Page 39 - DRAMA ÖKK
P. 39
2. Çalışma
Aramızdaki Sorun
Çatışma karşıt güçlerin ve duyguların karşı karşıya gelmesiyle oluşur. Her kurgu-
da çözülmesi gereken bir sorun olmalıdır ve bu sorun iyi ya da kötü, olumlu ya
da olumsuz çözüme ulaşmalıdır. Öğrencilerinizin diyalog içindeki çatışmayı fark
etmeleri için diyaloğu oluşturacak kişiler arasındaki çatışma unsurunun-soru-
nun net olmasına dikkat etmelisiniz.
Öğrencilerinizden U şeklinde durmalarını isteyiniz. Sıra başlarında du-
ran ilk iki öğrenciden başlamak üzere öğrencilerinizi eşleştiriniz. Önceden
hazırladığınız içinde diyalog oluşturacak kişilerin ve çatışma unsurlarının
yer aldığı çalışma kâğıtlarından her gruptan bir öğrenciye kura usulü çekti-
riniz. Bu ögeleri kullanarak bir diyalog kurgusu oluşturmalarını söyleyiniz.
Diyaloğu kurgulamaları için gruplara yeterli süre veriniz. Grupların tama-
mı hazır olunca kurgularını diğer grupların karşısında sırayla doğaçlama-
larını isteyiniz.
Çatışma unsurunu tam anlamıyla gerçekleştiremeyen gruplara çatışma unsuru-
nu hatırlatabilirsiniz. Öğrencilerinizin rol oyunlarını “iyi-kötü”, “başarılı-başarı-
sız”... yorumlar yaparak yargılamayınız. Kurgusunu yeniden doğaçlamak isteyen
öğrencilerinize imkân tanıyınız.
I. OYUN KİŞİSİ II. OYUN KİŞİSİ ÇATIŞMA/ ENGEL
Hasta Doktor Yanlış teşhis
Sürücü Trafik polisi Hızlı araç kullanma
Öğretmen Öğrenci Derse geç kalma
İşçi Patron Maaşa zam yapılmaması
Müşteri Veznedar Eksik para ödenmesi
Anne Çocuk Bilgisayarda oyun oynama
Taksi şoförü Yolcu Yanlış adrese götürme
İ
Ev sahibi Kiracı Evden çıkartılma
Apartman yöneticisi Apartman sakini Gürültü yapma
Kasiyer Müşteri Ürün iadesinin kabul edilmemesi
Eczacı Eczacı kalfası Yanlış ilaç verme
Kuaför Müşteri Beğenilmeyen saç kesimi
Hasta bakıcı Doktor Hijyen kurallarına uymama
Takım kaptanı Oyuncu Bireysel davranma
Garson Müşteri Yemeğin gelmemesi
38 GÖRSEL 24: Pablo PICASSO, yağlı boya tekniği