Page 34 - DRAMA ÖKK
P. 34
Bu ünitede öğrenciler diyalog oyun ve alıştırmaları ile 3. Öğrencileriniz diyalog içerisindeki çatışmayı fark
ikili iletişimde kendilerini ifade eder. Statü alıştırmaları ile eder ve çözümler. Çatışmanın karşıt güçlerin ve duygu-
ların karşı karşıya gelmesiyle oluştuğunu anlar. Yaptı-
farklı sosyal rollerin dil ve tavrını kullanır. Diyalog içerisin- ğı her kurguda çözülmesi gereken bir sorun olmasının
deki çatışmayı fark eder ve çözümler. Grup çalışmaları ile önemini fark eder. Kurguda yer alan sorunu (iyi ya da
farklı bakış açılarını öğrenir. kötü, olumlu ya da olumsuz) çözmeye yönelik diyalog-
lar kurar. Çatışma sürecinde öğrenciler diyalog yapısını,
kurguyu düşünür, algılar, yorumlar günlük hayatta kar-
şılaşılan sorun, olay ya da olgularla nasıl baş edeceğini
ÖĞRENCİYE YÖNELİK HEDEFLERİNİZ çözümler.
Sevgili öğretmenimiz, bu ünitede öğrencile- Öğrenciler karşılaşılan problemleri yeni bir bakış açı-
rinizde ulaşmanız gereken hedefler şunlardır: sıyla inceler, içinde yaşadığı dünyayı daha somut gör-
meye başlar. Soyut kavramları ya da yaşantıları somut-
1. Öğrencileriniz ikili ile- laştırır.
tişimde kendini ifade eder,
başkalarıyla daha rahat ile- 4. Öğrenciler drama süre-
tişim kurma becerileri geliş- cinde farklı olay ve olgularla il-
tirir. Doğal olarak dinleme, gili deneyim kazanır. Farklı ba-
konuşma ve anlama bece- kış açılarını öğrenmekten zevk
rileri bu doğrultuda gelişir. alır. Bu da bireyin yaşamı çok
Öğrenciler diyalog alıştırma- yönlü algılamasını sağlar. Bakış
larıyla ikili iletişimde bilişsel, açısını geliştirir, iletişimini güç-
duyuşsal olarak bedenle ve lendirir. Sosyal farkındalığının
sözle kendisini doğru ifade artmasına ve problem çözme
eder. yeteneğinin gelişmesine yar-
dımcı olur. Olaylara farklı ba-
2. Drama sürecinde fark- kış açılarıyla yaklaşmak ve
lı sosyal rollerin dil ve tavrı- “resmin dışına çıkarak” dü-
nı kullanır. Öğrenciler farklı şünmek öğrencinin bireysel-
sosyal rol ve statülere ait dil leşmesini sağlar.
biçimlerini diyaloglarda kul-
lanabilme becerisini kazanır. 5. Drama ile bireyler
Günlük hayatta yaptığı göz- kendi fikir-önerilerinin grup
lemleri hayata geçirir. Prob- tarafından kabul edildiğini
lemlerle başa çıkma yete- ve kullanıldığını görürler. Öğ-
neklerini geliştirir. Problem renciler iş birliği yaparak bir
çözme becerisi öğrencilerin GÖRSEL 18: Isabelle PLANTE, yağlı boya tekniği şeyler üretme pratiği yaptık-
mantık yürütme ve anlama becerisini geliştirir. “Benim larında, kendi eylemlerinin
canlandıracağım karakter böyle bir durumda nasıl tepki başka insanları etkilemesi fikrine de alışırlar. Grup içeri-
verirdi? Ne söylerdi?” sorularını düşünürken bile prob- sinde yeni fikirler ortaya koyacaklarını ve onları nasıl su-
lem çözmeye teşvik edilir. Öğrenci yaşamın farklı yönle- nacaklarını, grup çalışmasına nasıl katkı sağlayacaklarını
rine odaklanır. öğrenirler.
33
33