Page 42 - DRAMA ÖKK
P. 42

gardiyanlar da sizin  yer değiştirmenize izin vermeyecekler. Bunun için gar-
                                              diyanlar ellerini sizin omuzlarınıza değdirmeden ama her an kaçacakmış-
                                              sınız gibi sizi kollayarak tedbir alacaklar. Kaçmaya çalıştığınızı hissettikleri
                                              an ellerini omuzlarınıza bastırarak kaçmanıza engel olacaklar. Bu tutma
                                              aşaması  yalnızca  kaçmaya  çalıştığınız  anda  yapılacaktır.  Diğer  anlarda
                                              gardiyanların eli tutsakların omzuna temas etmeyecektir. Kaçtığınız anda
                                              yakalanırsanız rolleri değiştireceksiniz.” diyerek oyunu anlatınız. Öğrenci-
                                              leriniz hazır olunca “Oyun başladı!” komutuyla oyunu başlatınız.





                              2. Çalışma
                                              Açık Oturum




                                              “Açık  Oturum”  çalışmasında  öğrencilere  seçtikleri  rolleri  düşünmeleri,  kendi
                                              gruplarıyla birlikte diyalog çalışmaları yapmaları ve kendi aralarında konuşup
                                              karar vermeleri için yeterli süre vermelisiniz. Role hazırlık çalışmalarında öğren-
                                              cilerinizi gözlem yapması, yaptığı gözlemleri çalışmalarda kullanması için cesa-
                                              retlendirmelisiniz.


                                                 Öğrencilerinizden altışar kişilik beş grup oluşturunuz. Her grubun ken-
                                              di içinde bir konu belirlemesini söyleyiniz. Konuların güncel ve toplumsal
                                              olaylardan seçilmesi noktasında öğrencilerinizi uyarınız. Bu çalışmanın üç
                                              aşamadan oluşacağını söyleyiniz. İlk aşamada  gruplardan bir açık oturum
                                              ortamı düzenlemelerini isteyiniz. Öğrencilerinize grupların oturum başka-
                                              nı, iki uzman konuk, iki ünlü konuk ve halktan bir  kişiden oluşacağını söy-
                                              leyiniz. Grup içindeki rol dağılımını kendi aralarında konuşarak belirleme-
                                              lerini isteyiniz. Diğer öğrencilerin de açık oturumun izleyicisi olacaklarını
                                              ve telefon bağlantısı ya da doğrudan sorularla açık oturuma katılabilecek-
                                              lerini söyleyiniz. İkinci aşamada açık oturuma “Cıbırca” diliyle devam ede-
                                              ceklerini belirtiniz. Cıbırca dili; havlama, cikleme gibi hayvan seslerinden,
                                              anlamsız hece tekrarlarından oluşan bir dildir. Çalışmanın üçüncü aşama-
                                              sında ise  grup üyelerinin  Cıbırca diliyle anlattıklarını gönüllü öğrenciler
                                              diğer izleyicilere tercüme ederler.
                                                 Bu çalışma tüm gruplar tarafından aynı sistematikle devam ettirilecek-
                                              tir.
            GÖRSEL 28: Hasan pekmezci, serigrafi tekniği































                                                                                                            41
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47