Page 46 - DRAMA ÖKK
P. 46
Bu ünitede öğrenciler zaman, mekân ve konudan hare-
ketle öykü kurgular ve oynarlar. Rol oyunları doğaçlamanın
bir alt basamağıdır. Rol oyunları ile öğrenciler kendilerini
başkalarının yerine koyar.
3. Öğrenciler bu kazanımda zaman, mekân ve konu-
ya göre kurgu yapar ve doğaçlar. Olay örgüsünün baş-
ÖĞRENCİYE YÖNELİK HEDEFLERİNİZ layıp gelişmesi ve şekillenmesi için öğrencilere birinci
dereceden görev düşmektedir. Konunun gerçekleşmesi
Sevgili öğretmenimiz, öğrencilerinizde ulaş-
manız gereken hedefler şunlardır: veya vurgulanmasında yükümlü onlardır. Öğrenciler ça-
tışma unsurunu, olayı, olayın geçtiği zaman ve mekânı,
rolünü düşünerek kurgulama yapar ve doğaçlar.
1. Öğrencileriniz verilen zaman yönergelerine göre
kurgulama yapar ve doğaçlar. Öğrenciler bize gördüğü, 4. Öğrencileriniz bu kazanımda rol oynayarak ken-
duyduğu ve bildiği olayları dilerini başkalarının yerine
aktarır. koyar. Öğrenciler doğaç-
Doğaçlama ve rol oyun-
ları, öğrencilerinize yaşa- lama sayesinde başkala-
rının kimliğine bürünerek
dıkları anı anlatma ya da onların nasıl hissettiğini,
nakletme fırsatını sunar. düşündüğünü, tavrını vb.
Zaman yönergesine göre yaşama fırsatı elde eder.
kurgulama yaparken öğ- Öğrenciler; değişik karak-
rencileriniz oynayacağı rolü terler sergilerken fark-
düşünür, planlar ve oynar. lı durumlarla yüz yüze
Öğrenciler, içinde bulun- gelme, çatışma yaşama,
dukları durumda nasıl dav- kızgınlık duyma, problem
ranacaklarını kavrar. Bu çözme gibi deneyimlerle
doğaçlamalar öğrencilerin duygusal kontrolü de öğ-
daha fazla gözlem yaparak GÖRSEL 30: Shutterstock, illüstrasyon renirler.
yaşadıkları dünyayı tanımalarına, soyut bir kavramı so- Hayata dair olasılıkları deneme imkânı bulan birey-
mutlaştırmalarına yardım eder.
ler çeşitli rollerle başka insanların duygularını fark eder,
onlarla empati kurar. Bireyler canlandırdığı karakterler
2. Öğrencileriniz verilen zaman ve mekân yönerge-
lerine göre kurgulama yapar ve doğaçlar. Doğaçlama sayesinde kendini daha rahat ifade edebilir.
Bireylerin farklı rolleri oynaması onların gerçek ya-
bir yaratıcılık sürecidir. Yaratıcılık ise kişinin biyolojik, şama sınıf ortamında hazırlanmaları için fırsat yaratır.
coğrafik, sosyolojik, kültürel, psikolojik vs. pek çok konu- Empati kurma bireyde anlayış ve duyarlılığı geliştirir.
daki yaşam birikimlerinden oluşan bir bütünün içinden, Birey drama etkinliklerinde doğaçlamalar ve rol oyunları
zamana ve yere göre, ihtiyaca göre yapılanan bir bü- ile farklı karakterlerle empati kurma becerisini geliştirir.
tündür. Kişinin ihtiyaçları algıda seçiciliği ve bakış açısını Bu da sosyal duyarlılığın artmasını sağlar.
etkiler.
45
45