinin  biyolojik,   şama sınıf ortamında hazırlanmaları için fırsat yaratır.
            coğrafik, sosyolojik, kültürel, psikolojik vs. pek çok konu-  Empati  kurma  bireyde  anlayış  ve  duyarlılığı  geliştirir.
            daki yaşam birikimlerinden oluşan bir bütünün içinden,   Birey drama etkinliklerinde doğaçlamalar ve rol oyunları
            zamana  ve  yere  göre,  ihtiyaca  göre  yapılanan  bir  bü-  ile farklı karakterlerle empati kurma becerisini geliştirir.
            tündür. Kişinin ihtiyaçları algıda seçiciliği ve bakış açısını   Bu da sosyal duyarlılığın artmasını sağlar.
            etkiler.




                                                                                                            45
                                                                                                             45
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51