Page 38 - DRAMA ÖKK
P. 38

2. Etkinlik        süre
                                    40 dk.



                                              Statü genel anlamıyla bize kişinin toplum içindeki sosyal yerinin neresi olduğu-
                                              nu anlatır. Sosyal rol ise bize kişinin ne yaptığını anlatan, bireyin oynadığı tüm
                                              rollerin toplamıdır. Farklı sosyal rolleri olan insanların kullandıkları dil, bu rolle-
                                              re bağlı olarak edindikleri tavır bu insanların yerini ve ne yaptığını söyler. Dil ve
                                              tavır kişinin tüm özelliklerini bünyesinde barındırır. Diyalog ve statü alıştırmala-
                                              rında farklı meslek grupları ve sosyal roller kullanılmalıdır.

                              1. Çalışma
                                              Statü Yürüyüşleri

                                                 Öğrencilerinizden mekânda serbest yürümelerini ve verilecek komutları
                                              dikkatle dinlemelerini isteyiniz. Statü yürüyüşleri eş zamanlı olarak yapıl-
                                              malıdır. Kullanabileceğiniz komutlar aşağıda belirtilmiştir:
                                                   •  Başınız vücudunuzun en önemli parçası, başınızı ön plana çıka-
                                                     rarak yürüyün.
                                                   •  Burnunuz vücudunuzun en önemli parçası, burnunuzu ön plana
                                                     çıkararak yürüyün.
                                                   •  Alnınız  vücudunuzun en önemli parçası, alnınızı  ön plana çıka-
                                                     rarak yürüyün.
                                                   •  Gözleriniz vücudunuzun en önemli parçası, gözlerinizi ön plana
                                                     çıkararak yürüyün.
                                                   •  Sağ omzunuz vücudunuzun en önemli parçası, sağ omzunuzu ön
                                                     plana çıkararak yürüyün.
                                                                  • Sol omzunuz vücudunuzun en önemli parçası, sol
          GÖRSEL 23:   İbrahim BALABAN, yağlı boya tekniği        omzunuzu ön plana çıkararak yürüyün.
                                                                  • Göğüs kafesiniz vücudunuzun en önemli parçası,
                                                                  göğüs kafesinizi ön plana çıkararak yürüyün.
                                                                  • Tüm bedeniniz sizin için çok önemli, tüm bedeni-
                                                                  nizi ön plana çıkararak yürüyün.
                                                                  • Yeni seçilmiş bir milletvekilisiniz, seçildikten son-
                                                                  ra ilk kez seçmenlerinizin karşısına çıktınız.
                                                                  • Nobel Barış Ödülü’nü aldınız. Ödülünüzü almak
                                                                  üzere kürsüye doğru yürüyorsunuz.
                                                                  • Patron tarafından haksızlığa uğradınız ve işinize
                                                                  son verildi. İş yerini terk ediyorsunuz.
                                                                  • Haksız  yere  işinize  son  veren  patronunuzla  bir
                                                                  gün yolda karşılaştınız. Konuşmaya başladınız.
                                                                     Bu komutta tüm öğrenciler karşılarında eski pat-
                                                                  ronu varmış gibi aynı anda konuşmalarını gerçek-
                                                                  leştirmelidirler.



                                                                            Öğrencilerin  yürüyüşlerini  iyi  gözlemle-
                                                                            melisiniz. Komutlara uygun yürüyemeyen
                                                                            öğrencileriniz  olabilir.  Bu  durumda  farklı
                                                                            komutlarla yürüyüşleri tekrarlayınız. Yürü-
                                                                            yüşler  sonunda  öğrencilerinize  ‘’Yürüyüş-
                                                                            lerde kendinizi nasıl hissettiniz, hangi ko-
                                                                            mut sizi daha fazla zorladı, hangi komutla
                                                                            yeniden yürümek istersiniz, neden?’’ soru-
                                                                            larını  sorarak  kendilerini  ifade  etmelerini
                                                                            sağlamalısınız.

                                                                                                            37
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43