Page 34 - DRAMA ÖKK
P. 34

Bu ünitede öğrenciler diyalog oyun ve alıştırmaları ile   3.  Öğrencileriniz  diyalog  içerisindeki  çatışmayı  fark

            ikili iletişimde kendilerini ifade eder. Statü alıştırmaları ile   eder ve çözümler. Çatışmanın karşıt güçlerin ve duygu-
                                                                ların karşı karşıya gelmesiyle oluştuğunu anlar. Yaptı-
            farklı sosyal rollerin dil ve tavrını kullanır. Diyalog içerisin-  ğı her kurguda çözülmesi gereken bir sorun olmasının
            deki çatışmayı fark eder ve çözümler. Grup çalışmaları ile   önemini fark eder. Kurguda yer alan sorunu (iyi ya da
            farklı bakış açılarını öğrenir.                     kötü, olumlu ya da olumsuz) çözmeye yönelik diyalog-
                                                                lar kurar. Çatışma sürecinde öğrenciler diyalog yapısını,
                                                                kurguyu düşünür, algılar, yorumlar günlük hayatta kar-
                                                                şılaşılan sorun, olay ya da olgularla nasıl baş edeceğini
             ÖĞRENCİYE YÖNELİK HEDEFLERİNİZ                     çözümler.
               Sevgili öğretmenimiz, bu ünitede öğrencile-         Öğrenciler karşılaşılan problemleri yeni bir bakış açı-
            rinizde ulaşmanız gereken hedefler şunlardır:       sıyla inceler, içinde yaşadığı dünyayı daha somut gör-
                                                                meye başlar. Soyut kavramları ya da yaşantıları somut-
               1.  Öğrencileriniz  ikili  ile-                                         laştırır.
            tişimde  kendini  ifade  eder,
            başkalarıyla  daha  rahat  ile-                                               4. Öğrenciler drama süre-
            tişim kurma becerileri geliş-                                              cinde farklı olay ve olgularla il-
            tirir.  Doğal  olarak  dinleme,                                            gili deneyim kazanır. Farklı ba-
            konuşma  ve  anlama  bece-                                                 kış açılarını öğrenmekten zevk
            rileri  bu  doğrultuda  gelişir.                                           alır. Bu da bireyin yaşamı çok
            Öğrenciler diyalog alıştırma-                                              yönlü algılamasını sağlar. Bakış
            larıyla ikili iletişimde bilişsel,                                         açısını geliştirir, iletişimini güç-
            duyuşsal  olarak  bedenle  ve                                              lendirir.  Sosyal  farkındalığının
            sözle  kendisini  doğru  ifade                                             artmasına ve problem çözme
            eder.                                                                      yeteneğinin  gelişmesine  yar-
                                                                                       dımcı olur. Olaylara farklı ba-
               2. Drama sürecinde fark-                                                kış  açılarıyla  yaklaşmak  ve
            lı sosyal rollerin dil ve tavrı-                                           “resmin  dışına  çıkarak”  dü-
            nı  kullanır.  Öğrenciler  farklı                                          şünmek öğrencinin bireysel-
            sosyal rol ve statülere ait dil                                            leşmesini sağlar.
            biçimlerini  diyaloglarda  kul-
            lanabilme becerisini kazanır.                                                 5.  Drama  ile  bireyler
            Günlük  hayatta  yaptığı  göz-                                             kendi  fikir-önerilerinin  grup
            lemleri hayata geçirir. Prob-                                              tarafından  kabul  edildiğini
            lemlerle  başa  çıkma  yete-                                               ve kullanıldığını görürler. Öğ-
            neklerini  geliştirir.  Problem                                            renciler  iş  birliği  yaparak  bir
            çözme  becerisi  öğrencilerin      GÖRSEL 18:  Isabelle PLANTE, yağlı boya tekniği  şeyler üretme pratiği yaptık-
            mantık yürütme ve anlama becerisini geliştirir. “Benim                     larında,  kendi  eylemlerinin
            canlandıracağım karakter böyle bir durumda nasıl tepki   başka insanları etkilemesi fikrine de alışırlar. Grup içeri-
            verirdi? Ne söylerdi?” sorularını düşünürken bile prob-  sinde yeni fikirler ortaya koyacaklarını ve onları nasıl su-
            lem çözmeye teşvik edilir. Öğrenci yaşamın farklı yönle-  nacaklarını, grup çalışmasına nasıl katkı sağlayacaklarını
            rine odaklanır.                                     öğrenirler.




                                                                                                            33
                                                                                                             33
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39