Page 38 - DRAMA ÖKK
P. 38
2. Etkinlik süre
40 dk.
Statü genel anlamıyla bize kişinin toplum içindeki sosyal yerinin neresi olduğu-
nu anlatır. Sosyal rol ise bize kişinin ne yaptığını anlatan, bireyin oynadığı tüm
rollerin toplamıdır. Farklı sosyal rolleri olan insanların kullandıkları dil, bu rolle-
re bağlı olarak edindikleri tavır bu insanların yerini ve ne yaptığını söyler. Dil ve
tavır kişinin tüm özelliklerini bünyesinde barındırır. Diyalog ve statü alıştırmala-
rında farklı meslek grupları ve sosyal roller kullanılmalıdır.
1. Çalışma
Statü Yürüyüşleri
Öğrencilerinizden mekânda serbest yürümelerini ve verilecek komutları
dikkatle dinlemelerini isteyiniz. Statü yürüyüşleri eş zamanlı olarak yapıl-
malıdır. Kullanabileceğiniz komutlar aşağıda belirtilmiştir:
• Başınız vücudunuzun en önemli parçası, başınızı ön plana çıka-
rarak yürüyün.
• Burnunuz vücudunuzun en önemli parçası, burnunuzu ön plana
çıkararak yürüyün.
• Alnınız vücudunuzun en önemli parçası, alnınızı ön plana çıka-
rarak yürüyün.
• Gözleriniz vücudunuzun en önemli parçası, gözlerinizi ön plana
çıkararak yürüyün.
• Sağ omzunuz vücudunuzun en önemli parçası, sağ omzunuzu ön
plana çıkararak yürüyün.
• Sol omzunuz vücudunuzun en önemli parçası, sol
GÖRSEL 23: İbrahim BALABAN, yağlı boya tekniği omzunuzu ön plana çıkararak yürüyün.
• Göğüs kafesiniz vücudunuzun en önemli parçası,
göğüs kafesinizi ön plana çıkararak yürüyün.
• Tüm bedeniniz sizin için çok önemli, tüm bedeni-
nizi ön plana çıkararak yürüyün.
• Yeni seçilmiş bir milletvekilisiniz, seçildikten son-
ra ilk kez seçmenlerinizin karşısına çıktınız.
• Nobel Barış Ödülü’nü aldınız. Ödülünüzü almak
üzere kürsüye doğru yürüyorsunuz.
• Patron tarafından haksızlığa uğradınız ve işinize
son verildi. İş yerini terk ediyorsunuz.
• Haksız yere işinize son veren patronunuzla bir
gün yolda karşılaştınız. Konuşmaya başladınız.
Bu komutta tüm öğrenciler karşılarında eski pat-
ronu varmış gibi aynı anda konuşmalarını gerçek-
leştirmelidirler.
Öğrencilerin yürüyüşlerini iyi gözlemle-
melisiniz. Komutlara uygun yürüyemeyen
öğrencileriniz olabilir. Bu durumda farklı
komutlarla yürüyüşleri tekrarlayınız. Yürü-
yüşler sonunda öğrencilerinize ‘’Yürüyüş-
lerde kendinizi nasıl hissettiniz, hangi ko-
mut sizi daha fazla zorladı, hangi komutla
yeniden yürümek istersiniz, neden?’’ soru-
larını sorarak kendilerini ifade etmelerini
sağlamalısınız.
37