Page 33 - DRAMA ÖKK
P. 33

İLETİŞİM OYUN

                                                    VE ALIŞTIRMALARI




                                                                     KAZANIMLAR

                                                            1. İkili iletişimde kendisini ifade eder.
                                                            2. Farklı sosyal rollerin dil ve tavrını kullanır.
                                                            3. Diyalog içerisindeki çatışmayı çözümler.
                                                            4. Farklı bakış açılarını öğrenmekten zevk alır.
                                                            5. Grupla birlikte diyalog alıştırması yapar.


       GÖRSEL 17: Isabelle PLANTE, yağlı boya tekniği

          ÖĞRETMENİN HEDEFLERİ

            Sevgili öğretmenim, bu ünitenin işlenişi sırasında sizlere yardımcı olabilecek öneriler ve ulaşmanız gereken hedefler
          aşağıda sunulmuştur.

            1.  Bu  ünitede  öncelikli  hedefiniz  öğrencilerinizin  ikili   3. Diyalog ve statü alıştırmalarıyla öğrencilerinizin di-
          iletişimde kendisini en iyi şekilde ifade etmesini sağlamak   yalog içerisindeki çatışmayı fark etmesini ve çözümlemesini
          olmalıdır.  Bu  kazanımda  hedeflenen,  öğrencilerin  öğret-  hedeflemelisiniz.  Günlük  yaşam  içinde  insanlar  arasında
          menle ve birbirleriyle karşılıklı iletişime-etkileşime girmeleri-  farklı ilişki biçimleri, etki-tepki durumları vardır. Bu durumlar
          dir. İletişim; bilişsel, duyuşsal olarak beden ve sözle ifadeyi   öğrencinin yaşamında sorun teşkil edecek anlar oluşturabi-
          kapsar. Drama, insanın kendisiyle ve çevresiyle iletişimini   lir. Bu sorun (problem) dramada çatışma unsuru olarak ad-
          sağlayan sosyal bir süreçtir. Bu süreç bireysellik barındır-  landırılır. Kişi kendisiyle, diğer kişilerle, toplumla çatışabilir.
          maz. Bireyin tekli, ikili, çoklu gruplarla bir arada olmasını   Çatışma bir noktada başlar ve yoğunlaşarak gelişir. Karşıt
          ve  iletişim  kurarken  bilişsel,  duyuşsal  olarak  bedenle  ve   güçlerin ve duyguların karşı karşıya gelmesiyle oluşur. Her
          sözle  kendini  ifade  etmesini  hedefler.  Oyun  kurucusu  ve   kurguda  çözülmesi  gereken  bir  çatışma  unsuru,  sorun  ol-
          oyun yöneticisi olarak yapmanız gereken öğrencilerinizle   malıdır; bu sorun (iyi ya da kötü, olumlu ya da olumsuz)
          olumlu iletişim kurarak onların diyalog içerisinde kendileri-  çözüme ulaşmalıdır. Çatışma unsuru olmayan diyaloglarda
          ni doğru ifade etmelerine olanak sağlayan güven ortamını   oyun yöneticisi olarak sizin çatışma unsurunu vermeniz, ha-
          oluşturmaktır.                                     tırlatmanız gerekir. Öğrenciler diyalog ve statü alıştırmala-
            Bu ikili iletişim sürecinde diyalog alıştırmalarında öğren-  rında yer alan çatışma unsuruyla yeni durumlarla karşılaşır
          ciler başlangıçta kendisini akıcı olarak ifade edemeyebilir.   ve bu durumlarla nasıl baş edeceğini öğrenir.
          Öğrencilerinizin sizinle kuracağı olumlu diyaloglar kendi-
          lerini  güven  içinde  hissetmelerini  sağlar.  Sizinle  kurduğu   4.  Drama  çalışmalarında  öğrencilerinizin  farklı  bakış
          diyaloglar grup arkadaşlarıyla kuracakları diyaloğa zemin   açılarını öğrenmekten zevk alacağı bir süreç olmasını he-
          hazırlar ve onlara rehberlik eder. Öğrencilerinizle kurdu-  deflemelisiniz. Sosyal gelişim sürecinde kişinin sosyal çevre-
          ğunuz  diyaloglarda  onların  her  birinin  söylediklerine  ve   sinin kültürünün değerlerine-davranışlarına uyum sağlama-
          fikirlerine  önem  vermelisiniz,  konuşurken  göz  teması  kur-  sı o kişiyi mutlu kılar. Drama dersinde öğrenci farklı bakış
          malısınız.                                         açılarını  öğrenen,  konuşan,  tartışan,  olayları  yaşayan  ve
                                                             kurgulayan  kişi  olarak  çevresinde  olup  bitenleri  daha  iyi
            2.  Statü  alıştırmalarıyla  öğrenciye  farklı  sosyal  rol  ve   anlar  ve  anlamlandırır.  Öğrencilerinizin  kendi  bakış  açı-
          statülere  ilişkin  dil  biçimlerini,  tavrını  kullanabilme  bece-  larını  özgürce  ifade  etmeleri,  başkalarının  fikrine  saygı
          risini  geliştirmeyi  hedeflemelisiniz.  Öğrencileriniz,  sosyal   göstermeleri sizin tutum ve davranışlarınıza bağlıdır. Farklı
          etkileşimde  dili  etkin  kullanabilmeli,  farklı  karakterleri  ve   fikirlere karşı anlayışlı ve saygı gösteren bir tutum içinde
          sosyal  rollerin  tavrını  bedeniyle  ifade  edebilmelidir.  Top-  olmanız öğrencilerinizi rahatlatır ve onların güven duygu-
          lumda  farklı  sosyal  roller  ve  bu  rollerin  farklı  bir  dili  bir   sunu geliştirir.
          tavrı vardır. Öğrencilere farklı sosyal rollerin dili ve tavrını
          kavratmak öğrencilerin sınırlı hayat tecrübelerini zenginleş-  5. Drama sürecinde öğrencilerin grupla birlikte diyalog
          tirir. Çeşitli insan tipleri üzerine düşünmelerine imkân sağ-  alıştırmaları  yapmalarını  hedeflemelisiniz.  Her  öğrencinin
          lar.  Değer  yargılarının  oluşmasında  ve  gelişmesinde  yar-  grup içinde kendisini doğru ifade etmesi, farklı fikirleri din-
          dımcı  olur.  Öğrenciler  içinde  yaşadıkları  toplumun  ve  bu   lemesi ve doğru algılayıp yorumlayabilmesi, fikirlere saygı
          toplumun ortak kültür değerlerinin farkına varır.   duyması    grupsal  üretim  sürecinde  önemlidir.  Grup  çalış-
            Sosyal statüleri farklı olan insanları tanımaları onların   malarında herkesin fikrini söylemesine, kendi yorumlarını,
          toplum içindeki yerlerini kavramaları açısından bu kazanım   değer ve bakış açılarını oluşturmasına fırsat verilmelidir.
          önemlidir.


            32
              32
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38