Page 40 - DRAMA ÖKK
P. 40
süre
3. Etkinlik 40 dk.
Bu etkinlikle öğrencileriniz grupla birlikte diyalog ve statü alıştırması yaparak
farklı bakış açılarını öğrenme fırsatı elde edecektir. Çalışmalarda öğrencilerin
birbirlerini dinlemelerini, farklılıklarını kabul edip saygı göstermelerini sağlayı-
nız. Öğrencileriniz ancak bu yolla farklı bakış açılarını öğrenmekten zevk alacak-
tır.
1. Çalışma Suçlu Kim?
Öğrencilerinizden çember oluşturacak şekilde durmalarını isteyiniz. Öğ-
rencilerinize oyunun kuralını “Biraz sonra sizden gözlerinizi kapatmanızı is-
teyeceğim. Aranızdan iki arkadaşınızı ebe olarak seçeceğim. Ebelerden biri
‘Suçlu’ diğeri ‘Polis’ geriye kalan
sizler de ‘Kurban’ olacaksınız. Suç-
lunun görevi, hiç kimseye belli et-
meden tek gözünü kırparak adam
yakalamak, Polisin görevi de suçlu-
yu bulmaktır. Göz kırpılan kurban
4-5 saniye sonra ‘Ben yakalandım!’
diyerek oyundan çıkar. Polis, suçlu-
nun kim olduğunu anladığı zaman
‘Suçluyu buldum!’ der ve tahmini-
ni söyler. Tahmin doğruysa polis
oyunu kazanır, yanlışsa kaybeder.
Suçlu, kurbanların tamamını poli-
se belli etmeden yakalarsa oyunu
kazanır. Suçlu, yanlışlıkla polise göz
kırparsa oyunu kaybeder.’’ diyerek
anlatınız.
Öğrencilerinize gözlerini ka-
patmalarını söyleyip “Suçlu” ve
“Polis”i kimsenin fark etmeyeceği
şekilde belirleyiniz. Çemberin dı-
şında dolaşırken, bir öğrencinizin
omzuna dokunup onun yanından
uzaklaştıktan sonra “Suçlu aranız-
da...” diye ebelerden birinin seçil-
diğini öğrencilerinize duyurunuz.
Daha sonra aynı şekilde “Polis”i
seçip “Polis de aramızda...” deyip
GÖRSEL 25: Güler AKALAN, gravür öğrencilerinizden gözlerini açmalarını isteyiniz. Öğrencilerinize “Mekânda
bir arada yürümeye başlayın. Gözlerinizi birbirinizden kaçırmayın.” uyarısı-
nı yapıp oyunu başlatınız. Oyunu birkaç kez tekrarlayabilirsiniz.
Oyun tamamlandıktan sonra öğrencilerinize “Suçlu rolünde olanlar ne/neler
hissetti? Polis rolünde olanlar ne/neler hissetti? Kurban rolünde olanlar ne/ne-
ler hissetti?’’ sorularını sorabilirsiniz. Böylece öğrencilerinizin bu rollerde ne ya
da neler hissettiklerini ifade etmelerini sağlamış olursunuz.
39