Page 37 - DRAMA ÖKK
P. 37

2. Çalışma
                                            Röportaj

                                              Öğrencilerinizi iki gruba ayırınız. Gruplardan iç içe iki çember oluştur-
                                            malarını isteyiniz. Oluşturulan grupların ters istikamette ve çemberi boz-
                                            madan yürümelerini söyleyiniz. Bu uyarıyı “İçteki grup sağa, dıştaki grup
                                            sola doğru yürüsün.’’ diye de verebilirsiniz. Bu şekilde öğrencilerinize iki tur
                                            attırınız. Daha sonra öğrencilerinize “Durun!’’ komutu veriniz. İç çember
               Sevgili  öğretmenim,  süreniz  ye-  ve dış çemberdeki  öğrencilerinizin yüz yüze bakmalarını ve eşleşmelerini
                                            söyleyiniz. Eşleşmeler gerçekleştikten sonra yapacakları çalışmayı anlatı-
           terli ise etkinliğin sonunda “Çaydanlık”
                                            nız. Bu çalışmanın iki aşamalı bir çalışma olduğunu ve ilk aşamasında eş-
           oyununu tekrar oynatabilirsiniz.   lerden birinin spiker, diğerinin tanınmış bir kişi, ikinci aşamada da eşlerin
                                            yer değiştirerek spiker olan öğrencinin tanınmış kişi diğer arkadaşının da
                                            spiker olacağını söyleyiniz. Röportaj çalışmasında bütün eşlere diyaloğa
                                            aynı anda başlamaları için “Başla!’’ komutunu veriniz. Bir süre sonra çalış-
                                            mayı yeni bir komutla durdurup seçtiğiniz bir çifte sadece onların röportaja
                                            devam etmelerini söyleyiniz. Bu sırada diğer öğrencilerinizden arkadaşla-
                                            rının röportajını dinlemelerini isteyiniz. Sırayla bütün eşlerin röportajları nı
                                            dinleyiniz ve çalışmanın ilk aşamasını tamamlayınız.
                                              Birinci aşama tamamlanıp tüm diyaloglar dinlendikten sonra roller de-
                                            ğiştirilerek ikinci aşamaya başlanır. Birinci aşamadaki uygulamalar tekrar-
                                            lanarak çalışma tamamlanır.



                                            İkili diyaloglarda kendini ifade edemeyen, grupla eş zamanlı çalışmalara uyum
                                            sağlayamayan öğrencileriniz olabilir. Öncelikle bu öğrencilerinizi gözlemleyerek
                                            kendisiyle ya da sınıfla ilgili bir sorunu olup olmadığını  tespit etmeye çalışınız.
                                            Bu tarz sorunlarla karşılaştığınızda 1. Ünite’de yer alan ya da sizin belirlediğiniz
                                            grup dinamiği ve eş zamanlı oyunları tekrar oynatınız.

          GÖRSEL 22:  Isidor KAUFMANN, yağlı boya tekniği














































              36
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42