Page 36 - DRAMA ÖKK
P. 36

Karşılıklı iletişim ve etkileşim hem birey hem de grup için son derece önemlidir. Sosyal etkileşim önce-
                 likle karşılıklı olmayı gerektirir. Öğrenci diyalog oyun ve alıştırmaları sayesinde dinleme, konuşma, ana
                 dilini etkili kullanma becerilerini geliştirir. Drama çalışmalarında yer alan diyalog oyun ve alıştırmaları
                 öğrenciye, farklı rol ve statülerdeki konuşmalarla ilgili gözlemlerini değerlendirme fırsatı sunar. Öğren-
                 ciler kelimeleri doğru ve yerinde kullanarak kendi duygu ve düşüncelerini daha anlaşılır bir dille ifade
                 etmeyi öğrenir.





                 1. Etkinlik        süre
                                    40 dk.



                                              Bu etkinlikte grubun eş zamanlı hareket etmesi, öğrencinin ikili diyalogda kendi-
                                              sini ifade etmesi ve role hazırlık yapması amaçlanmıştır. Grup üyelerinin kendini
                                              rahat hissetmesi, özgür olabilmesi için diyalog alıştırmalarına önce kısa cümle-
                                              lerle ve eş zamanlı başlanmalı, daha sonra cümle sayısı arttırılarak kısa diya-
                                              loglarla devam edilmelidir. Öğrencilerin bu diyaloglarda ne söylediği değil neyi,
                                              nasıl söylediği anlam taşır. Öğrencilerin duygularını, düşüncelerini, tutumlarını,
                                              ilgilerini, alışkanlıklarını, değer yargılarını sürece dâhil etmeleri, diğer arkadaş-
                                              larıyla paylaşmaları, paylaştıklarını bütünleştirmeleri sağlanmalıdır.





                              1. Çalışma
                                              Çaydanlık

                                                 Öğrencilerinizden gönüllü bir ebe seçiniz. Ebe olan öğrencinizi mekânın
                                              dışına çıkarınız. Oyunun kuralını öğrencilerinize “Şimdi birden fazla anlamı
                                              olan bir kelime belirleyeceğiz. Seçtiğimiz kelimeyle ilgili cümleler oluştura-
                                              caksınız. Ebe olan arkadaşınız içeri girdiğinde oluşturduğunuz cümlenizin
                                              içinde geçen seçtiğimiz kelimenin yerine  ‘çaydanlık’ kelimesini kullanarak
                                              cümlenizi  söyleyeceksiniz.  Arkadaşınız  ondan  sakladığımız kelimeyi  sizin
                                              cümlelerinizden yola çıkarak bulmaya çalışacaktır. Örneğin; ‘yüz’ kelime-
                                              si seçilmiş olsun. Birinci öğrenci ‘Onun içinin güzelliği çaydanlığına yansı-
                                              mış.’, ikinci öğrenci ‘Son yazılıdan çaydanlık bekliyorum.’, üçüncü öğrenci
                                              ‘Bizimle havuza gel sen de çaydanlık.’ gibi cümleleri sırayla söyleyip oyunu
                                                                                  başlatın. Cümle kurarken kelime-
            GÖRSEL 21: Nuri ABAÇ, yağlı boya tekniği
                                                                                  nin  sizden  önce  hangi  anlamda
                                                                                  kullanıldığına dikkat edin ve keli-
                                                                                  menin  başka  anlamlarını  kullan-
                                                                                  maya özen gösterin.” diye açıkla-
                                                                                  yınız. Ebe olan öğrenci içeri alınır
                                                                                  ve cümleleri dinler, tahminde bu-
                                                                                  lunacağı  zaman  oyunu  durdurur
                                                                                  ve tahminini söyler. Ebe kelimeyi
                                                                                  kimin  cümlesinde  doğru  tahmin
                                                                                  ederse  o  öğrenci  yeni  ebe  olur.
                                                                                  Kelimeyi  doğru  tahmin  edemez-
                                                                                  se ebeye, grupça belirlenen (şar-
                                                                                  kı  söyleme,  fıkra  anlatma,  taklit
                                                                                  yapma gibi) bir ceza verilir.




                                                                                                            35
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41