Page 40 - DRAMA ÖKK
P. 40

süre
                 3. Etkinlik        40 dk.




                                              Bu etkinlikle öğrencileriniz grupla birlikte diyalog ve statü alıştırması yaparak
                                              farklı bakış açılarını öğrenme fırsatı elde edecektir. Çalışmalarda öğrencilerin
                                              birbirlerini dinlemelerini, farklılıklarını kabul edip saygı göstermelerini sağlayı-
                                              nız. Öğrencileriniz ancak bu yolla farklı bakış açılarını öğrenmekten zevk alacak-
                                              tır.


                              1. Çalışma      Suçlu Kim?


                                                 Öğrencilerinizden çember oluşturacak şekilde durmalarını isteyiniz. Öğ-
                                              rencilerinize oyunun kuralını “Biraz sonra sizden gözlerinizi kapatmanızı is-
                                              teyeceğim. Aranızdan iki arkadaşınızı ebe olarak seçeceğim. Ebelerden biri
                                                                                 ‘Suçlu’  diğeri  ‘Polis’    geriye  kalan
                                                                                 sizler de ‘Kurban’ olacaksınız. Suç-
                                                                                 lunun görevi, hiç kimseye belli et-
                                                                                 meden tek gözünü kırparak adam
                                                                                 yakalamak, Polisin görevi de suçlu-
                                                                                 yu  bulmaktır.  Göz  kırpılan  kurban
                                                                                 4-5 saniye sonra ‘Ben yakalandım!’
                                                                                 diyerek oyundan çıkar. Polis, suçlu-
                                                                                 nun kim olduğunu anladığı zaman
                                                                                 ‘Suçluyu buldum!’ der ve tahmini-
                                                                                 ni  söyler.  Tahmin  doğruysa  polis
                                                                                 oyunu  kazanır,  yanlışsa  kaybeder.
                                                                                 Suçlu,  kurbanların  tamamını  poli-
                                                                                 se  belli  etmeden  yakalarsa  oyunu
                                                                                 kazanır. Suçlu, yanlışlıkla polise göz
                                                                                 kırparsa oyunu kaybeder.’’ diyerek
                                                                                 anlatınız.
                                                                                    Öğrencilerinize  gözlerini  ka-
                                                                                 patmalarını  söyleyip  “Suçlu”  ve
                                                                                 “Polis”i  kimsenin  fark  etmeyeceği
                                                                                 şekilde  belirleyiniz.  Çemberin  dı-
                                                                                 şında  dolaşırken,  bir  öğrencinizin
                                                                                 omzuna  dokunup  onun  yanından
                                                                                 uzaklaştıktan  sonra  “Suçlu  aranız-
                                                                                 da...”  diye  ebelerden  birinin  seçil-
                                                                                 diğini  öğrencilerinize  duyurunuz.
                                                                                 Daha  sonra  aynı  şekilde  “Polis”i
                                                                                 seçip  “Polis  de  aramızda...”  deyip
           GÖRSEL 25: Güler AKALAN, gravür    öğrencilerinizden gözlerini açmalarını isteyiniz. Öğrencilerinize “Mekânda
                                              bir arada yürümeye başlayın. Gözlerinizi birbirinizden kaçırmayın.” uyarısı-
                                              nı yapıp oyunu başlatınız. Oyunu birkaç kez tekrarlayabilirsiniz.




                                              Oyun  tamamlandıktan  sonra  öğrencilerinize  “Suçlu  rolünde  olanlar  ne/neler
                                              hissetti? Polis rolünde olanlar ne/neler hissetti? Kurban rolünde olanlar ne/ne-
                                              ler hissetti?’’ sorularını sorabilirsiniz. Böylece öğrencilerinizin bu rollerde ne ya
                                              da neler hissettiklerini ifade etmelerini sağlamış olursunuz.



                                                                                                            39
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45