Page 37 - DRAMA ÖKK
P. 37
2. Çalışma
Röportaj
Öğrencilerinizi iki gruba ayırınız. Gruplardan iç içe iki çember oluştur-
malarını isteyiniz. Oluşturulan grupların ters istikamette ve çemberi boz-
madan yürümelerini söyleyiniz. Bu uyarıyı “İçteki grup sağa, dıştaki grup
sola doğru yürüsün.’’ diye de verebilirsiniz. Bu şekilde öğrencilerinize iki tur
attırınız. Daha sonra öğrencilerinize “Durun!’’ komutu veriniz. İç çember
Sevgili öğretmenim, süreniz ye- ve dış çemberdeki öğrencilerinizin yüz yüze bakmalarını ve eşleşmelerini
söyleyiniz. Eşleşmeler gerçekleştikten sonra yapacakları çalışmayı anlatı-
terli ise etkinliğin sonunda “Çaydanlık”
nız. Bu çalışmanın iki aşamalı bir çalışma olduğunu ve ilk aşamasında eş-
oyununu tekrar oynatabilirsiniz. lerden birinin spiker, diğerinin tanınmış bir kişi, ikinci aşamada da eşlerin
yer değiştirerek spiker olan öğrencinin tanınmış kişi diğer arkadaşının da
spiker olacağını söyleyiniz. Röportaj çalışmasında bütün eşlere diyaloğa
aynı anda başlamaları için “Başla!’’ komutunu veriniz. Bir süre sonra çalış-
mayı yeni bir komutla durdurup seçtiğiniz bir çifte sadece onların röportaja
devam etmelerini söyleyiniz. Bu sırada diğer öğrencilerinizden arkadaşla-
rının röportajını dinlemelerini isteyiniz. Sırayla bütün eşlerin röportajları nı
dinleyiniz ve çalışmanın ilk aşamasını tamamlayınız.
Birinci aşama tamamlanıp tüm diyaloglar dinlendikten sonra roller de-
ğiştirilerek ikinci aşamaya başlanır. Birinci aşamadaki uygulamalar tekrar-
lanarak çalışma tamamlanır.
İkili diyaloglarda kendini ifade edemeyen, grupla eş zamanlı çalışmalara uyum
sağlayamayan öğrencileriniz olabilir. Öncelikle bu öğrencilerinizi gözlemleyerek
kendisiyle ya da sınıfla ilgili bir sorunu olup olmadığını tespit etmeye çalışınız.
Bu tarz sorunlarla karşılaştığınızda 1. Ünite’de yer alan ya da sizin belirlediğiniz
grup dinamiği ve eş zamanlı oyunları tekrar oynatınız.
GÖRSEL 22: Isidor KAUFMANN, yağlı boya tekniği
36